Cum gasesti primul spatiu de birouri (II)

Luni, 19 Ianuarie 2015, ora 09:49
2528 citiri
Cum gasesti primul spatiu de birouri (II)
Foto: Ghid Chirii Sectoare Bucuresti/ Galaxy Imob

"Cum?", "unde?" si "cat" sunt acele intrebari pe care orice antreprenor si le pune inainte sa achizitioneze un spatiu pe care urmeaza sa-l transforme in sediu. Este datoria antreprenorului sa gaseasca raspunsurile potrivite.

Locatia, costurile si facilitatile sunt importante deoarece de ele depinde bunastarea celor ce vor lucra in incinta sediului. Cel mai important este sa alegem calitatea in defavoarea cantitatii si sa stabilim un echilibru intre calitate si cheltuieli, pentru a nu avea pierderi inutile.

Accesibilitatea locatiei si facilitatile disponibile trebuie luate in considerare.

Trebuie sa te bazezi pe necesitatile si resursele de care ai nevoie, biroul cel mai aproape de casa sau cel de la etajul zece al unui turn din sticla cu o priveliste minunata nu sunt prioritati in alegerea locatiei.

Zona in care este inchiriat spatiul trebuie sa corespunda targetului specific business-ului tau. Se recomanda studierea spatiilor de parcare, evitati zonele in care parcarea este dificila sau prea costisitoare.

Mijloacele de transport sunt de asemenea importante, atat angajatii cat si partenerii sau clientii trebuie sa ajunga usor la sediu si sa aiba la indemana solutii de transport.

Zona centrala este foarte cautata de business owneri, nu doar pentru prestigiul asociat unui astfel de locatii ci si pentru avantajele logistice cum ar fi bancile, restaurantele, magazinele din apropiere si transportul in comun.

Citeste si Cum gasesti primul spatiu de birouri (I)

In ceea ce priveste cerintele si nevoile unui business, nu este absolut esentiala locatia intr-o zona central, aceasta ascunde si incoveniente. Costurile nu sunt mereu accesibile, mai ales pentru un start-up, traficul creat la orele de varf si locurile limitate de parcare se pot dovedi impedimente pentru aceasta zona.

Alegerea uni spatiu de lucru intr-o zona centrala este avantajoasa pentru interactiunea directa cu publicul si pentru intalnirile directe sau regulate cu partenerii. Daca start-up-ul nu presupune aceste nevoi, alegerea zonei centrala nu este justificata.

Atentie! Pretul inchirierii spatiului variaza in functie de zona in care se afla. In Bucuresti, inchirierea unui spatiu de birou porneste de la 3.5 euro/ mp si ajunge, in medie, pana la 17 euro/mp+ TVA. De exemplu, intr-o cladire de birouri situata in sectorul 3, langa Mall Vitan, un spatiu se inchiriaza cu 9 euro+TVA pe metru patrat, in timp ce intr-o cladire de lux din nordul Bucurestiului, un spatiu de birou se poate inchiria si cu 27 de euro/mp+ TVA.

Un alt lucru de care trebuie sa se tina cont este estimarea spatiului si configurarea lui optima.

Spatiul de lucru pe care il alegem reprezinta mediul de lucru pe care start-up-ul il urmareste. Layoutul de birou pe care il alegem trebuie sa sustina deasemenea cerintele business-ului. Spatiile deschise stimuleaza creativitatea, cultiva o atmosfera in care ideile cresc prin colaborare si dau posibilitatea sinergiei intre rolurile ocupate in companie.

Acestea au un aspect modern si imbunatatesc comunicarea operationala si relatiile intre angajati. Start-up-urile tech sau cele creative apeleaza in general la spatii deschise.

Spatiile private, bine definite, incurajeaza confidentialiatatea discutiilor. Delimitarea mai evidenta a spatiilor intaresc relatiile cu clientii, intalnirile decurgand in spatele usilor inchise, pentru mai multa confidentialitate.

Start-up-urile cu accent pe consultanta apeleaza in general la spatiile private, mai intime, confidentialitatea fiind un criteriu important pentru acestea.

"Configuratia birourilor s-a schimbat dramatic fata de ce exista pe piata acum 10 ani. Spatiile open-space au inlocuit conceptul de cubicle, iar anumite parti clasice ale biroului s-au demodat si au disparut, cum este cazul spatiului de receptie si a zonei de asteptare. Ineficiente s-au dovedit a fi si salile de conferinta foarte mari" spune George David, specialist in inchirierea spatiilor de birouri la Galaxy Imob.

"Au aparut in schimb spatiile de relaxare care prevad zone unde se poate juca fussball, ping-pong, darts, jocuri video si alte activitati sportive", spune acesta.

Articol de George David, Fondator Galaxy Imob

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#ghidul pentru startup, #cum gasesti spatiu birou, #ghid spatii birouri, #spatii birouri Galaxy Imob , #Spatii birouri