Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ghid de investitii: Ce trebuie sa stii despre diamante

Ghid de investitii: Ce trebuie sa stii despre diamante


Diamantele ar putea reprezenta o afacere profitabila pentru investitorii care doresc sa infrunte o piata dura.

Potrivit expertilor, fiecare 1000 de dolari cheltuiti pe un diamant de 5 carate cu 10 ani in urma, ar fi intors investitorilor 1645 de dolari in 2011, scrie CNBC.

In plus, pretul unui diamant nu este direct legat de pietele bursiere, ceea ce inseamna ca isi pastreaza valoarea chiar si pe timp de criza, iar pe timp de inflatie valoarea acestuia creste.

Cu toate acestea, analistul international Martin Rapaport este sceptic in ceea ce priveste investitiile in diamante intrucat nu exista prea multe "vehicule" de a investi in diamante.

"Nu exista contracte futures sau ETF-uri pentru diamante spre deosebire de alte metale pretioase. In plus, daca pretul aurului la vedere poate fi aflat foarte usor in online, sursele respectate care furnizeaza preturile la diamante iti ofera informatiile doar pe baza unui abonament lunar", este de parere acesta.

Rapaport Diamond Fund se adreseaza investitorilor care privesc diamantele ca pe o sursa de venit si un activ de refugiu. Rapaport a anuntat si un indice al pretului diamantelor, pe care lumea financiara sa-l poata folosi ca reper in evaluarea pe termen lung.

Etalonul principal va fi reprezentat de diamantele de un carat, insa vor fi disponibili indici si pentru diverse alte marimi ale pietrelor.

Expertii spun ca astazi complexitatea de stabilire a preturilor de diamant este unul din cele mai dificile obstacole pe piata de diamante.

In opinia celor de la De Beers, conteaza foarte mult valoarea emotionala asociata cu diamantele. Fiecare diamant este un miracol unic al naturii.

"Continutul emotional al unei bijuterii cu diamante conteaza foarte mult. Am prefera consumatorii sa cumpere bijuteriile din diamante pentru a le pastra si nu pentru a le comercializa", au declarat reprezentantii companiei De Beers.

Fondata in 1988, compania De Beers controla la inceputul secolului XX 90% din piata furnizorilor de diamante, potrivit expertilot.

De Beers a fost prima companie care a asociat diamantele de emotiile, iar acest lucru a crescut pretul diamantelor cu 55% in 1941. Zece ani mai tarziu, era deja folosit sloganul "un diamant este pentru totdeauna".

In timp ce De Beers asocieaza diamantele cu emotiile, Saul Singer, partener in Aletrnative Fusion, asocieaza pietrele pretioase cu profitul si ofera sfaturi investitorilor.

Compania Alternative Fusion se ocupa de un fond de investitii in diamante si incearca sa atraga companiile. Potrivit lui Saul Singer, investitorii medii nu au sanse de a accesa aceasta piata a diamantelor.

"Un investitor mediu nu va avea posibilitatea de a achizitiona un pachet important de active in diamante. Pentru moment, investitia in diamante poate fi periculoasa, ina in timp ar putea deveni plina de satisfactii, mai ales daca acestea vor deveni bunuri de larg consum", spune Singer. In opinia acestuia, investitia minima in diamante este de 250.000 de euro.

Sfaturi pentru investitorii care isi doresc diamante:

Verifica diamantul impreuna cu un evaluator si asigura-te ca piatra pe care doresti sa o cumparati este apreciata la pretul pietei. De asemenea, verifica daca evaluatorul face parte dintr-o organizatie recunoscuta pe plan international.

Investeste in diamante slefuite, cu dimensiuni mari si culori vii.

Diamantele rotunde, albe, cu 58 de fatete, raman cele mai cautate de-a lungul timpului.

De asemenea, diamantele galbene nu erau la moda, acum pretul acestora s-a apreciat cu 10-15% anual din anii 70 pana in prezent.

Inainte de a achizitiona ceva, intereseaza-te si vezi daca poti vinde mai departe. Analistii atrag atentia asupra faptului ca diamantele reprezinta mai mult decat un simplu joc de investitii.

In opinia presedintelui grupului Richemont, Johann Rupert, diamantele vor urma acelasi tipar al ceasurilor de lux.

"Daca dealerii considera ca preturile vor creste constant pe termen lung, vor tinde sa-si asigure un inventar mai consistent, pentru a putea revinde la pretul mai mare.

Asta se intampla deja, odata cu cresterea preturilor la diamante, cu branduri renumite precum Tiffany sau Harry Winston. Chiar daca acestea nu ridica niciodata preturile brusc, pentru a nu-si periclita imaginea, profiturile pe termen lung sunt inevitabile", mai spunea acesta potrivit Forbes.

In Romania nu exista deocamdata servicii de evaluare a diamantelor, asigurarile fiind facute prin trimiterea piesei in strainatate. Noam Lenzini, managing director al brandului de diamante Rafael & Sons, spunea intr-un interviu Forbes, ca in viitorul apropiat va deschide primul laborator de evaluare acreditat din Romania, cu un expert in gemologie si inca 4-5 angajati.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5151 ori