Treci peste barierele traditionale ale marketingului si testeaza puterea Influence Marketing

Luni, 18 Septembrie 2017, ora 18:03
1967 citiri
Treci peste barierele traditionale ale marketingului si testeaza puterea Influence Marketing

Vremurile se schimba si marketerii trebuie sa tina pasul. Oricat de bine ar fi functionat in trecut regulile marketingului traditional, chiar daca inca se mai aplica pe alocuri, era digitala si-a pus amprenta semnificativ pe aproape tot ce inseamna promovare, experienta consumator, interactiune cu brandul. Asadar un upgrade de strategie marketing se impune.

Desi Influence Marketingul isi are cumva radacinile in sfera WOM (word of mouth), astazi traseaza regulile in Social Media, determinandu-i pe potentialii clienti sa si cumpere. Daca in cazul WOM rezultatele nu pot fi masurate neaparat, ei bine, in cazul strategiilor bine definite de Influence Marketing, lucrurile nu numai ca pot fi masurate, insa pot conduce la un ROI (return of investment) impresionant.

Iata cum poti sa te asiguri ca esti pe drumul cel bun, atunci cand decizi ca brandul tau are nevoie de o strategie de Influence Marketing:

Alege persoana potrivita!

Influencerii sunt persoane relativ publice, bloggeri, celebritati, specialisti intr-un anumit domeniu. Insa inainte sa alegi un Influencer, trebuie sa faci putin research pentru a decide daca targetul tau si Influencerul pe care il vizezi au ceva in comun...afinitate, in termeni de marketing. Acesta este primul pas. Cum afli? Testeaza inainte. Aplica un chestionar online. Sau implementeaza o scurta campanie de telemarketing, in care le ceri parerea clientilor actuali si potentiali. Ulterior trebuie sa te asiguri ca Influencerul ,ales' are intr-adevar capacitatea de a influenta potentialii consumatori prin informatii relevante si utile.

Fii mereu la curent cu actiunile Influencerilor!

* Dupa ce ai stabilit care este Influencerul cel mai potrivit domeniului tau de activitate, trebuie sa fii permanent la curent cu actiunile acestuia.

* Afla daca potentialii tai consumatori s-au transformat in clienti cu ajutorul Influencerilor. Fii mereu la curent cu life-cycle-ul celor vizati si cu schimbarile care au loc in randul clientilor existenti.

* Verifica daca review-urile produsului tau sunt pozitive si afla care este parerea sincera a consumatorilor. Nu te astepta la miracole peste noapte, vorbim aici de un proces care are nevoie de timp.

* Trebuie sa stii daca mesajul brandului tau a devenit mai puternic, mai bine inteles sau doar mai cunoscut. Fiecare etapa trebuie urmarita indeaproape.

* Daca aplici o strategie de Influence Marketing, nu inseamna ca ambasadorul tau de brand va face minuni. Trebuie sa monitorizezi si sa masori fiecare schimbare care are loc fie in social Media, fie pe website.

* Influence Marketingul iti ofera posibilitatea de a te transpune in modul de viata al publicului tau tinta. Te ajuta sa-ti asculti si intelegi mai bine clientii.

* Investeste in Influencer timp, informatii, buget. Insa stabileste un plan de lucru cu KPI (key performance indicators) si implementeaza-l intocmai.

* Evident, este bine sa ai mereu la indemana si un Plan B si sa fii gata sa schimbi cursul unei campanii care nu merge atat de bine precum ai estimat. Inclusiv prin alegerea altui Influencer.

Vrei mai multe informatii?

Cea de-a 9a editie a Conferintei "Marketing in Direct" - cu tema "Seductia Influentatorilor versus Marketingul automatizat" - are loc pe 26 septembrie 2017 la Clubul Diplomatic si te asteapta cu raspunsurile unor Influenceri & Strategi consacrati, printre care si: Mikey Has (Vloggerul nr 1 din Romania & Antreprenor), Radu Moraru (Nasul.tv & Antreprenor), Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro), Marius Calugaru (Blogger Blogatu.ro, YouTuber, pasionat de tehnologie-online-marketing), Adrian Niculescu (Antreprenor), Adina Necula (Beauty Specialist & Founder LadyLike), Dana Sota (Beauty & Wellness Consultant), Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine) si Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta comunicarii). Moderatorul editiei va fi Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking).

Serban Huidu (owner Cronica Carcotasilor & Co-owner cronicipebune.ro): "Pentru mine marketingul e mai mult decat o stratagema de a ajunge la sufletul si mintea oamenilor. E o vocatie - o ai sau nu! Trebuie sa iesi din 'cutie' si sa nu-ti fie frica sa pasesti pe drumuri nebatatorite de altii. Cu atatea optiuni in jurul nostru, trebuie sa gasesti solutii ca brandul tau sa se distinga in multime...Cum? Aici intervine talentul, curajul si asumarea. Nu ne-am cunoscut inca? Ne vedem la MID sa iti dau exemple concrete si 'carcotase' din cele mai creative campanii pe care le-am creat, care si-au lasat amprenta in publicitatea de azi!"

Geanina Staicu-Avram (The best Food blogger JamilaCuisine): "Acum 5 ani, cand a inceput proiectul JamilaCuisine, retetele video nu se bucurau de popularitatea actuala si nici nu erau reprezentate la scara atat de larga in Romania. Imi place sa cred ca am fost deschizatori de drumuri si ca noi, eu si sotul meu, am reusit sa le aducem retetelor video notorietatea de care se bucura astazi. Dupa 5 ani de munca, JamilaCuisine este cel mai mare, mai vizualizat si mai iubit proiect video din Romania. Suntem mandri sa spunem ca datorita noua retetele in varinta video, nu sunt doar iubite ci si preferate atat de publicul larg, cat si de branduri."

Mihaela Tatu (Trainer Tehnica si Arta comunicarii): "De 17 ani port, aproape in mine, brandul 'De 3XFemeie'. De-a lungul timpului am intalnit femei care au ajuns stalpi in aceasta societate, fiind catalogate astfel. Sau femei-antreprenor de succes, model inspirational pentru mediul de afaceri din Romania. Dar si femei-dascal, care au format zeci de generatii de tineri de nadejde, responsabili si asumati. Ori femei care s-au dedicat familiei, cresterii si educarii copiilor, fiind astfel exemplu personal. Iar rezultatele si atitudinea lor, au inspirat multe alte femei, care au constientizat rolul si importanta actiunilor lor, in dezvoltatea unei familii armonioase si echilibrate. Stiti cum se spune, 'educatia unui copil incepe odata cu educatia mamei'. Indiferent ce-au facut aceste femei, au EXCELAT in ceea ce-au ales sa faca. Si asta le-a deosebit de celelalte! Iar acesta a fost motivul succesului lor. Este perfect valabil si in cazul unui produs sau a unui serviciu. Al unui brand."

Laura Dragomir (Speaker si Trainer Managementul Comunicarii & Public Speaking): "In spatiul public, totul porneste de la cine esti. Cand devii o constructie solida si ceilalti te percep ca Influencer, ai ceva extrem de valoros: atentia oamenilor. Cei mai buni Influenceri lucreaza, in primul rand, la povestea lor unica, fara a sari peste niciun detaliu. Ei stiu ca publicul lor este nestatornic si ca ii poate parasi mult mai repede decat i-a indragit. Astfel, invata in permanenta sa comunice, pentru ca cea mai mare nevoie a oamenilor este sa stie cum sa se poarte unii cu altii. Ar trebui sa fie ceva natural, dar nu este!"

Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Samsung Galaxy S24 FE: smartphone-ul de buget al companiei. Cu ce specificații vine
Samsung Galaxy S24 FE: smartphone-ul de buget al companiei. Cu ce specificații vine
Conform informațiilor recente venite din rândul furnizorilor de componente, Samsung are în plan să grăbească lansarea noului model Galaxy S24 FE. Mișcarea vine în urma performanței...
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Concedierile de la Tesla lovesc din plin singura sa fabrică din Europa. Peste o treime din angajați ar urma să rămână fără slujbă
Tesla, cel mai mare producător auto în funcţie de capitalizarea bursieră, va concedia până la 3.000 de angajaţi la singura sa fabrică din Europa, Grunheide, lângă Berlin, după ce a...
#Influence Marketing , #Consultanta afaceri