Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Alexandru Dragusan, Otto Broker

Asigurarea IMM-urilor, intre optiune si necesitate

Asigurarea IMM-urilor, intre optiune si necesitate
In Romania, piata asigurarilor este inca afectata de criza, lucru dovedit si de faptul ca intreprinderile mici si mijlocii se orienteaza, preoponderent, catre asigurarile obligatorii, optand cu precadere doar pentru acele polite solicitate de banci sau companiile de leasing.

In general, insa, la nivelul companiilor medii si mari, observam un trend pozitiv in ceea ce priveste incheierea de asigurari.

Cu toate acestea, de multe ori, accentul se pune pe componenta de pret, serviciile fiind trecute pe un plan secundar.

Aceasta situatie manifestata la nivel de piata se intalneste si la nivelul brokerajului in asigurari pe segmentul corporate, unde interesul preponderent este dat de costul asigurarii, chiar si in cazul companiilor internationale dezvoltate.

Sediile companiilor, mobilierul si echipamentele, precum si utilajele si marfurile achizitionate, reprezinta, fara indoiala, o investitie importanta pentru orice afacere. Oricare dintre acestea ar putea fi afectate oricand de evenimente neprevazute. Un incendiu poate provoca pagube uriase, deteriorarea stocurilor de marfa si, in unele cazuri, poate duce chiar la intreruperea activitatii companiei.

Cu toate acestea, gradul de cuprindere in asigurare pentru cladirile de birouri din Romania ramane in continuare scazut, situandu-se intre 20-25%.

In ceea ce priveste pachetele pentru IMM-uri, companiile au la dispozitie cateva variante comune de protectie, pentru acoperirea anumitor riscuri. In general, sunt acoperite riscurile de baza - incendiul, explozia sau evenimentele naturale, la acestea adaugandu-se, de obicei, cele mai frecvente riscuri aditionale, cum sunt avariile la instalatia de apa sau furtul.

Asiguratorii includ sau ofera posibilitatea de a include in polita de asigurare si acoperiri pentru urmatoarele tipuri de riscuri:

  • FLEXA (Fire, Lightning, EXplosion, Aircraft) - incendiu, traznet, explozie, caderea aparatelor de zbor, lovirea din exterior de catre vehicule, emanatii de fum, gaz ,vapori, cheltuieli aditionale;


  • fenomene atmosferice (incluzand sau neincluzand si grindina, in functie de asigurator);


  • reutatea stratului de zapada;


  • raspundere civila fata de terti, fata de proprietar sau angajatii proprii;


  • avarii accidentale la instalatiile de incalzire sau de aer conditionat;


  • fenomene electrice;


  • talharia sau actele de vandalism;


  • evenimente socio-politice cum ar fi grevele, revoltele, etc.;


  • spargere accidentala a suprafetelor vitrate (inclusiv geamuri termopan, caseta luminoasa exterioara, panoul publicitar sau peretele/peretii din sticla);


  • clauza de cladiri in constructie;


  • asigurarea impotriva pierderii de profit rezultata din intreruperea activitatii;


  • cheltuieli suplimentare cauzate de o eventuala dauna (proiectare, interventia pompierilor, curatarea locului sau expertiza de evaluare a daunei);


  • bani in seif;


  • bani transportati;


  • bunuri mobile si transportabile;


  • opere de arta;


  • marfa refrigerata;


  • distrugeri provocate de animale.


  • In functie de specificul activitatii companiei, puteti solicita broker-ului dumneavoastra configurarea unei oferte care sa corespunda necesitatilor, motiv pentru care consideram ca este esential sa aveti un partener de dialog avizat, a carui experienta sa va ghideze astfel incat, prin auditul programului de asigurari, sa va optimizeze costurile fara a afecta calitatea serviciilor oferite .

    De exemplu, daca stocul de marfa variaza pe parcursul perioadei de asigurare, ar trebui sa fiti atent sa includeti si o clauza de variatie a stocurilor, cu o marja acoperitoare, care sa va permita ca marfa depozitata sa fie asigurata indiferent de valoarea si natura acesteia. Daca totusi nu ati inclus aceasta optiune si stiti ca urmeaza sa depasiti valoarea inscrisa in polita a stocului de marfa, va recomandam sa discutati cu broker-ul dumneavoastra pentru intocmirea unui act aditional la polita prin intermediul caruia sa fiti asigurat pentru intreaga valoare.

    De asemenea, in cazul in care cladirea de birouri in care va desfasurati activitatea este inchiriata, indiferent daca locatorul va solicita sau nu incheierea unei polite de raspundere a chiriasului fata de proprietar, consideram ca incheierea unei astfel de polite se poate dovedi un instrument important de economisire, mai ales in cazul in care s-ar produce un eveniment nedorit cauzat de activitatea desfasurata in perimetrul tertului.

    Experienta celor 12 ani in asigurari ne-a confirmat faptul ca este necesar un interval mai mare de timp acordat perioadei premergatoare incheierii asigurarii, astfel incat in cazul producerii unui eveniment asigurat solutionarea daunei sa aiba loc mult mai rapid.

    Articol semnat de Alexandru Dragusan, specialist vanzari online Otto Broker.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
    Sursa: Business24
    Articol citit de 4002 ori

    comments powered by Disqus