Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Claudiu Apostol de la Bio-Cleaning a gasit reteta succesului in afaceri:

Firma de curatenie cu produse bio - afaceri de 300.000 euro dupa un an

Firma de curatenie cu produse bio - afaceri de 300.000 euro dupa un an


Piata de curatenie rezidentiala si office din Romania are cativa poli importanti situati in jurul marilor orase. Bucurestiul detine mai mult de 50% din oferta si cererea acestei piete la nivel national, explica Claudiu Apostol, un tanar care a ales sa "atace" puternic acest segment aducand, totodata, si un suflu nou in acest business: curatenia cu produse bio.

Claudiu Apostol a lansat brandul Bio-Cleaning in 2012 si estimeaza deja afaceri de 300.000 de euro, in 2013, ceea ce arata ca cererea pentru afaceri de nisa este extrem de mare, dupa cativa ani buni de criza.

A hotarat sa deschida acest business dupa patru ani de criza si acum are o complet alta viziune asupta riscului sau asupra ideii de buget. Spune ca antreprenorii care au esuat au fost cei care l-au pus pe ganduri.

"De cele mai multe ori, orgoliul, dorinta de afirmare fara o baza solida, precum si dorinta de castig imediat au dus foarte multe afaceri in deriva. Si ce este mai rau, antreprenorii de succes in perioada de boom, ce acum au decazut, nu se mai pot ridica pentru ca au alte standarde in comparatie cu situatia actuala. Sa luam exemplul taximetristilor, care in 2008 nu luau clientul pentru o cursa mai mica de 30-40 de lei. Acum te iau si pentru 10 lei", a declarat Claudiu Apostol, pentru Business24.

Daca vrei sa ai un business de succes in zona de servicii, este extrem de important sa nu faci rabat de la calitate, spune tanarul om de afaceri.

"Fiind vorba de servicii, capitol la care Romania sta extrem de prost, diferenta o face calitatea prestarii. In acest moment exista o furie generala a clientilor vizavi de calitatea serviciilor oferite. Din cauza situatiei economice, prestatorii, indiferent de tipul acestora, sunt atenti in a atrage clienti, a-i taxa o data, insa nu au capacitatea de retentie. Si asta se datoreaza servciilor prost gandite si prost aplicate. Nu degeaba exista proverbul ca un client nemultumit iti alunga alti zece", sustine Claudiu Apostol.

Educatia, factor decisiv pe piata serviciilor de curatenie

Urmatorul pas in construirea unui business de succes pe piata de curatenie este educatia. Chiar daca poate suna banal, este extraordinar de important ca membrii echipelor de curatenie sa fie niste profesionisti cu o doza mare de "bun simt".

Odata gasiti oamenii potriviti, depinde doar de tine cum ii modelezi.

"In cazul nostru, Bio-Cleaning oferind servicii de curatenie rezidentiala si office, intram in casele si birourile oamenilor. De aceea, principala provocare este gasirea si mentinerea unei echipe cat mai performante din punct de vedere profesional dar si cu un inalt grad de moralitate. Permanent facem trainiguri cu echipa si ii monitorizam pe angajati atat intern, cat si extern", spune Claudiu Apostol.

Ca in orcare alt business, teoriile de management sunt de baza

Chiar daca este vorba de o firma care asigura servicii de curatenie, managementul sau impune aceleasi reguli ca in orice alta afacere, inclusiv pricepere in ceea ce priveste managementul schimbarii.

"Desi multi ar spune ca Romania este altfel si nu se pot aplica teoriile de management creeate si promovate afara, totusi daca le cunosti si le adaptezi situatiei tale, inclusiv din punct de vedere socio-economic, vei observa ca iti vor aduce un plus in viziunea privind afacerea. Este excelent pentru cei care reusesc sa introduca in practica macar 20% din teoria pe care au studiat-o chiar daca schimbarea reprezinta cel mai complicat lucru ce se poate face in business", spune omul de afaceri.

Atentie la "work-life balace", atat pentru tine cat si pentru angajati

Omul de afaceri sustine ca, inca de la intrarea pe piata, a avut un volum bun de lucru cu acest business. Cu toate acestea nu a neglijat echilibrul intre viata profesionala si cea personala nici in ceea ce il priveste pe el ca antreprenor, nici in ceea ce ii priveste pe angajatii sai.

"Cum poti avea o afacere de succes cu angajati obositi, traumatizati si nefericiti? Cum sa faci retentia angajatilor daca nu le oferi posibilitatea unei balante corecte work-personal life? Pentru Bio-Cleaning este foarte importanta satisfactia angajatului, ce sunt pana la urma... primii clienti ai companiei", spune Claudiu Apostol.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 8561 ori