Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Peste 30% din mall-urile din Romania necesita modernizari. Costurile depasesc 200 milioane de euro

Peste 30% din mall-urile din Romania necesita modernizari. Costurile depasesc 200 milioane de euro
Mai mult de o treime din mall-urile din Romania au nevoie de investitii pentru innoire si imbunatatire, costurile totale fiind estimate la peste 200 de milioane de euro, arata datele companiei de consultanta, proiectare si project management in real estate Immpuls.

Reprezentantii companiei apreciaza ca cel putin 500.000 metri patrati din centrele comerciale existente necesita operatiuni de adaptare la conditiile si tendintele de piata. Acestia estimeaza ca investitiile in aceste lucrari ajung pana la 500 euro/mp, astfel ca nivelul costurilor pentru modernizarea mall-urilor existente se ridica la peste 200 milioane de euro. Din totalul lucrarilor, reconversiile si extinderile pentru imbunatatirea mixului de chiriasi reprezinta 40% din valoarea investitiilor necesare unui centru comercial.

"Face-lift-ul interior si exterior face in general parte din ciclul normal de viata al mall-urilor in orice piata. Insa centrele comerciale existente din Romania trebuie sa faca mai mult si sa investeasca in modificari functionale care sa imbunatateasca mixul de chiriasi pentru a capitaliza oportunitatile si tendintele consumatorilor sau pur si simplu pentru a supravietui", a declarat, intr-un comunicat, Tudor Popp, managing partener Immpuls Real Estate Solutions.

Entertainment-ul, un element cheie al unui mall

Tudor Popp considera ca facilitatile de entertainment si petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul, astfel ca in perioada urmatoare zonele de restaurante vor fi completate cu alte tipuri de spatii pentru petrecerea timpului liber.

"Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie sa valorifice piata de cinema, care, desi in crestere cu 14% anul trecut, are inca o rata de penetrare scazuta de 0,45, in comparatie cu alte piete, unde raportul dintre bilelete vandute si populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) si 3 (Franta)" , a aratat Popp.

Proiectele de modernizare includ operatiuni de face-lift (imbunatatirea esteticii prin materiale si design - care necesita in medie 30% din investitiile totale), reconversii functionale si extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum si upgrade tehnic, pentru a respecta cerintele retailerilor internationali sau nevoia de eficientizare a costurilor (imbunatatiri care reprezinta aproximativ30% din investitiile de modernizare).

Immpuls a fost fondata in 2006, cu actionariat roman si german, si este parte din Luxemburger Team Group, o echipa internationala multidisciplinara formata din arhitecti, ingineri si economisti, care a derulat proiecte majore de dezvoltare sau reabilitare in Europa si in Romania (Petrom City, Millennium Tower, Fraport, Iris Mall).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1031 ori