ANCOM: In 2013 au fos consemnate peste 250 de incidente cibernetice grave

Marti, 20 Mai 2014, ora 13:57
1315 citiri
ANCOM: In 2013 au fos consemnate peste 250 de incidente cibernetice grave

Numarul incidentelor cibernetice cu impact semnificativ asupra retelelor de comunicatii electronice destinate publicului a fost, in 2013, de 253, cele mai numeroase vizand serviciile de telefonie mobila, potrivit datelor prezentate, marti, de directorul executiv al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii /ANCOM/ Eduard Lovin, la cea de-a 18-a editie a evenimentului Ziua Comunicatiilor.

"In ultimul an, sase furnizori de retele sau servicii de comunicatii electronice destinate publicului au raportat ANCOM incidente cu impact semnificativ. Astfel, numarul total de incidente cu impact semnificativ raportate, in 2013, este de 253. Numarul mediu de conexiuni afectate de un incident este de 79.000 de utilizatori, iar durata maxima a unui incident a fost de 42 de ore, in timp ce durata medie de aproximativ cinci ore. Durata unui incident reprezinta intervalul de timp dintre momentul in care serviciul incepe sa se degradeze si pana cand acesta este restabilit la parametrii initiali. Pe tip de serviciu, cel mai afectat a fost, in 2013, cel de telefonie mobila, cu aproape 10 milioane de conexiuni afectate', a mentionat Lovin.

ANCOM monitorizeaza securizarea retelelor de comunicatii electronice

Acesta a afirmat, totodata, ca Autoritatea monitorizeaza, in prezent, implementarea Deciziei 512 cu privire la stabilirea masurilor minime pentru protejarea retelelor de comunicatii electronice.

"Anul trecut, anuntam ca urmeaza o reglementare in domeniul securitatii retelelor. Lucru care s-a intamplat in toamna lui 2013, prin Decizia 512, care stabileste masurile minime privind protejarea retelelor si informarea autoritatii cu privire la incidente. In prezent, ANCOM isi propune sa monitorizeze implementarea acestei decizii, sa elaboreze rapoartele anuale privind incidentele petrecute si masurile implementate de furnizori, precum si intocmirea unor ghiduri de implementare care sa fie in folosul utilizatorilor si al furnizorilor de continut. In ceea ce priveste securitatea, Autoritatea isi propune sa optimizeze sistemul de raportare al incidentelor care afecteaza securitatea si integritatea retelelor si a serviciilor de comunicatii electronice, sa utilizeze informatiile care ii sunt puse la dispozitie de operatori pentru a ajuta la o evolutie pozitiva a acestui sector si, nu in ultimul rand, sa-si dezvolte consistent expertiza, prin implicarea in activitati relevante, atat la nivel national, cat si international', a spus oficialul ANCOM.

Conferinta internationala telecom organizata, marti, la Bucuresti reuneste reprezentanti de top din mediul de afaceri, universitar/academic, ambasade, institutii guvernamentale, dar si jucatori cheie la nivel decizional, avand in audienta 20 de grupe: operatori telecom, furnizori telecom, firme IT&C, energie electrica, petrol si gaze, alimentare cu apa si canalizare/epurarea apelor uzate, auto, banci, consultanti, retail.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#atacuri informatice, #romania incidente cibernetice , #Management