Criza reduce profitul mall-urilor din Capitala

Miercuri, 04 Martie 2009, ora 09:05
2143 citiri
Criza reduce profitul mall-urilor din Capitala

Criza financiara a cuprins si mall-urile bucurestene, astfel ca vanzarile retailerilor de moda din marile centre comerciale au scazut de la 2.000 la circa 1.400 de euro pe zi.

Una dintre cele mai profitabile afaceri din Capitala se dovedeste a fi vanzarea de haine sau de incaltaminte, un magazin de doar 50 de metri patrati situat intr-unul dintre mall-urile bucurestene putand ajunge la vanzari de pana la 700.000 de euro pe an, adica aproape 2.000 de euro pe zi, informeaza Gandul.

Cel mai mare mall din Bucuresti, Baneasa Shopping City, cu o suprafata inchiriabila de 65.000 de metri patrati, atrage zilnic un flux de 27.000 de persoane.

"Pozitionat pe segmentul de lux, dar avand dezavantajul unui acces mai dificil, centrul comercial a inregistrat anul trecut vanzari pe metru patrat cu 20 - 50% sub cele din Plaza Romania si Bucuresti Mall", potrivit unei analize a Colliers International Romania.

Inaugurat in 2005, City Mall nu este vizitat decat de maximum 17.000 de bucuresteni zilnic, iar vanzarile pe metru patrat in aceasta locatie sunt mult sub cele inregistrate de centrele comerciale din topul clasamentului.

Chiriasii fac presiune pentru scaderea chiriilor. Totodata, acestia se confrunta cu o scadere de 20-40% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#criza, # profit, # mall, # capitala, # vanzari , #Chirie