Diwaker Singh, directorul general al Copper Beech: "Piata bucuresteana are nevoie de 250.000 de locuinte noi"

Marti, 06 Noiembrie 2007, ora 15:33
1647 citiri
Diwaker Singh, directorul general al Copper Beech: "Piata bucuresteana are nevoie de 250.000 de locuinte noi"

Dezvoltatorul imobiliar Copper Beech, controlat de grupul cu acelasi nume inregistrat in Cipru, a anuntat investitii de 2,5 miliarde euro pe piata rezidentiala bucuresteana, in urmatorii cinci ani. Targetul companiei nu este doar piata imobiliara, ci si industria hoteliera si cea a serviciilor medicale. Diwaker Singh se pregateste de lansarea a patru noi proiecte pe parcursul anului viitor, care vor necesita investitii de 450 milioane de euro. Pana in prezent, compania a achizitionat 600 de hectare de teren, pe care va dezvolta 17 proiecte de locuinte.

Cate companii sunt in grupul Copper Beech?

In prezent, avem 17 companii in grup, toate cu activitati in domeniul real estate. Copper Beech este o companie inregistrata in Cipru, care are 17 SPV-uri (Special Purpose Vehicle) in Romania. Fiecare dintre aceste companii constituie, de fapt, un proiect imobiliar.

De ce ati ales sa intrati pe piata imobiliara romaneasca printr-un off-shore? Este mai profitabil?

Nu este numai mult mai profitabil, dar este mult mai simplu sa aduci investitorii la nivelul unui off-shore, asta pentru ca sunt o serie de investitori implicati in aceste companii. In al doilea rand, este mai usor de obtinut credite, pentru ca bancile din Romania cer ca, pentru fiecare proiect dezvoltat, sa ai o companie separata. Nu exista conceptul de holding in Romania, de aceea, companiile off-shore sunt mai practice. Majoritatea dezvoltatorilor internationali intra pe piata prin off-shore-uri.

De unde provin banii pe care ii veti investi? Cine este in spatele companiei?

Exista un numar mare de investitori britanici. Sunt oameni de afaceri din toata lumea, dar sunt cetateni britanici. Toti ma cunosc pe mine personal si i-am adus impreuna, dupa ce am pus bazele Copper Beech Group.

Cum credeti ca va primi piata romaneasca anuntul unei noi investitii gigantice? Nu credeti ca va veti lovi de scepticism?

Este o diferenta intre companii care doar anunta niste sume si noi, pentru ca noi am cumparat deja 600 de hectare de teren. In al doilea rand, noi am adus deja o suma importanta de bani pe piata romaneasca. Totodata, primul nostru proiect este deja pe piata si, spre deosebire de alti investitori, noi venim si cu dezvoltarile. Nu suntem o simpla companie de constructii care are niste terenuri si care vrea sa se transforme in dezvoltator.

Piata imobiliara romaneasca este bombardata de companii straine care au anuntat investitii incredibile si nu au construit nimic. Cum pot face cumparatorii diferenta intre Copper Beech si aceste companii?

Eu nu am facut iesiri in presa cu asemenea anunturi, decat in momentul in care aveam inceput deja primul proiect.

Problema acestor companii se afla, probabil, si la cel care promoveaza compania. Cumparatorii nu trebuie sa faca diferenta intre companii, ci intre produse. Cand vor vedea produsul pe piata, atunci vor putea face diferenta.

Copper Beech trebuie sa isi construiasca un brand, pentru ca nu are in spate o istorie. Care este bugetul rezervat acestei actiuni?

Copper Beech nu are o istorie in spate, dar eu, ca antreprenor, am. Am venit in Romania in 1998 si am pus bazele uneia dintre cele mai mari afaceri de aici. Eu am pus bazele Zapp Mobile. Cunoastem piata romaneasca foarte bine, pentru ca suntem aici de noua ani. Pentru o companie care intra pe o piata noua, este nevoie de timp pentru a intelege mecanismele ei, dar noi avem un avantaj in acest aspect. Cea mai buna campanie publicitara pe care o vom avea vor fi produsele noastre.

Compania dumneavoastra a anuntat investitii de 2,5 miliarde euro in urmatorii cinci ani. Care este strategia investitionala a companiei?

In cazul dezvoltarilor imobiliare, investitiile nu se calculeaza anual, ci in functie de proiecte. Deci, depinde de ce proiecte vom avea in constructie la un anumit interval de timp. Putem dezvolta proiecte care vor necesita mai mult sau mai putin de 500 milioane de euro.

Cate proiecte intentionati sa dezvoltati in aceasta perioada?

Avem in plan dezvoltarea a 17 proiecte pe parcursul a cinci ani.

Ati achizitionat 600 de hectare de teren in Bucuresti si in imprejurimi. Unde ati gasit suprafete atat de mari, pentru ca dezvoltatorii din Capitala se plang ca nu mai gasesc asemenea suprafete?

Sunt mai multi factori care trebuie luati in considerare. Noi am inceput sa cumparam teren in urma cu un an si ceva. In al doilea rand, asa cum am mai spus, fiind pe piata de mai mult timp, ti-e mai usor sa faci conexiuni. Oamenii te cunosc, au incredere in tine si lucrezi mai usor cu ei. Un alt avantaj pe care consider ca il avem este acela ca suntem o companie care ia decizii rapid, astfel, procesul de cumparare a terenurilor nu este ingreunat.

Continuarea in <a href=http://www.standard.ro/articol_16919/diwaker_singh__directorul_general_al_copper_beech_____piata_bucuresteana_are_nevoie_de_250_000_de_locuinte_noi.html>BusinessStandard</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.