Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De la zero la afaceri de 500.000 de euro cu rochii de mireasa haute couture - #Interviu cu fondatoarea Vera Sposa

De la zero la afaceri de 500.000 de euro cu rochii de mireasa haute couture - #Interviu cu fondatoarea Vera Sposa


Adina Basalic avea doar 24 de ani cand a realizat ca in tara noastra lipseste cu desavarsire cultura rochiilor de mireasa premium. Pusa in fata faptului implinit, tanara economista a gasit ceea ce-si dorea abia cand a ajuns in Austria, iar asta i-a dat de inteles ca Romania ar putea fi un teren fertil pentru un business in domeniu.

Dupa o investitie initiala de 25.000 de euro si inca 14 ani de experienta, business-ul Vera Sposa valoreaza acum 500.000 de euro si se repozitioneaza in piata: 2019 aduce in showroom-urile sale liniile high-end ale unor case internationale celebre, pe care miresele din Romania le puteau gasi doar calatorind in Europa, SUA sau Asia.

"Sunt constienta ca succesul repozitionarii pe piata de lux depinde de masura in care reusim sa intalnim asteptarile noilor generatii. Ne-am concentrat strategia de business in jurul acestui obiectiv. Sunt optimista, iar optimismul meu este alimentat si de feedback-ul pe care il primesc in fiecare zi de la clienti", explica Adina Basalic, fondatoarea Vera Sposa, intr-un interviu acordat Busines24.

Pentru inceput as vrea sa ne spuneti povestea Vera Sposa. Cand si cum s-a nascut acest brand?

Vera Sposa s-a nascut in urma unei experiente personale nu foarte placute, dar plasate intr-un context extrem de fericit. In anul 2005 am fost pusa in situatia de a-mi cauta rochia de mireasa. Acum 14 ani, in Romania existau doar cateva case de moda, oferta era extrem de restansa, aproape inexistenta. Mi-am cumparat rochia din Austria, iar imediat dupa casatorie am inceput sa planuiesc deschiderea unui magazin cu rochii de mireasa.

Primul magazin Vera Sposa fost infiintat in 2006. Avea 40 mp si reunea 3 branduri ale casei Pronovias. Succesul pe care il anticipasem nu a intarziat sa apara.

Doi ani mai tarziu, ne-am mutat intr-o locatie de 80 mp. O amintire amuzanta, dar care reflecta perfect ascensiunea Vera Sposa de atunci, este legata de colaborarea cu Pronovias Group, care si-a trimis un agent in magazin pentru a verifica in ce conditii am reusit realizarea unor vanzari cu mult mai mari decat ale oricarui magazin din Europa de Est intr-un timp atat de scurt, suspectand ca vindem en-gros catre alte piete.

Realitatea era ca reusisem sa raspundem unei nevoi stringente a publicului tinta.

In 2011 eram deja cunoscuti in toata tara, si, desi aparusera si alte magazine cu rochii de mireasa, la Vera Sposa veneau viitoare mirese din toate zonele tarii. Am deschis un magazin pe Calea Victoriei, apoi in 2012 ne-am relocat intr-o vila de 450 mp in zona Guvernului.

Incepand cu anul 2014, criza financiara s-a resimtit puternic pe piata produselor si serviciilor de organizare de nunti, iar noi am luat decizia de a optimiza costurile si ne-am mutat intr-o vila cocheta, intr-o zona usor accesibila, pe Strada Sperantei din Bucuresti, locatia actuala a showroom-ului.

Care a fost investitia initiala si care este valoarea afacerii, dupa 13 ani de activitate?

Investitia initiala a fost de 25.000 euro, in principal pentru renovarea spatiului si achizitionarea primei colectii.

Valoarea afacerii depaseste in prezent 500.000 de euro, calculata doar in stocurile existente in showroom.

Ce planuri aveti pentru 2019?

2019 este anul in care Vera Sposa isi va extinde portofoliul de branduri high-end, odata cu repozitionarea catre segmentul de piata premium.

Daca pana acum, rochiile de mireasa de lux puteau fi comandate la Vera Sposa din cataloagele Galia Lahav, existand un stoc minim de modele pentru proba in showroom, acum, o selectie extinsa de rochii haute couture, ce poarta semnatura designerului israelian, este deja disponibila in showroom.

De asemenea, Vera Sposa a devenit distribuitor pentru liniile high-end ale unor case internationale celebre, precum Rosa Clara si Platinum by Demetrios. Suntem in discutii avansate cu alti designeri pe care miresele din Romania ii pot accesa doar calatorind in Europa, SUA sau Asia.

Ce v-a convins ca aceasta este directia in care trebuie sa se indrepte afacerea dumneavoastra?

Consider ca un business poate rezista doar daca reuseste sa tina pasul cu perceptiile in evolutie ale publicului tinta si, in acelasi timp, sa pastreze un avantaj competitiv suficient de puternic raportat la competitie.

In cei 13 ani de existenta Vera Sposa, am asistat la schimbari ale pietei de profil nationale si internationale si am asimilat toate informatiile cu scopul de a-mi perfectiona business-ul. Am fost permanent preocupata de studierea pietei locale in raport cu cea internationala si a afinitatii clientilor. Astfel, am reusit sa identific un potential foarte mare pe piata din Romania.

In ultimii 4-5 ani au aparut extrem de multe magazine cu rochii de mireasa, multi designeri si-au concentrat activitatea pe acest segment. Desi sunt multi jucatori pe piata, exista un segment de public care inca mai calatoreste pentru gasirea rochiei de mireasa. Sunt femeile care isi doresc "altceva": modele deosebite, calitate premium, aparitii cu adevarat rafinate, care poarta o semnatura unui designer exclusivist.

Am tinut, desigur, cont si de evolutia pietei internationale in domeniul modei de lux. Generatiile Millennials si Z tind sa aloce un buget mai mare cumparaturilor, iar industria nuntilor infloreste datorita acestui segment de public ajuns la varsta casatoriei.

Clientul produselor si serviciilor premium este din ce in ce mai informat si, desi cheltuie mai mult pentru organizarea nuntii, o face constient. Acesta se asteapta la calitate premium, la optiuni de personalizare a tinutei si servicii pre si postvanzare impecabile.

Ce va presupune, mai exact, parteneriatul cu branduri haute couture si cu liniile de top ale unor case internationale?

Asa cum am mentionat deja, Vera Sposa este reprezentant exclusiv Galia Lahav in Romania din 2013.

Anul acesta, parteneriatul cu Galia Lahav se consolideaza prin prezenta in magazin a unei selectii de rochii exclusiviste.

Aceasta selectie a fost realizata pe baza preferintelor clientelor noastre, impreuna cu specialistii casei Galia Lahav. Practic, cele mai dorite modele pot fi acum probate si cumparate din magazin.

De asemenea, am reconfigurat colaborarea cu Rosa Clara si Demetrios, devenind reprezentati exclusivi in Bucuresti pentru liniile Rosa Clara Diamond si Platinum by Demetrios.

Avem deja stabilite calatorii de business la evenimente internationale de profil, unde vom purta discutii si cu alte branduri.

Cum vor arata rochiile Vera Sposa, incepand din anul acesta?


Colectiile Vera Sposa se fac remarcate prin modele cu adevarat speciale, prin croiuri ireprosabile si cele mai fine materiale, care nu isi gasesc inlocuitor in alte colectii. Modelele vor avea detalii pretioase si cusaturi manuale.

Pare o poveste frumoasa, insa in realitate diferenta poate fi remarcata cu usurinta chiar si de un necunoscator.


Aceasta schimbare se va reflecta si in preturile creatiilor?

In momentul acesta, pe piata exista multe creatii, cu pret mare sau mic, dar cu acelasi furnizor de materiale. Diferenta de pret este data de numele de pe eticheta.

Tocmai de aceea, mi-am dorit sa reprezint in Romania branduri cunoscute la nivel international pentru calitatea premium de necontestat. Desigur ca aceasta se reflecta in pretul creatiilor, insa publicul caruia ne adresam cunoaste calitatea si o apreciaza.


Ce asteptari aveti de la anul 2019, pentru business-ul dumneavoastra?

Sunt constienta ca succesul repozitionarii pe piata de lux depinde de masura in care reusim sa intalnim asteptarile noilor generatii. Ne-am concentrat strategia de business in jurul acestui obiectiv. Sunt optimista, iar optimismul meu este alimentat si de feedback-ul pe care il primesc in fiecare zi de la clienti.

Imi doresc ca toate femeile din Romania ce se afla in cautarea unei rochii de mireasa deosebite sa nu mai fie nevoite sa o comande intr-o alta tara. De asemenea, ne asteptam sa atragem clienti si din tarile vecine, acolo unde brandurile de lux nu au o prezenta relevanta.

Daca ar fi sa vorbim in cifre, ne-am propus o crestere de minim 15% a cifrei de afaceri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1909 ori