Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Tobias Kormind: De la Morgan Stanley la business online cu diamante

Tobias Kormind: De la Morgan Stanley la business online cu diamante


Tobias Kormind, cofondatorul celui mai mare magazin online de diamante, vorbeste despre afacerea sa si cum a renuntat la postul din banca de investitii Morgan Stanley pentru o pasiune innascuta: diamantele.

In urma cu sapte ani, un prieten comun de-al lui Tobias Kormind si de-al lui Vadim Weining a venit cu ideea ca cei doi sa inceapa un business impreuna. Desi se cunosteau de peste zece ani, nu s-au gandit niciodata la posibilitatea de a deveni parteneri de afaceri.

Stiau, totusi, ca au pasiuni comune si aptitudini prin care s-ar fi completat perfect intr-o astfel de colaborare. Unul dintre ei a petrecut ani de zile facand consultanta pentru brandurile de lux, crezand cu tarie ca viitorul pietei de lux se va schimba, dar si cu o pasiune uriasa de a cumpara si a vinde diamante.

In acelasi timp, celalalt avea cunostinte bogate din domeniul industriei diamantelor, intrucat venea dintr-o familie cu trei generatii de bijutieri si era convins ca aceasta piata inchisa a diamantelor urma sa se confrunte cu o schimbare majora.

Cea mai importanta, insa, a fost descoperirea ca impartaseau aceeasi viziune, aceea de a crea un magazin de diamante care sa le permita clientilor sa cumpere diamantele direct de la marile companii care exploateaza minele. Practic, un loc din care poti accesa instant cele mai frumoase, rare si colorate diamante, in timp real.

"Modelul de business este unul de succes si ne confruntam cu o crestere rapida si o expansiune globala", a declarat Tobias Kormind co-fondator 77diamonds.com, intr-un interviu acordat Business24.

"77 Diamonds este unul dintre cei mai mari retaileri online de bijuterii de lux din lume. In acest moment valoreaza 20 de milioane de dolari si ofera acces la cea mai mare colectie de diamante din lume: 250.000 de diamante pure, 120.000 de cercei si aproape 1.000 de diamante colorate. Totusi, cel mai important aspect este faptul ca putem oferi reduceri intre 55% si 60% inaintea celor mai mari magazine fizice de lux", completeaza acesta, mentionand ca declaratia sa se bazeaza pe statistici si accesul pe care il are compania sa la datele despre piata globala de diamante.



Tobias vinde online doar diamante naturale, netratate. Piata lor de baza o reprezinta piata diamantelor albe, insa si diamantele colorate atrag din ce in ce mai mult atentia clientilor, recunoaste acesta.

"Toate diamantele de pe site-ul nostru sunt diamante certificate de catre cele cinci mai institute de certificare pentru bijuterii si au fost achizitionate strict prin procesul Kimberly", adauga Tobias.

Valoarea medie a cosului de cumparatori la 77diamonds: 30.000 de euro

Compania sa asigura livrare pe intreg mapamondul, oferind spre vanzare o varietate de inele cu diamante cu preturi ce pornesc de la 500 de dolari si ajung pana la 500.000 de dolari. "Avem o clientela vasta ce include oameni cu functii de CEO, celebritati, modele si muzicieni, dar si clienti obisnuit", spune omul de afaceri.

Pentru 2012 si-au planificat sa realizeze cateva showroom-uri la nivel international, dar si cateva versiuni ale site-ului in alte limbi. Deocamdata au reusit sa isi puna in aplicare partea a doua din plan: au deshcis site-ul in limba spaniola, franceza, germana si chineza.

In ceea ce priveste showroom-urile, acestea sunt inca in proces de creatie, si raman un punct de concentrare in 2013, in contextul planurilor de expansiune globala.



De unde a pornit pasiunea pentru diamante?

Sora mea s-a casatorit cu un baiat ce face parte dintr-o familie de bijutieri si obisnuiam sa le vizitez sediile inca de cand aveam 20 de ani. Cand primul dintre prietenii mei apropiati s-a insurat si el, m-a rugat sa il ajut sa cumpere un diamant veritabil. Apoi m-a rugat sa il ajut sa faca un inel.

Atunci am facut un inel pentru prima data: i-am facut designul si toata organizarea si m-am indragostit de acest proces.

Spre deosebire de domeniul bancar, acum faceam ceva palpabil. S-a raspandit vorba si, cateva luni mai tarziu, faceam deja cel de-al doilea inel. De aici pana la un plan de pusiness a mai fost doar un pas. De atunci am fost direct implicat in fiecare aspect legat de acest business si sunt in mod deosebit indragostit de creatia bijuteriilor. Imi doresc sa asigur cele mai inalte standarde si design-uri creative si originale.

Sunteti cofondatorul unuia dintre cele mai inovatoare si expansive bijuterii online din Europa. Aceasta este o responsabilitate ce se dovedeste a fi coplesitoare, uneori. Va mai ramane timp si pentru relaxare si alte pasiuni?

Familia mea este mereu pe primul loc, iar copiii mei sunt pasiunea mea. In acelasi timp, ador afacerea aceasta.

Intotdeauna m-a pasionat arta moderna si contemporata (sunt un mare fan CoBra Artists, cred ca rezoneaza cu radacinile mele scandinave). Imi place sa citesc si sa fac sport. Incerc sa particip la cateva competitii de triatlon in fiecare an.

Ati oferit vreodata o bijuterie 77diamonds unei persoane dragi?

Da, am realizat designul inelului de logodna pentru sotia mea, pe care i l-am oferit cand am fost acasa, la Copenhaga. De atunci a mai primit cateva bijuterii de acest tip. Cerceii preferati ai surorii mele sunt de la noi (i-am creat pentru aniversarea sa de 40 de ani si acum este un model ce se vinde cu succes - Vogue Hoops), si am realizat inelele de logodna pentru majoritatea prietenilor mei apropiati.

Chiar si cumnata mea area un inel de cocteil pe care chiar fratele meu i l-a facut prin intermediul serviciului nostru de personalizare.

Imi place la nebunie faptul ca toate femeile care lucreza pentru noi si-au cumparat, la un moment dat, o bijuterie de-a noastra, ceea ce ne confirma ca facem obiecte pe care femeile si le doresc.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2854 ori

comments powered by Disqus