Tronsonul Campia Turzii - Gilau costa in jur de 10 mil euro

Vineri, 05 Iunie 2009, ora 08:54
1736 citiri
Tronsonul Campia Turzii - Gilau costa in jur de 10 mil euro

Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, estimeaza pentru cei 42 de kilometri ai tronsonului 2B Campia Turzii - Gilau, care ar trebui finalizati in acest an, un cost mediu in jur de zece mil. de euro pe kilometru, a spus, joi, Bogdan Sgarcitu, in cadrul unui dezbateri la un post de televiziune, precizeaza NewsIn.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat ca nu sunt probleme tehnice la Autostrada Transilvania, ci doar probleme financiare. Acesta a precizat ca, la Autostrada Transilvania, constructia este realizata de la bugetul de stat si, prin urmare, se poate ajunge la un deficit financiar.

"Avem un echilibru financiar impus pentru 2009. Din punct de vedere tehnic, la Autostrada Transilvania nu sunt probleme, iar cele care au existat au fost probleme inerente si rezolvabile", a declarat, in cadrul dezbaterii organizata de un post de televiziune, Radu Berceanu.

De asemenea, purtatorul de cuvant al companiei Bechtel, Bogdan Sgarcitu, a spus ca anul acesta s-au incheiat exproprierile pe tronsonul 2B si au fost platite toate datoriile, urmand ca facturile care vor urma sa se plateasca normal.

"Anul acesta puteam sa lucram si pe tronsonul 3C Suplacu de Barcau-Bors, putandu-se asfalta in jur de 18-20 kilometri, dar nu a fost finantare. Din aceasta cauza, lipsa banilor, oamenii nu muncesc pe tronsonul 3C, ci stau ", a precizat Bogdan Sgarcitu.

Compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, mai are nevoie pentru finalizarea lucrarilor la tronsonul 2B (Campia Turzii - Gilau) de aproximativ 250 milioane de euro, a declarat, la 31 mai, directorului de comunicare al companiei, Bogdan Sgarcitu.

"Pentru finalizarea lucrarilor pe tronsonul 2B mai avem nevoie de aproximativ 250 milioane de euro si de relocarea a 21 de utilitati", a spus Sgarcitu.

Potrivit companiei americane, in prezent pe tronsonul 2B sunt asfaltati 18 km, 12 km sunt pregatiti pentru asfaltare, alti sase kilometri de poduri sunt in diverse stadii de executie, iar o lungime similara se afla la nivel de terasament.

In urma protocolului semnat in februarie cu ministrul transporturilor, Radu Berceanu, Bechtel s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 din cei 54 km ai tronsonului 2B.

Conform aceluiasi protocol, in acest an pe portiunea 3C (Suplacu de Barcau - Bors) se va lucra doar la viaduct, compania americana anuntand ca in lipsa finantarii pentru aceasta portiune va fi nevoita sa trimita in somaj aproximativ 300 de muncitori.

"Din cei aproximativ 450 de angajati care lucrau pe portiunea 3C, circa 150 au fost transferati pe 2B, iar restul sunt in continuare in somaj tehnic.

Nu stiu cat ii mai putem tine in somaj tehnic. De la minister ne-au spus sa nu recurgem inca la concedieri colective ca poate se vor gasi bani si pentru a finanta lucrarile pe aceasta portiune la rectificarea bugetara. Suntem deja in mai si finantarea se lasa inca asteptata", a mai spus Sgarcitu.

Acesta a adaugat ca pentru a finaliza viaductul de la Suplacu de Barcau si pentru a aduce cei 18 km de terasamente la nivelul primului strat de asfalt este nevoie de aproximativ 120 milioane de euro.

In 2007, Bechtel a cerut Ministerului Transporturilor si Infrastructurii o indexare a pretului unitar si in functie de modificarile legislative la acciza la carburanti. Potrivit contractului incheiat in 2003 si renegociat in 2005, indexarea pretului unitar pe tipuri de lucrari se calculeaza in functie de indicele pretului de consum si rata deschimb dintre euro si leu.

Conform Bechtel, ajustarea pretului unitar in functie de modificarile legislative privind acciza la carburanti ar insemna un cost suplimetar de aproximativ patru milioane de euro.

"Pana acum a avut loc o singura ajustare a pretului unitar si asta s-a facut in jos, la cerinta CNADNR, cand s-au redus contributiile la asigurarile sociale. In urma acestei modificari, Bechtel a incasat din 2006 pana in prezent cu patru milioane de euro mai putin", a mai declarat Bogdan Sgarcitu.

De asemenea, in prezent compania americana are de incasat de la CNADNR aproximativ 13,5 milioane de euro pentru lucrari efectuate in luna martie 2009.

#tronson, #campia, #turzii, #gilau, #milioane, #euro , #Stiri Imobiliare