Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Afacerile afterschool infloresc in Romania. Ingredientele succesului: Gandirea aplicata si mult suflet

Afacerile afterschool infloresc in Romania. Ingredientele succesului: Gandirea aplicata si mult suflet
In ultima perioada, afterschool-urile se deschid pe banda rulanta in Romania, in conditiile in care sistemul educational de stat se clatina iar parintii sunt tot mai ocupati cu jobul, de dimineata pana seara.

Nu exista la nivel national o statistica a numarului acestora, cum nu exista nicio metodologie elaborata de Ministerul Educatiei in acest moment, cert este ca le vedem peste tot, insa putine sunt cele ale caror servicii isi justifica tarifele de la 500 de lei pana la 2000 de lei, fara cheltuieli adiacente, cu program de pana la 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamana.

Grija parintilor, insa, este mai degraba de a-si lasa copiii supravegheati intr-un loc pentru a-si face temele si mai putin de dezvoltarea lor personala.

In acelasi timp, cele mai performante dintre aceste institutii la capitolul rezultate sau masurabile, in care dezvoltarea abilitatilor copiilor se afla in prim plan, detin proceduri si manuale de calitate proprii, ajung in timp record afaceri de succes si vand francize.

Business24 iti prezinta astazi povestea unei antreprenoare care a decis sa investeasca in Scoala Alternativa de Gandire Aplicata, un business care are succes in Romania si care si-a deschis portile catre sistemul de francizare.

Prima franciza SAGA Kid, o institutie infiintata cu numai 5 ani in urma de Claudia Chiru, va fi deschisa in Otopeni in mai putin de o saptamana de Raluca Negara, directorul operational al grupului de firme Total Wash, specializat in industria serviciilor.

Impreuna cu sora sa Cristina, Raluca Negara conduce peste 80 de angajati, coordoneaza 15 puncte de lucru in Bucuresti, Craiova si Brasov si o fabrica in Otopeni.

Impreuna au preluat de la parinti afacerea de familie si investesc suflet dar si profesionalism in tot ceea ce fac.

Raluca Negara a decis insa ca se va implica 100% in educatia celor doi copii ai sai, in ciuda timpului extrem de limitat, iar pana la ideea cumpararii unei francize in domeniul invatamantului, nu a mai fost decat un pas

"Iubesc copiii! Sunt mama! Am acasa doi ingerasi superbi si in fiecare zi devin tot mai constienta ca este nevoie de un plan genial, un program integrat care sa ii pregateasca pentru zilele in care ei vor fi oameni maturi.

SAGA Kid este mai mult decat o afacere, este o mare provocare, mai mare chiar decat preluarea si dezvoltarea firmelor familiei.

In acest nou proiect este vorba de viata, educatia si viitorul copiilor nostri. O mare responsabilitate pe care am curajul sa mi-o asum.

Copiii mei, alaturi de alti copii care vor incepe anul scolar 2018/2019 la SAGA Kid vor fi primii beneficiari a acestor experiente unice, care sa-i pregateasca si sa le ghideze drumul spre viitor. SAGA Kid este, asadar, locul pe care l-am construit, in primul rand, visand la copiii mei.

Nu este o afacere, este locul unde cresc, invata si se joaca copiii. Si pentru ca este o franciza, in caz de dubii sau neclaritati, ma bucur de prietenia si suportul Claudiei Chiru (fondator SAGA Kid) . Ea este mereu alaturi de mine si de echipa din Otopeni"
, spune Raluca Negara.

A ales SAGA Kid avand ca principale criterii de selectie manualul de calitate, unul din putinele, daca nu chiar singurul al unui afterschool de sine statator din Romania si metoda de invatare experientiala, bazata pe concret si tangibil.

"Am ales Scoala Alternativa de Gandire Aplicata deoarece ofera un model de program educational special conceput pentru afterschool. Practic, SAGA face pionierat in aceasta zona si a reusit sa construiasca pe piata neformata, inca, un model competitiv de educare complementara a copiilor in timpul de dupa scoala, un model care nu este format doar din cursuri optionale si supravegherea copiilor, ci a reusit sa depaseasca conditia trasata la nivelul tarii conform careia afterul este alipit unei gradinite si este un pastrator de copii", adauga tanara.

A preluat de la SAGA Kid Manualul de Operatiuni cu propriile proceduri si metode, precum si propriile instrumente de masurat evolutia si performantele, atat ale copiilor cat si ale membrilor echipei.

"Din punctul meu de vedere, in acest moment SAGA Kid ofera parintilor Romaniei un program educational functional cu rezultate excelente", puncteaza antreprenoarea.

Franciza SAGA a fost evaluata la suma de 25.000 de euro, brandul este in continuare deschis catre francizare in intreaga tara, anual este posibila deschiderea a 2 francize, iar pentru anul viitor mai este un loc disponibil. Franciza presupune un transfer complet si complex a know-how-ului, training experiential initial si periodic, recrutare si comunicare.

Iata ce spune antreprenoarea despre proiectul pe care pariaza in 2018:

In cadrul afterschool-ului copiii sunt invitati sa participe la proiecte precum: SAGA One-Cultura Generala, SAGA Thinking-Jocurile Mintii, SAGA TeamWork-Lucru in Echipa, SAGA Science-Experimente, SAGA Crafting-Lucru Manual etc, in cadrul carora sunt urmarite diverse tinte setate in functie de nevoile si asteptarile copiilor si in conformitate cu standardele SAGA.

De exemplu, in cadrul orelor de lucru manual, copiii pot lucra cu mini gherghefuri, in echipa, impartindu-si rolurile si stiind exact care este puterea fiecarui individ, care este plus valoarea pe care fiecare o aporta grupului.

Toti profesorii sunt antrenati sa faca o delimitare a cadrului emotional la inceputul fiecarui an scolar, apoi incep sa cunoasca copiii si sa identifice inteligentele fiecaruia, modul in care se raporteaza la microclimatul social, modul in care comunica, forma in care o fac, lucrurile care le fac placere si cele care nu le fac placere, apoi incep sa traseze obiective comune si sa stabileasca modalitatile prin care pot fi atinse.

La baza tuturor activitatilor stau jocul, fantasticul si creativitatea, SAGA WitchCraft, de pilda, este un instrument care actioneaza asupra copiilor cu potiuni magice si care prin minune ii lecuieste de vorbit, plictis sau lipsa de chef.

Si la SAGA Otopeni, membrii echipei au studii superioare, vorbesc corect limba romana, iubesc copiii, le face placere sa stea in preajma lor si inteleg ca educatia este un proces complex, de lunga durata care necesita o viziune, multa determinare si munca in echipa.

Toti membrii echipei vor participa la un training initial care nu este cel clasic, ci unul experiential.

Cea mai mare provocare a mea la SAGA Kid este ca fiecare copil sa fie pregatit pentru viata lui peste 10,20,30 de ani iar noi sa fi pus o temelie solida aici. Si sunt convinsa ca vom reusi.

Cunosc toate tehnicile care pot sa consolideze un business de succes.

Multe le-am invatat in facultate, cele mai multe in activitatea de zi cu zi la firma, dar mai presus de toate teoriile si cartile, am inteles ca a fi"om bun" in business inseamna a fi un manager corect, sustinut de rezultate autentice. Un om bun poate face greseli, in timp ce unul corect, niciodata.

Tot ce sunt astazi este rezultatul unui efort sustinut zi de zi, plus a unor serii de oportunitati pe care instinctul meu m-a ajutat sa le valorific la potential maxim. Iar de cand am devenit mama, am descoperit ca am superputeri. Omenesti!


O.D.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7729 ori