Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Romania este pe locul 4 la rata de click pe bannerele din mediul online

Romania este pe locul 4 la rata de click pe bannerele din mediul online


Piata de publicitate digitala inghite din ce in ce mai mult buget in ultimii ani, conform Retelei Zenith depasind chiar televiziunea, care a fost incoronata ani la rand ca regina canalelor de media in ceea ce priveste incasarile din publicitate.

Anul trecut, spre exemplu, piata de advertising digital a ajuns la peste 100 de miliarde de dolari, numai daca adunam incasarile cumulate ale companiei Google si Facebook. Aceste cifre reprezinta aproximativ 20% din cheltuielile totale de publicitate raportate la nivel global.

In aceste conditii, serviciile de promovare online incep sa devina din ce in ce mai mult preferatele antreprenorilor si investitorilor in publicitate. Acest lucru ar parea destul de normal daca ne raportam la nivel de eficienta si masurabilitate a unei campanii in mediul digital. Canalele online permit un control destul de strict al bugetului, iar ROI-ul unei campanii in mediul digital poate fi determinat cu maxima precizie. Fiecare investitie in publicitate poate fi in acest mod corelata cu vanzarile.

De asemenea, piata de promovare online pare sa fie din ce in ce mai prezenta pe piata globala de advertising din pricina investitiilor in continua crestere in domeniul IT si in tehnologizarea si mecanizarea metodelor de marketing.

Exista din ce in ce mai multe programe specifice in mediul online, iar platformele de promovare se bazeaza pe indici din ce in ce mai specifici pentru a oferi rezultate. Un astfel de indice este rata de click. Se pare ca indiferent cat de multa publicitate platita s-ar face pe canalele online, majoritatea rezultatelor provin in continuare din click-urile date pe bannerele clasice amplasate in reteaua de display. Aceasta este metoda clasica de advertising in mediul online.

Cu asemenea unitati de masura si cu programe de analiza a rezultatelor din ce in ce mai avansate, este normal ca aceasta piata de advertising digital sa acapareze locurile din topul global al bugetelor de publicitate.

Cum se situeaza Romania in tot acest peisaj al publicitatii online?

Surprinzator sau nu, Romania raporteaza o crestere enorma a CTR-ului in ultimii ani. Studiile spun ca Romania se afla pe locul 4 la cresterea ratei de click, cu o avansare de peste 100% in ultimii ani. Acest lucru se datoreaza mai multor factori.

Spre exemplu, aproape 70% din populatia Romaniei cu varsta intre 16 - 74 de ani este conectata la internet, conform INS. Din toti acesti oameni, aproximativ 71,3% au raportat faptul ca folosesc internetul zilnic.

De asemenea, exista peste 8 milioane de utilizatori Facebook in Romania. Iar din toti acestia, peste 50% au spus ca au cumparat cel putin odata online. Rata de conversie in Romania este in medie de 1.7%.

Iata asadar despre ce piata de promovare online vorbim. Toti acesti oameni sunt conectati la internet, reprezentand un posibil public pentru fiecare canal de promovare online. Daca numai Romania raporteaza aceste cifre, sa ne imaginam ce inseamna piata de promovare online la nivel global.

In aceste conditii, este normal ca promovarea online sa poata depasi incasarile realizate de televiziune. Iar tendintele sunt extrem de optimiste, relatand ca aceasta piata ar urma sa ajunga la peste 200 de miliarde de dolari in urmatorii ani.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 918 ori
Citeste mai multe desprepromovare online