Aderarea tine casele la sertar

Joi, 05 Octombrie 2006, ora 04:54
1250 citiri

La Tirgul de Case, unii dezvoltatori imobiliari asteapta sa vada care sint costurile aderarii.Cererea mare de locuinte a determinat investitii consistente in proiecte rezidentiale. Multi dintre investitori participa la Tirgul de Case organizat de Sphera Building Center, care a inceput ieri si va tine pina pe data de 8 octombrie. In cadrul tirgului sint prezente peste 30 de companii expozante, de la dezvoltatori si promotori de proiecte imobiliare, agentii imobiliare pina la constructori de case si institutii financiare. Organizatorii expozitiei au intimpinat la aceasta editie oarece greutati, intrucit multe companii dezvoltatoare de proiecte imobiliare, in special cele care construiesc blocuri, si-au epuizat oferta nemaiavind ce sa prezinte publicului. Prima editie a tirgului organizat de Sphera a avut loc in luna mai a acestui an. "Foarte multe firme au refuzat participarea la tirg pentru ca nu mai aveau apartamente de vinzare", a spus directorul general al Sphera Building Center, Yossi Mazor, adaugind ca cererea este depasita cu mult de oferta. Potrivit lui Yossi Mazor, in prezent, la nivelul Bucurestiului nu se lucreaza la mai mult de patru proiecte imobiliare de apartamente. Restul dezvoltatorilor asteapta momentul integrarii in UE din ianuarie 2007.

50 de proiecte, in asteptare

"Dupa estimarile mele, aproximativ 50 de dezvoltatori se afla in stadiu de autorizare cu proiectele imobiliare pentru constructia de apartamente, unii dintre ei avind si autorizatiile de constructie, si terenul, dar asteapta sa vada ce se va intimpla dupa data de 1 ianuarie 2007", sustine Yossi Mazor. Potrivit acestuia, dezvoltatorii asteapta sa vada daca vor creste preturile la materiale, daca se va schimba in vreun fel legislatia sau ce se va intimpla cu pretul apartamentelor. "Este posibil dupa 1 ianuarie 2007, in functie de legislatie, ca un dezvoltator sa mai construiasca inca un numar de niveluri peste cele prevazute in proiect. In plus, betonul ar putea sa se scumpeasca sau sa se ieftineasca", a spus Yossi Mazor, justificind expectativa dezvoltatorilor.

1.000 de euro metrul patrat in Dristor

Forest Construct, dezvoltatorul a doua blocuri compuse din 76 de apartamente, anunta preturi intre 1.000 si 1.250 de euro metrul patrat util, cu tot cu TVA. Locatiile in care sint construite blocurile sint Dristor si Ilioara. In blocul din Dristor, din 26 de apartamente au fost vindute deja 22, iar din celalalt au fost vindute 12 apartamente. Primul bloc este aproape de finalizare. Un alt proiect imobiliar, Bel Vedere, dezvoltat de compania Rotary Constructii, va fi construit incepind cu anul viitor la intrarea in Pipera si va fi compus din 600 de apartamente. Cel mai ieftin apartament are doua camere, o suprafata de 70 de metri patrati si va costa 100.000 de euro. Un apartament pent house va ajunge la 300.000 de euro. "Vinzarile nu au inceput intrucit autorizarea nu este gata", ne-a spus Gabriel Paun, dezvoltatorul proiectului.

Vile cu tehnologii noi

Oferta de vile este bogata, metodele de constructie fiind la fel de variate. Spre exemplu, Energi Co Holding pune la dispozitia celor interesati vile construite cu solutia cofrajelor de polistiren umplute cu beton. Ansamblul rezidential se numeste Dolce Vita si este compus din 110 spatii locative. Potrivit Nicoletei Grozea, manager de vinzari, 70% dintre locuinte au fost deja contractate. Cea mai ieftina casa la Dolce Vita costa 130.000 de euro, are o suprafata desfasurata de 133 de metri patrati si un teren de 150-180 de metri patrati. Cea mai scumpa costa 200.000 de euro, are 188 de metri suprafata desfasurata si un teren in suprafata de 250-300 de metri patrati.

Apartamente la malul marii

La Tirgul de Case sint promovate si proiecte rezidentiale din Costinesti, Sinaia, Sibiu, Cluj-Napoca s.a. La Costinesti Nord, chiar pe malul marii, dupa cum ne-a spus dezvoltatorul complexului rezidential Maria, se construiesc trei blocuri care sint compuse din 42 de apartamente. Sint sapte tipuri de apartamente cu preturi intre 30.000 si 120.000 de euro, fara TVA. Potrivit lui Sorin Marcus, primele doua blocuri sint construite la rosu. Primul bloc a fost contractat in proportie de 80%, iar al doilea de 10%.

Nicu Stan

Cotidianul

directNews.ro - Topul blogurilor

Recomandari 5 Octombrie 2006

1. Glamour Ro

Iulian Comanescu da in premiera coperta noii reviste Glamour. Numarul de noiembrie apare pe 16 octombrie.. >> Nu exista inca site pentru versiunea romana. Se lucreaza la el.. Va fi glamourmag.ro.. >> glamour.com e redirectionat catre glamour.de, adica site-ul versiunii nemtzesti.. >> iar la glamourmagazine.co.uk gasim, desigur, site-ul versiunii britanice, care versiune a facut cinci ani..

2. Romania, crescatorie de muncitori ieftini

ai observat ca de cate ori ti se vorbeste de viata grea care te apasa in Romania, fatarnicul care-ti plange soarta cu lacrimi de crocodil isi impinge discursul catre probleme care n-au nici o legatura cu saracia ta personala? te abureste de cap, ba ca drumurile sunt proaste, ba ca la robinet curge apa ruginita, si alte fleacuri de sustras atentia oamenilor inactivi. un singur lucru nu ti se spune: ca saracia ta are drept cauza salariul prea mic. si acesta este adevarul. iar daca indraznesti sa aduci vorba despre asta, imediat ti se servesc o sumedenie de contra-argumente, cu produsul intern brut, cu productivitatea muncii si alte vrajeli.

3. rds cumpara. mult

Nu, nu e o noutate ce spun acum, ba dimpotriva. Se stia ca RDS cumpara retele de cartier la greu, dar nu se stia in ce bani. Mai nou, pe la concurenta se aude ceva de niste sume frumusele, in functie de numarul de abonati. Cu cit ai mai multi abonati, cu atit scoti mai multi bani daca vinzi. Pina acum, RDS ar fi cumparat jumate dintre retelele de cartier din sectoarele unu si doi - astea fiind printre ultimele achizitii, la care se adauga ce avea, de unde rezulta - zice lumea - ca deja are in...

4. BTL la salonul auto de la Paris

Unicul stand la care era o aglomeratie infernala, dar la care nimeni nu stia ce masina se prezinta. Sau daca e pe benzina sau pe motorina. Sau daca e realmente o masina...

5. Masina lu" Lizuca si Patrocle

Evident ca nu e masina lor, dar daca in celebra poveste a Lizucai si a lui Patrocle, omniscientul narator ar fi introdus si o masina, eu unul sunt sigur ca asa ar fi aratat. Acum, pe serioase, masina merge cu baterii, adica e electrica, atunci cand se consuma bateriile o bagi in priza si dimineata o ai ca noua. Suporta 800 de incarcari, are o viteza, limitata electronic - Dumnezeleule, asta cu limitata electronic m-a facut sa plesnesc de ras - la 45 km/h, viteza maxiima putind fi, atentie, de...