Magazinul de biciclete Veloteca - obiectiv de 1 milion de euro pe an

Miercuri, 01 Martie 2017, ora 12:45
2771 citiri
Magazinul de biciclete Veloteca - obiectiv de 1 milion de euro pe an

George Culda, unul dintre fondatorii firmei, a lucrat mult timp in domeniul publicitatii si radioului. Combinand experienta sa in marketing, creatie publicitara si comunicare cu pasiunea sa veche pentru biciclete, in anul 2008 a lansat Veloteca - un magazin specializat pentru biciclete, care de aproape 10 ani este asociat cu cresterea pietei de biciclete in Romania si dezvoltarea fenomenului "velo" in tara noastra.

Inca din anul 2000 el si-a cumparat primul "mountain bike" Merida, marca sa de suflet, pentru care visa sa ajunga promotor pe piata romaneasca. Dar nu a fost sa fie doar atat, a ajuns mai mult! Veloteca este deja de ani de zile principalul vanzator al marcii Merida in Romania.

Inceputurile Veloteca

"In 2004 am pus bazele asociatiei BateSaua (batesaua.ro), iar in 2007 am infiintat Federatia Biciclistilor din Romania (biciclisti.ro) si eram constient ca prin toate programele educative dezvoltam o piata la nivel national", isi aminteste George.

"Asa mi-a venit ideea de a face un magazin de biciclete, care sa dovedeasca reticentilor ca bicicleta este un mijloc de deplasare inteligent, sofisticat, elegant, provocator, si totusi eficient financiar, deloc conceput pentru oameni saraci!"

Impreuna cu cei doi prieteni ai sai, Cristi Schneider (specialist in management, eCommerce si marketing) si Alexandru Delcea (specialist in reparatii si tuning de biciclete), a muncit noapte si zi pentru a creste Veloteca timp de aproape 10 ani, avand ca obiectiv major atingerea plafonului de business de un milion de euro pe an, la finele primilor 10 ani din viata firmei Veloteca (mai precis, la sfarsitul anului 2018!).

Au avut initial in plan vanzarea bicicletelor pliabile, ideale pentru deplasarile urbane. La sfarsitul anului de inceput, Veloteca avea deja si un magazin fizic, unde clientii puteau testa bicicletele. "Bicicletele (si mai ales pliabilele) nu convingeau inca decat dupa teste practice, dar deja aveam argumentatia pregatita", isi aminteste Culda.

Investitia initiala a fost mare, mai mult din punct de vedere al timpului si al curajului si mai putin la nivel financiar, piata de atunci fiind destul de mica si neavand nevoie de stocuri prea mari. "Acum Veloteca are stocuri permanente de sute de biciclete in depozite, nu mai vorbesc de echipamente si accesorii. In plus, e vorba de chirie, salarii, site si multa, foarte multa publicitate", sustine George Culda.

Educarea pietei - o provocare pentru Veloteca

Educarea clientilor a fost o provocare destul de mare pentru Veloteca. Daca in zilele noastre bicicletele sunt vazute ca alternativa la masina sau transportul in comun, in anul 2008 bucurestenii aveau reticente in a folosi vehicule pe doua roti pentru deplasarea zilnica.

"Am atras clienti din categoria celor care prefera calitatea si ne-am descurcat bine, prin selectia de marci si modele pe care o adaptam mereu. Am prestat ca retailer, nu ca importator sau distribuitor. In Bucuresti erau deja vreo cinci magazine specializate de biciclete si niciun hypermarket. Dar piata era 'extravirgina', fara vreo segmentare specifica sau pozitionare distincta. Noi am fost primii care am oferit biciclete pliabile, de oras, apoi de trekking, apoi cursiere, apoi ciclocross-uri. In fiecare an aduceam ceva nou pe piata, cu toata comunicarea publicitar-educativa de rigoare", explica George Culda.

Astfel, Veloteca s-a diferentiat pe piata romaneasca de biciclete prin oferirea unei colectii mari de marci si modele.

"Majoritatea celorlalte firme distribuiau direct una sau doua marci, cu exclusivitate, iar oferta era subiectiva. In al doilea rand, sediul ales a fost intr-o vila, care ii face pe clientii nostri sa simta confortul si calitatea unui spatiu nobiliar, o atmosfera mai eleganta. Curte, etaje, scari de lemn, acvarii si tufe de trandafiri, terasa si cafea la ibric dupa pranz", spune Culda.

Ca diversitate de marci, Veloteca vinde din 2011 Merida, pentru care e dealer numarul 1 in Romania, dar si Cannondale, Corratec, Cross, Dahon, Sprint, Omega, Adriatica si, mai nou, Sunn, una dintre surprizele pentru noul sezon.

"Bicicletele Sunn sunt o revelatie pentru noi...", exclama Culda, "...deoarece sunt modele de elita, cu echipari exceptionale, asamblate in Franta si cu preturi extrem de competitive!".

România, în procedură de infringement pentru nerespectarea legislației privind achizițiile publice. Ce probleme a sesizat Comisia Europeană
România, în procedură de infringement pentru nerespectarea legislației privind achizițiile publice. Ce probleme a sesizat Comisia Europeană
Comisia Europeană a decis miercuri, 24 aprilie, să demareze o procedură de infringement prin trimiterea unei scrisori de punere în întârziere României, precum şi a unor avize motivate...
Tehnologia informației și comunicațiilor a adus în 2021 economiei românești valoare adaugată sub media europeană
Tehnologia informației și comunicațiilor a adus în 2021 economiei românești valoare adaugată sub media europeană
Valoarea adăugată a sectorului tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) al UE a fost în 2021 echivalentă cu 5,5% din valoarea adăugată brută a economiei europene. România s-a...
#Veloteca magazin biciclete, #George Culda Veloteca , #Afaceri profitabile