Vand sanatate si echilibru - afacerea unor tineri romani curajosi

Joi, 24 Decembrie 2015, ora 00:00
8293 citiri
Vand sanatate si echilibru - afacerea unor tineri romani curajosi

Doi tineri arhitecti pasionati de alimentatia sanatoasa si-au propus sa le puna la dispozitie romanilor sucuri naturale proaspete si sanatoase, intr-un concept inedit pe piata din Romania, dar care le poate garanta succesul.

Este vorba despre Ruxandra Micu (24 de ani), designer grafic si blogger culinar, studenta la arhitectura, si arhitectul Costin Nita (28 de ani), creatorii afacerii Vagonul cu Sucuri.

Cei doi vor sa-i invete pe romani sa se hraneasca mai sanatos si sa consume sucuri naturale din fructe si legume, in locul celor acidulate si pline de coloranti si conservanti.

Cum a pornit mica lor afacere de raspandit sanatate? Aflam dintr-un interviu acordat Business24.

In primul rand as vrea sa ne spuneti cateva cuvinte despre dumneavoastra, cei doi initiatori ai proiectului Vagonul cu Sucuri.

Suntem doi tineri arhitecti pasionati de tot ce inseamna o alimentatie sanatoasa. Pe langa arhitectura, am lucrat si in domenii precum urbanism (Costin) si design grafic/web si blogging (Ruxandra).

Desi arhitectura si sucurile naturale par a nu avea nimic in comun, pentru noi lucrurile au stat altfel! Sucurile naturale de fructe si legume au reprezentat un ajutor de nadejde in timpul perioadelor solicitante petrecute lucrand la proiecte de arhitectura. Am realizat atunci cat de importanta este o alimentatie sanatoasa si am decis sa facem cunoscut acest lucru cat mai multor persoane.

Cum s-a nascut ideea Vagonul cu Sucuri?

Noi credem ca totul sa intampla cu un motiv. Asadar, in urma unor experiente profesionale mai putin bune, care ne-au lasat usor dezamagiti fata de domeniile pentru care ne-am pregatit, s-a nascut ideea de a porni un startup la care sa muncim cu drag, dar care in acelasi timp sa aduca beneficii si altora.

Amandoi am decis ca vrem sa muncim impreuna pentru visul nostru si nu pentru visul altora. Consumand aproape zilnic acasa sucuri naturale presate la rece, ideea a venit in mod firesc. Am inceput astfel sa construim un plan de afacere, sa analizam piata si partile financiare si sa incepem tot procesul de design si creare de stand.

Nu v-a fost teama de eventualele impedimente? Lucrati cu alimente perisabile, aveti nevoie de materie prima mereu proaspata si spatii pentru depozitare.

Temerile sunt mari la orice inceput oricat de bine te-ai pregati. Bineinteles ca ne-am gandit la orice impediment ar putea sa apara si am pregatit solutii din timp. Stim inca de la bun inceput ca indiferent de natura problemelor trebuie sa mergem inainte si ca din orice situatie avem ceva de invatat si de imbunatatit in afacere. Riscuri exista, ca in orice afacere, insa fara risc nici castig nu va exista vreodata.

Nu am pornit in aceasta afacere cu teama. Mergem pe principiul: "Daca ceva nu functioneaza, schimba strategia!". Asa ca ne vom adapta in permanenta, vom invata si nu vom renunta la primele greutati care vor aparea.

Inevitabil orice business proaspat vine cu peripetii. Care au fost ale voastre?

Primul impediment a venit odata cu faptul ca suntem tineri si ca suntem un startup. Am observat ca exista o oarecare reticenta pentru startup-uri, insa am reusit sa contracaram asta prin conceptul nostru, prospetime in gandire, curaj si multa munca.

De asemenea, a fost destul de dificil momentul cand am inceput sa ne lovim de tot ce inseamna birocratie. Din pacate, am simtit ca nu prea sunt incurajati si ajutati tinerii antreprenori in Romania.

Ce ati invatat pe urma lor? Ce sfaturi aveti pentru cei tentati sa va calce pe urme?

Dupa cum spuneam, totul se intampla cu un motiv si totul este spre bine. Noi credem ca nu exista greseli, ci experiente. Am invatat ca niciodata nu dispui de cata rabdare ai nevoie si ca trebuie sa ai incredere in tine, in ideea ta si in munca ta.

Tinerii trebuie sa stie clar ce isi doresc, dupa ce parasesc bancile scolii. Noi am avut sansa de a munci in anii studentiei si asta ne-a determinat sa fim mai responsabili si sa ne setam niste obiective din timp.

Sfatul nostru pentru tinerii care doresc sa porneasca o afacere este sa se inarmeze cu mult curaj si rabdare si sa fie pregatiti sa se dedice in totalitate.

Cat ati investit in Vagonul cu Sucuri?

Deoarece fondurile noastre au fost limitate, ne-am propus sa incepem acest startup cu o investitie cat mai mica, iar pentru a face asta ne-am ocupat personal de multe elemente.

Astfel am reusit sa pastram investitia sub 8.000 de euro. Daca nu am fi preluat noi o foarte mare parte din sarcini, atunci valoarea investitiei s-ar fi dublat sau chiar triplat.

Suma nu include anumite elemente pe care le-ati facut cu mana voastra. Spuneti-ne mai multe despre ele.

Experienta acumulata pana in prezent ne-a ajutat enorm pentru a dezvolta aceasta afacere. Numele Vagonul cu Sucuri a fost o inspiratie de moment, care insa ne-a dictat toata strategia de imagine, aici incluzand logo-ul si site-ul, care au fost realizate intr-o zi si standul proiectat si executat tot de noi.

Vorbeam mai devreme de peripetii si acolo trebuia mentionat standul. Acesta a fost provocarea cea mai mare de pana acum. Executia a durat mult din cauza perfectionismului nostru. Am decis sa il construim singuri pentru a ne asigura ca iese asa cum ne dorim, insa si pentru a minimiza costurile. Astfel am invatat sa sudam, sa folosim flexul si sa lucram cu lemnul.

Ce asteptari aveti de la Vagonul cu Sucuri din punct de vedere financiar si ca brand?

Dorim ca Vagonul cu Sucuri sa ajunga in 3 ani o companie importanta in Romania pe piata sucurilor naturale si sa fie recunoscut drept un important factor de influenta privind efectele benefice ale sucurilor naturale asupra sanatatii, ajutand astfel oamenii sa aiba un stil de viata echilibrat.

Dezvoltarea noastra se va baza si pe francizare, deoarece dorim sa avem o crestere rapida si sa fim prezenti in cat mai multe locuri din tara.

Nu ne vom limita aici insa, ne vom concentra si asupra serviciilor de livrare catre persoanele care lucreaza in birouri si doresc o alternativa sanatoasa pentru masa de pranz, sali de fitness, evenimente, festivaluri sau domiciliul fiecarui doritor. In acest sens suntem in cautare de colaboratori alaturi de care sa crestem impreuna.

Pentru primul an de activitate tintim catre o cifra de afaceri de 30.000 de euro.

Se apropie sarbatorile de iarna. Credeti ca ii veti convinge pe romani sa renunte la sucurile acidulate si la calorii pentru gustarile lichide extrem de sanatoase pe care le propuneti?

Partea frumoasa este ca din ce in ce mai multi romani deja stiu ca sucurile naturale din fructe si legume sunt sanatoase si se observa o crestere rapida a interesului lor pentru tot ceea ce inseamna un stil de viata sanatos si echilibrat.

Noi ne dorim sa aducem informatia unde trebuie, sa educam si astfel sa raspundem cererii. Suntem constienti de faptul ca trebuie sa avem rabdare cu oamenii si ca schimbarea nu se produce peste noapte, insa tot ce putem face noi este sa sustinem aceasta schimbare si sa o acceleram.

Ce potential au sucurile naturale presate la rece ca business in Romania?

Piata este in dezvoltare deoarece oamenii au inceput sa constientizeze importanta produselor naturale, a fructelor si legumelor proaspete consumate zilnic. Traversam o perioada in care alimentatia sanatoasa castiga din ce in ce mai mult teren, o perioada in care oamenii devin din ce in ce mai constienti ca starea lor de sanatate depinde intr-o mare masura si de calitatea alimentelor pe care le consuma.

In 2013, European Fruit Juice Association a gazduit primul eveniment de tip JUICE SUMMIT la Bruxelles. O concluzie rezultata a fost un "apel de trezire" pentru indreptarea atentiei in promovarea de sucuri de fructe si legume. Asa ca am decis ca este timpul sa actionam!

Sucurile naturale presate la rece reprezinta alternativa sanatoasa, "neindustrializata" a bauturilor de pe piata. Spre deosebire de alte bauturi, care reprezinta doar calorii goale, sucurile presate la rece sunt si hrana pentru organism, ele fiind extrem de nutritive, bogate in vitamine, minerale si chiar si fibre!

Pentru a le face mai eficiente, sucurile noastre nu sunt complet lipsite de pulpa, iar aceasta ajuta la o mai buna absorbtie a nutrientilor in organism.

Sunteti vegetarieni? Ce v-a convins pe voi doi sa adoptati acest stil de viata?

Pentru noi trecerea de la omnivor la vegetarian a fost una fireasca. Nu vrem sa speriem vreun candidat, insa Facultatea de Arhitectura este solicitanta. Au fost multe nopti albe insotite de o alimentatie dezastruoasa si ne-am dat seama ca nu vom ramane sanatosi mult timp pastrand acest ritm.

Ne-am informat, am devenit mai constienti fata de alimentatia noastra, am facut o incercare si a fost de ajuns sa ne convingem ca ne simtim mai bine.

Trecerea la vegetarianism a fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat pana acum!

Cum vi s-a schimbat viata de cand ati imbratisat acest stil de viata?

Impactul schimbarii a fost imediat si ne-am simtit mai bine atat fizic cat si psihic. Am devenit mai constienti fata de mediul inconjurator si fata de importanta unui echilibru in tot ceea ce facem.

Ce ne bucura foarte tare este ca odata cu schimbarea noastra, multi apropiati de-ai nostri au decis sa adopte acest stil de viata, fara ca noi sa incercam macar sa ii convingem. Aceasta a fost cea mai buna dovada a celebrei zicale "Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume!" Speram ca aceasta sa se aplice si in cazul de fata, iar prin munca noastra, prin exemplul nostru, sa reusim sa ii determinam pe oameni sa consume mai multe fructe si legume si sa manance mai sanatos.

Ce planuri de business aveti pentru 2016?

In 2016, atentia noastra va fi indreptata catre construirea unei fundatii solide pentru afacere. Mai precis, dorim sa perfectionam serviciile, sa informam publicul prin diferite campanii si evenimente si sa strangem alaturi de noi colaboratori care ne impartasesc viziunea.

Ce v-ati dori sa va aduca noul an?

Dorim ca noul an sa vina cu posibilitati noi de dezvoltare si cu o receptivitate crescuta pentru o alimentatie sanatoasa in randul romanilor.

Va asteptam la vagon! 󾁒󾁒󾁒 #vagonulcusucuri

Posted by Vagonul cu Sucuri on Sunday, December 13, 2015

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Planuri mari pentru Portul Constanța. Sorin Grindeanu: ”Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii din Emiratele Arabe Unite”
Planuri mari pentru Portul Constanța. Sorin Grindeanu: ”Ne dorim extinderea cooperării cu partenerii din Emiratele Arabe Unite”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă vineri că mesajul pe care l-a avut în cadrul întrevederii, de la Abu Dhabi, cu cei din conducerea companiei DP World (Dubai Ports) este că ne...
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Amazon spiona concurența cu o divizie secretă. Angajații companiei se dădeau drept antreprenori pentru a strânge informații
Angajaţii Amazon au „pozat” drept comercianţi terţi pentru a aduna informaţii de la Walmart, eBay şi alţi rivali ai gigantului american. Aceștia au avut acces la sistemele concurenței...
#idei afaceri sucuri, #vanzare suc natural , #Afaceri de succes