Consumatorii prefera ciocolata premium

Miercuri, 22 Aprilie 2009, ora 13:04
4671 citiri
Consumatorii prefera ciocolata premium

Aproximativ 30% dintre consumatorii de ciocolata premium isi vor creste consumul cu aproximativ 5 - 15%, in 2009, 10% dintre consumatori se vor orienta catre segmentul premium, in timp ce 60% dintre cumparatorii vor cumpara la fel ca in 2008, potrivit unui studiu realizat de Wawel Romania.

"Este evident ca sectorul mainstream isi va pierde din consumatori in favoarea sectorului premium. Lucrul acesta este explicabil, intrucat gusturile consumatorilor de ciocolata din Romania au inceput sa se rafineze. Piata de ciocolata a fost si este, momentan, dominata de produsele care au in componenta lor lapte si mult zahar. In principiu, acestea sunt produse preferate de copii. Piata matura de ciocolata a inceput sa migreze accelerat spre produse cu mai putin zahar si mai multa cacao", a explicat country manager Wawel Romania, Narcis Costache.

Referitor la cantitatea de ciocolata consumata, 30% dintre consumatorii de ciocolata din sectorul premium isi vor creste consumul cu aproximativ 5-15% in 2009. De asemenea, 20% din acest segment va consuma cu 15% mai mult in 2009. Totodata, 10% dintre cei chestionati isi vor reduce consumul pentru a cumpara ciocolata premium, deci va avea loc o migrare catre un brand mai scump. In acelasi timp, 60% dintre cumparatorii premium vor cumpara la fel ca in 2008, fara nici o legatura cu criza. Nici unul dintre cei chestionati n-au declarat ca vor migra catre un brand mai ieftin.

In ceea ce priveste statusul social al respondentilor, 50% dintre proprietarii de companii isi vor mentine stilul de consum in 2008. Pe de alta parte, alte 50 de procente isi vor creste consumul de ciocolata premium cu 10%.

Dintre cei cu functii de conducere, 20% isi vor creste consumul de ciocolata in 2009 cu 5%, 20% cu 10%, iar 60% dintre acestia vor consuma aceeasi cantitate ca in 2008.

Majoritatea managerilor de companii (80%) vor ramane la aceeasi cantitate de ciocolata consumata ca si anul trecut, in timp ce 10% dintre acestia isi vor creste consumul cu 15%, in 2009, iar 10% isi vor reduce consumul si se vor orienta catre o marca mai scumpa.

Aproximativ 20% dintre specialisti si consultanti isi vor creste consumul cu 10%, 20% isi vor reduce consumul pentru a migra catre segmentul premium, iar 60% vor ramane la acelasi consum ca si anul trecut.

Persoanele din mediul de cercetare si specialistii au declarat, 100 %, ca isi vor reduce consumul pentru a cumpara o marca mai scumpa. In mediul de consultanta (avocati, consultanti financiari etc.), opiniile sunt divizate: astfel, 50% dintre ei isi vor reduce consumul pentru a cumpara o marca mai scumpa si implicit superioara calitativ, restul de 50% urmand sa ramana la aceeasi cantitate consumata ca si in 2008.

Din mediul tehnic, 100% dintre respondenti vor cumpara aceeasi cantitate ca si in 2008 si, de asemenea, 100% din cei care lucreaza in domeniul de comunicare si consultanta vor cumpara aceeasi cantitate ca si in 2008.

Jumatate dintre respondentii din domeniul productiei au declarat ca isi vor reduce consumul, dar vor alege o marca mai scumpa, iar 50% vor ramane la acelasi consum ca si anul trecut.

Rezultatele in functie de varsta respondentilor arata cresteri in cadrul consumatorilor tineri, unde va avea loc o crestere a consumului situata intre 5 si 15%. De asemenea, consumatorii tineri nu isi vor reduce consumul in 2009.

In cazul categoriei de varsta cuprinsa intre 18-24 de ani, 62% dintre respondentii isi vor pastra regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adica, aceeasi cantitate ca in 2008, 10% dintre acestia isi vor creste consumul cu 15%, iar 18% isi vor creste consumul cu 10%. In final, 10% dintre ei vor creste consumul cu 5%.

Pentru categoria 25-34 de ani, 59 % dintre respondenti au afirmat ca vor consuma la fel in 2009, iar 30% isi vor reduce consumul, dar vor cumpara un brand mai scump, iar 11% isi vor creste consumul cu 10%.

In ceea ce priveste varsta cuprinsa intre 35-54 de ani, 50 % au declarat ca nu isi vor modifica regimul de consum al ciocolatei, in timp ce 32% dintre respondenti isi vor creste consumul cu 10%, 8% isi vor reduce consumul, dar vor cumpara un brand mai scump, iar 10% isi vor creste consumul cu 15%. Ultima categorie de varsta, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, va consuma aceeasi cantitate ca in 2008.

Rezultatele in functie de gen releva o atitudine constanta a femeilor, independent de criza. Astfel, 80% dintre femei vor cumpara aceeasi cantitate de cicolata premium ca si in 2008, iar 20 % isi vor creste consumul cu 10%. In schimb, 50% dintre barbati vor consuma aceeasi cantitate ca si anul trecut, in timp ce 30% isi vor creste consumul cu 10%. Nu in ultimul rand, 20% din ei vor cumpara o cantitate redusa de ciocolata, dar vor migra catre o marca mai scumpa.

Studiul a fost realizat de catre Wawel Romania pe un esantion reprezantativ de 200 de persoane din orasele cu peste 50.000 de locuitori din intreaga tara.

Wawel este lider de piata in grupul HOSTA International AG, un grup multinational cu sediul in Elvetia, din care fac parte companiile Droste (Olanda), Dulcinea (Spania), Hosta Italia, Hosta GmbH (Germania).

In prezent, WAWEL are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. De asemenea, recent, Wawel a achizitionat o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina).

Cifra de afaceri a companiei a fost, in anul 2007, de 100 de milioane dolari,
iar prognoza pe 2008 se plaseaza in jurul sumei de 110 milioane de dolari aceasta reprezinta o crestere de 10% anual, semnificativa, luand in considerare faptul ca Wawel activeaza in general pe piete mature, unde compania este bine pozitionata.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#consumatori, #ciocolata, #premium , #Proprietari