Memorabilia: Cum sa faci la 25 de ani afaceri de 300.000 de lei

Sambata, 07 Martie 2015, ora 00:00
10078 citiri
Memorabilia: Cum sa faci la 25 de ani afaceri de 300.000 de lei
Foto: Radu Alexandru Isaila (Arhiva personala)

Radu Alexandru Isaila conduce la 25 de ani un business pe care l-a pus chiar el pe picioare. Ideea a fost cat se poate de simpla: nu exista om fara magneti pe frigider. Si nu exista om care sa nu iubesca amintirile pastrate in poze.

Asa a luat nastere Memorabilia, firma care transforma fotografiile clientilor in amintiri pe suport magnetic, de la evenimente corporate si private - o noua tendinta.

Compania a inregistrat in 2013 afaceri de 136.000 lei, in 2014 - 196.000 lei, din care 70% doar din fotografii magnetice, iar in 2015 tanarul antreprenor mizeaza pe o cifra de afaceri de 300.000 lei.

Cum a reusit sa faca bani din fotografii magnetice, cine l-a convins sa aiba "ceva al sau" si ce planuri are pentru viitorul sau profesional, dar si personal, explica Radu Alexandru Isaila, fondatorul Memorabilia, intr-un interviu acordat Business24.

Cum ati pus bazele proiectului Memorabilia?

Firma a fost deschisa initial in aprilie 2013, pentru ca primul proiect important sa il avem in vara aceluiasi an.

Ce am adus nou pe piata: in primul rand, poate si cel mai important, fotografiile magnetice realizate in cadrul evenimentelor private si corporate.

Dupa ce am ajuns sa facem cunoscut acest serviciu, am incercat extinderea ofertei catre video, productie (spidere, roll-up-uri) si show-uri sustinute de barmani cunoscuti in Romania.

Ati intrat in afaceri la doar 23 de ani. Credeti ca tineretea este un avantaj sau un dezavantaj in business?

Au fost momente in care m-am confruntat cu preconceptii, insa de cele mai multe ori am avut noroc datorita job-urilor anterioare, dar si multumita studiilor care mi-au educat limbajul si am stiut cum sa pun problema, astfel incat varsta chiar nu a fost un impediment.

O alta oportunitate a fost faptul ca am reusit relativ repede sa lucrez cu un brand international - ceea ce mi-a acordat credit. De aici au inceput lucrurile sa functioneze "ca la carte".

Majoritatea clientilor au inteles ca tineretea este un avantaj - mai ales cand este combinata cu seriozitate, maturitate, o directie clara si o orientare buna in spatiul economic din Romania.

Cine v-a inspirat sa mergeti pe acest drum?

Cel care m-a indemnat si mi-a indus ideea ca e important in procesul de maturizare sa ai ceva al tau este bunicul meu, care a fost antreprenor pana acum cativa ani si de la care am invatat de timpuriu avantajele si dezavantajele de a avea un business.

Dintre oamenii de afaceri din Romania il admir pe domnul Ion Tiriac, pentru capacitatea de a administra business-uri in domenii atat de diversificate, dar acolo vorbim despre un cu totul alt nivel.

Cum v-ati dat seama ca fotografiile imprimate pe magneti au potential de business?

Mi-am dat seama ca fotografiile imprimate pe magneti sunt un potential de business pentru ca am reusit sa raspundem unei nevoi, nevoia oamenilor de a-si aminti de momentele frumoase petrecute alaturi de colegi/familie in fiecare zi.

Si pentru ca nu stiu sa mai existe cineva care sa nu aiba macar un magnet pe frigider.

Cum i-ati atras pe marii jucatori de pe piata locala sa va fie clienti?

Cu marile companii am lucrat majoritar prin intermediul agentiilor de publicitate atat locale cat si internationale.

Pot sa spun ca am colaborat cu aproape toate agentiile de publicitate cel putin o data de cand suntem pe piata.

Motivul a fost ca oferim un produs bun, de calitate, pe care companiile si-l doresc in cadrul evenimentelor la un cost scazut.

Ati facut in 2014 afaceri de 196.000 de lei. Cat la suta din total inseamna cei 90.000 de magneti vanduti anul trecut?

Compania a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 136.000 lei, iar in 2014 - 196.000 lei.

Din aceasta cifra de afaceri, aproximativ 70% reprezinta fotografiile magnetice, restul fiind alte servicii - dintre cele mentionate anterior.

Spuneati ca peste ocean acesti magneti sunt deja o tendinta. Pe cand si in Romania?

Cred ca in Romania fotografiile magnetice sunt deja o tendinta, insa intotdeauna este loc de mai bine - mai ales ca piata este in crestere.

Ce planuri de business aveti in 2015? Puteti estima o cifra de afaceri?

Pentru 2015 avem planuri sa ne extindem si mai mult serviciile si sa ne crestem cota de piata.

In 2015 speram ca cifra de afaceri sa atinga valoarea de 300.000 lei.

Ne bazam pe atragerea de noi clienti - prin oferta diversificata - dar si pe clientii deja existenti.

Un avantaj major este cresterea economica generala din Romania si dezvoltarea pietei de servicii de acest gen.

Cum e sa faci afaceri la 25 de ani si in ce masura va afecteaza timpul liber?

Inseamna foarte multe responsabilitati, inseamna sa inveti mecanismele economice si sa te descurci in orice situatie, mai inseamna si sa te autoeduci, sa muncesti foarte mult.

In general ocupa mai mult timp decat ar ocupa un job normal, insa consider ca satisfactiile sunt mai mari si mai importante.

Cum alegeti sa va relaxati, totusi? Ce pasiuni aveti?

In timpul saptamanii cea mai buna relaxare o reprezinta inotul, pe care incerc sa-l practic de 3 ori pe saptamana.

Ca pasiuni: istoria, perioada celor doua razboaie mondiale.

V-ati facut deja planuri de vacanta?

Avand in vedere programul destul de incarcat, cel mai bine functioneaza planurile de vacanta facute din timp - astfel incat sa pun la punct din timp detaliile evenimentelor, dar si ale vacantelor.

De obicei plecarile nu se intind pe mai mult de 4-5 zile, iar pentru anul acesta am deja pe lista Bari, Paris si Muntenegru.

Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Aparate de îngrijire personală utile pentru domni: iată ce să nu îți lipsească
Îngrijirea personală este un subiect ce ar trebui să privească orice persoană. De multe ori, este asociată doar cu doamnele și domnișoarele, însă și bărbații au la fel de mare nevoie...
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
3 provocări pentru cultivatorii de triticale și cum le faci față cu ajutorul tehnologiilor moderne, în noul sezon
Obținerea unei culturi sustenabile, cu randament ridicat, este un proces provocator din cauza diverșilor factori care pot influența triticalele: condițiile meteo și de sol, dezvoltarea...
#Memorabilia fotografii magnetice, #Memorabilia Radu Isaila, #interviu Radu Isaila , #Afaceri pentru tineri