Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Francize de succes: Costumele made to measure dupa reteta romaneasca fac furori in Belgia

Francize de succes: Costumele made to measure dupa reteta romaneasca fac furori in Belgia


Inceputul anului a marcat un eveniment foarte important pentru business-ul romanesc de costume barbatesti. Tudor Tailor a inaugurat pe 26 ianuarie primul showroom international, in sistem de franciza, in orasul Hasselt, din Belgia.

Lider pe segmentul de costume made to measure in Romania, Tudor Tailor a simtit ca urmatorul pas este francizarea internationala, asa ca a lucrat intens la un plan de concretizare a acestui obiectiv.

Deschiderea showroom-ului din Belgia a insemnat pentru echipa Tudor Tailor o recunoastere a eforturilor colective din cei noua ani de activitate in spatiul romanesc.

Inceputurile Tudor Tailor

Brandul Tudor Tailor a fost infiintat in 2010, cand echipa era formata din patru oameni, iar "showroom-ul" era o simpla garsoniera.

Asta nu i-a oprit pe co-fondatori, care au avut inca de la inceput viziunea de extindere la nivel international. Echipa Tudor Tailor a dorit intotdeauna sa concureze cu brandurile de moda masculina care aveau succes la nivel international.

Primii pasi pentru extindere au fost insa la nivel local - primul showroom a fost cel din Bucuresti, urmate de cele locale din Timisoara si Cluj.

De ce Belgia?

Belgia este unul dintre partenerii de cinste ai brandului, fiind tara de origine a tesaturilor Scabal, printre cele mai rafinate stofe pe care brandul le foloseste pentru crearea costumelor Tudor Tailor.

Mai exact, povestea showroomului belgian a inceputul chiar cu unul dintre clientii pe care Tudor Tailor ii are in Belgia, Mario Steegmans, care a fost foarte interesat sa investeasca in conceptul de francizare internationala, tocmai pentru ca era foarte familiar cu produsele Tudor Tailor si cunostea standardele inalte de calitate dupa care brandul se ghideaza.

Impreuna cu investitorul din Belgia, Tudor Tailor a hotarat sa deschida un showroom in orasul natal al acestuia, Hasselt.

"Intotdeauna am simtit ca eleganta trebuie sa fie una dintre trasaturile definitorii ale unui businessman respectabil. Prima mea interactiune cu brandul Tudor Tailor a fost in calitate de client, asa ca atunci cand am luat decizia sa investesc in aceasta franciza, eram deja familiar cu produsele brandului si stiam ca fac o investitie buna", declara Mario Steegmans, principalul actionar al francizei Tudor Tailor din Belgia

Mario Steegmans, principalul investitor al francizei Tudor Tailor din Belgia:
Piata din Belgia versus cea din Romania


Tudor Tailor a pornit la drum cu premisa ca clientii belgieni sunt diferiti de clientii romani, din punct de vedere al comportamentului de cumparare.

Pe piata din Belgia, competitia brandului Tudor Tailor nu este atat de fragmentata ca in Romania, competitorii fiind in principal brandurile de moda masculina mari.

"Este prea devreme sa ne pronuntam cu privire la diferentele dintre piata din Belgia si cea din Romania, insa am observat cateva deosebiri. Cea mai evidenta fiind ca clientii belgieni prefera sa faca shopping stradal, sau in destination stores, spre deosebire de clientii romani, care prefera sa isi faca cumparaturile in mall-uri." spune Alin Copindeanu.


Planuri de viitor: Noi showroomuri Tudor Tailor?

Desi mai sunt cateva orase din Romania unde ar vrea sa deschida showroom-uri, momentan echipa Tudor Tailor vrea sa puna accentul pe extinderea la nivel international.

Pentru asta, sunt dispusi sa vizeze piete dezvoltate, cum ar fi Marea Britanie sau Franta, dar si piete emergente, unde sunt siguri ca folosind modelul din Romania, sansele de a avea succes sunt foarte mari.

"Intreaga echipa Tudor Tailor a muncit foarte mult la dezvoltarea conceputului de franciza internationala, iar interestul investitorilor pentru franciza companiei este o recunoastere a eforturilor depuse pana acum. Suntem optimisti in ceea ce priveste performanta brandului pe piata belgiana si planuim sa ne extindem si in orase precum Ghet, Antwerp sau Bruxelles", declara Alin Copindeanu.

Franciza Tudor Tailor este o optiune pentru oricine doreste sa isi deschida un business in zona de upper-medium sau premium retail.

Un showroom din franciza Tudor Tailor necesita o investitie intre 50.000 si 90.000 de euro - suma poate varia in functie de locatia aleasa si de stocul de marfa necesar.


Evenimentul de lansare a showroom-ului din Hasselt

Printre invitatii care au participat la evenimentul de lansare a primului showroom international Tudor Tailor s-au numarat si apropiati ai brandului si colaboratori, care s-au bucurat din plin de ospitalitatea gazdelor.

Cei prezenti la eveniment au servit delicatese, vin si sampanie si s-au bucurat de o atmosfera plina de eleganta si rafinament, specifica brandului.

Surpriza evenimentului de inaugurare a venit din partea invitatilor belgieni, care, conform traditiei, au adus daruri de bun augur, pentru a-si arata sprijinul fata de brandul Tudor Tailor, pe care l-au primit cu inima deschisa in comunitatea lor.

In cei 9 ani de activitate, brandul a oferit servicii de calitate domnilor romani, care se pot bucura in continuare de o experienta unica de consiliere vestimentara in showroom-urile Tudor Tailor din Bucuresti, Cluj si Timisoara.

O.D.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5316 ori