Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Kukuruz Gourmet: O familie de Popcorn Connoisseurs propune un business inedit

Kukuruz Gourmet: O familie de Popcorn Connoisseurs propune un business inedit


Popcornul gourmet reprezinta o arta pe care Carmen Faur si sotul ei o propun publicului romanesc. Cu putina indrumare de la antreprenori americani si inspiratie de la Oprah s-a nascut Kukuruz Popcorn Gourmet, o fabrica de floricele de porumb hand-made cu aroma de trufe negre, migdale sau parmezan.

Numele, insa, este autentic: "Cucuruzul este materia prima de la care noi pornim si pe care o innobilam cu diverse alte ingrediente premium, astfel incat il transformam intr-un produs finit cu totul uimitor", spune fondatoarea.

Cum s-a conturat o astfel de idee, ce gusturi ne propun cei doi si ce rol au jucat copiii in decizia parintilor, ne dezvaluie Carmen Faur, intr-un interviu acordat Business24.

Cum s-a nascut ideea de a crea Kukuruz Popcorn Gourmet?

Avem doi copii mici care-si doresc ca orice alti copii, sa manance ceva dulce dar si gustos, totodata.

Noi, ca parinti, ne dorim sa fie natural si sanatos. Greu de gasit un asemenea produs pe piata noastra iar daca ar fi sa-l facem noi in casa, nu am vrea sa ne ia prea mult timp.

Atunci, pentru a le potoli pofta de crantanit ceva gustos, am inceput sa le preparam popcorn la ceaun, facut din boabe de porumb, ulei de masline extravirgin si sare de Himalaya. Copiii au fost incantati... la fel si noi.

Aceasta a culminat cu momentul in care am vazut ca unul dintre produsele favorite ale lui Oprah, atat in 2012 cat si in 2013, era popcornul gourmet cu trufe.

In acel moment am realizat ca popcornul poate fi o afacere cu ajutorul careia sa oferim clientilor nostri posibilitatea de a se bucura de o gustare sanatoasa si naturala si am hotarat, astfel, sa deschidem primul magazin online cu delicatese din popcorn Kukuruz.

Ati realizat vreun studiu de piata care sa releve ca publicul are nevoie de ceva nou pe piata? Ce cerere exista, de fapt?

"Studiul de piata" a fost realizat cu ajutorul copiilor nostri, al prietenilor si colegilor lor care de fiecare data cand le dadeam sa guste delicatesele noastre din popcorn erau foarte entuziasmati si dornici sa mai manance si alta data.

Credem ca cererea pentru produse naturale, de calitate premium, facute de mana, exista si in Romania iar noi venim in intampinarea celor carora le pasa de ceea ce consuma.

Spuneati ca ideea s-a conturat in urma cu doi ani? De ce v-ati lansat abia acum o luna? A existat vreun semnal in piata care v-a determinat sa "actionati", sa incepeti acest business?

Ideea a venit acum doi ani, la inceputul lui 2013. Ne-a luat atat de mult timp sa o punem in practica pentru ca este o afacere noua, atat pentru noi, cat si pentru piata din Romania.

A trebuit sa invatam sa producem acest fel de popcorn, sa devenim ceea ce americanii numesc "Popcorn Connoisseurs".

Nimeni la noi in tara nu mai produce delicatese din popcorn asa cum Kukuruz Gourmet Popocorn o face.


De ce este acest popcorn diferit fata de restul din piata?

Popcornul Kukuruz este gourmet deoarece il preparam folosind doar ingrediente de calitate premium, naturale, fara niciun fel de adaosuri artificiale.

Combinatiile si felul in care le preparam sunt deosebite si fac ca popcornul nostru sa aiba un gust diferit fata de orice alt popcorn obisnuit.

Uleiul de masline extravirgin, trufele, sarea roz de Himalaya, zaharul brun, untul, ciocolata belgiana, branza adevarata sunt doar cateva dintre ingredientele noastre.

Nu facem rabat de la calitate, punem in produsele noastre tot ceea ce este mai bun, ca si cum am prepara popcornul pentru familia noastra.


Cat ati investit in aceasta idee? Ce presupune aceasta investitie?

Am investit aproximativ 40.000 euro in utilaje si amenajarea spatiului astfel incat sa corespunda tuturor standardelor de sanatate si alte 20.000 euro in mobilier de inox, ambalaje premium, design, precum si in instruirea noastra.

Deoarece acesta este un business nou in care a trebuit sa invatam totul de la zero, am colaborat cu antreprenori din SUA pentru a ne dezvalui o parte din secretele acestei afaceri de nisa cu popcorn.

De asemenea, am facut cheltuieli si cu achizitionarea ingredientelor, testarea si stabilirea retetelor, cel mai important activ al nostru fiind retetarul, dupa care realizam produsele si prin care ne vom diferentia intotdeauna in piata.


Ce inseamna popcorn "hand-made"? Cum este facut popcorn-ul in zilele noastre?

Popcorn hand-made inseamna un popcorn preparat in totalitate de mana, atat prepararea cat si ambalarea lui facandu-se manual.

Imbinam popcornul nostru preparat cu ulei de cocos sau cu ulei de masline extravirgin, cu diferite alte preparate, pe care le pregatim noi, in propriul nostru laborator, de la zero din ingrediente naturale.

Nu folosim semipreparate sau orice alte siropuri gata pregatite.

Pentru a produce popcornul folosim o masina speciala de facut popcorn ce il prepara ca si cum l-am pregati noi acasa la ceaun.

In zilele noastre popcornul este preparat cel mai adesea la microunde cu un adaos mare de sare, grasimi hidrogenate, coloranti si chiar conservanti. Ba chiar am vazut produse care scriu pe eticheta ca sunt cu ciocolata insa daca citesti ingredientele realizezi ca nu exista strop de ciocolata in acel popcorn.

Ce obiective aveti pentru primul an de activitate?

Dorim sa reusim sa promovam aceste produse astfel incat clientii din Romania sa inteleaga ca popcornul poate fi si altfel decat banalul popcorn de la cinema sau din parcuri.

Ce strategie de business aveti pentru acest brand?

Am investit in imaginea si designul marcii noastre, pe care am inceput sa le promovam atat in mediul online cat si in mod direct potentialilor clienti.

Ne adresam atat clientilor persoane fizice cat si clientilor persoane juridice care doresc sa ofere clientilor lor sau chiar angajatilor, un cadou delicios, personalizat cu logo-ul companiei lor.

Analizam si posibilitatea desfacerii produselor noastre in zonele cinematografelor, in bacanii, urmand sa inaintam asemenea propuneri managerilor.

De asemenea, intentionam sa colaboram cu agentii de organizare evenimente (nunti, botezuri, petreceri) pentru a aduce pe piata un concept nou de Popcorn-Bar, astfel incat invitatii ce participa la astfel de evenimente, sa se delecteze cu o gustare inedita, delicioasa si naturala asa cum nu au mai mancat niciodata.

Ce experienta aveti in mediul de afaceri sau in management? Spuneti-ne mai multe despre background-ul dumneavoastra ca antreprenor...

Sotul meu este arhitect, iar eu sunt consilier juridic si mediator, insa spiritul antreprenorial ne-a ghidat pasii catre mediul de afaceri. Pana acum experienta noastra ca si antreprenori a fost numai in comert nu si in productie alimentara, de aceea aceasta afacere reprezinta o adevarata provocare.

Sunteti de origine din zona Ardealului? Acolo porumbul mai este numit si "cucuruz".

Bunicii sotului mei au fost din Ardeal si intr-adevar ne-am gandit ca acest nume este strans legat de obiectul nostru de activitate si ilustreaza foarte bine ceea ce noi facem, iar pentru a-i da o nota distinctiva am hotarat sa-l scriem cu litera "K".

Cucuruzul este materia prima de la care noi pornim si pe care o innobilam cu diverse alte ingrediente premium, astfel incat il transformam intr-un produs finit cu totul uimitor.

Ce pasiuni aveti?

Eu sunt pasionata de nutritie, parenting si spiritualitate iar sotul meu de karate si arhitectura.

Cum alegeti sa va petreceti timpul liber?

Timpul liber il petrecem alaturi de copiii nostri, de familie si de prieteni.

In vacantele de vara ne place sa ne relaxam pe frumoasele plaje din insulele Cyclade, din Grecia. Anul trecut am petrecut acolo 3 saptamani, iar copiii au fost de-a dreptul incantati de nisipul fin si apa cristalina.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7795 ori

comments powered by Disqus