Mediul de business din Cluj a trecut testul maturitatii, dar are un mare minus: diferentele de viziune existente in interiorul majoritatii companiilor intre principalele departamente

Joi, 22 Iunie 2017, ora 13:51
2512 citiri
Mediul de business din Cluj a trecut testul maturitatii, dar are un mare minus: diferentele de viziune existente in interiorul majoritatii companiilor intre principalele departamente

Business Days (BD) revine la Cluj-Napoca, pentru a 27-a editie, peste 3 saptamani, pe 5-6 iulie, la Liberty Technology Center si Impact Hub.

In premiera pentru evenimentele Business Days, la editia de la Cluj va fi organizata expozitia "Produs in Transilvania", ce isi asuma misiunea de a promova gusturile gastronomiei din Ardeal, oferind totodata o serie de programe culturale speciale. Aceasta va reuni produse 100% naturale, din ingrediente locale, aduse la Cluj-Napoca de micii producatori.

In plus, peste 100 de speakeri si experti romani si straini, cu minim 20 de ani de experienta profesionala in domeniile care dicteaza evolutia afacerilor in anul 2017 vor impartasi din experienta lor si vor crea parteneriate cu cei 600 de participanti, antreprenori si manageri, prezenti la eveniment.

La Cluj Business Days sunt asteptati antreprenori, directori generali, CEO si middle management- directori de vanzari, de rersurse umane, de marketing, de dezvoltare, directori comerciali- precum si persoane interesate pur si simplu de dezvoltarea afacerilor, management si dezvoltare personala. Acestia vor beneficia de nu mai putin de 40 de manifestari si programe dedicate start-up-urilor.

Pe langa posibilitatile numeroase de dezvoltare a afacerilor prin intermediul networking-ului, participantii au sansa unica sa plece de la acest eveniment cu solutii concrete de rezolvare a problemelor pe care le au in plan profesional.

Programul si temele editiei Cluj Business Days au fost create in functie de rezultatul unei cercetari regionale realizate in prealabil, prin care au fost identificate nevoile, problemele si provocarile mediului de afaceri local.

Angajatii, tratati la fel ca si clientii

Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 211 de manageri si antreprenori din judetele Cluj, Salaj, Bistrita Nasaud, Mures, Sibiu, Alba, Brasov, Maramures, Satu Mare, Covasna si Harghita, in perioada 5 mai-5 iunie 2017. Un aspect foarte important relevat de aceasta este diferenta foarte mare de viziune care exista si persista intre departamentele de Human Resources, Comercial, (Top) Management si cele de PR, Marketing si Comunicare ale unei companii.

Cateva aspecte remarcate de organizatorii BD in urma cercetarii, care demonstreaza aceasta diferenta:

  • Managerii de resurse umane, cei comerciali si directorii generali au atentia focusata foarte mult pe aspecte legate de managementul oamenilor din subordine, sau legate de gestionarea eficienta a resurselor umane;

  • In contrast, atentia departamentului de marketing si comunicare este indreptata mai mult spre exteriorul companiei, pe comunicarea catre clienti si potentiali clienti, pe o mai buna intelegere a consumatorilor;

  • Preocuparea pentru cresterea brandului de angajator este la coada listei pentru cei din marketing si comunicare, motivata probabil si de faptul ca majoritatea activitatilor din aceste departamente pot si sunt de multe ori usor de externalizat;

  • Nu exista o cooperare directa, strategica intre departamentul de resurse umane si cel de marketing si comunicare legat de cresterea si consolidarea brandului de angajator, in marea majoritate a companiilor;

  • Trendurile globale ne indica o preocupare din ce in ce mai accentuata in a trata resursele umane in acelasi fel ca pe clienti, cu mecanisme si principii de marketing si comunicare dedicate;

  • Majoritatea companiilor incep sa constientizeze ca oamenii devin resursa/capitalul cel mai important al unei organizatii.

  • Managerii de resurse umane isi doresc de la leaderii din organizatiile lor sa comunice mai bine atat in interiorul, cat si in exteriorul organizatiei, inclusiv sa depuna eforturi pentru dezvoltare personala si consolidarea brandului profesional, probabil din dorinta ca leaderii organizatiei sa devina ambasadori ai brandului de angajator;

  • Principalele metode de dezvoltare profesionala pentru oamenii din subordine din punctul de vedere al managerilor de resurse umane si al managerilor comerciali sunt trainingurile si invatarea la locul de munca, toate in cadrul organizatiei;

  • In contrast, cei din departamentele de marketing si comunicare vad ca a doua optiune webinariile si sesiunile online, respectiv workshopurile care incurajeaza invatarea prin schimb de experienta. Aceeasi optiune este preferata si de catre General Manager si CEO;

  • La nivelul departamentelor strategice de HR, Marketing si Comercial NU exista inca o deschidere foarte mare pentru a investi in studii si cercetari care sa-i ajute sa inteleaga mai bine piata, competitia, dinamica mediului economic si a societatii, ce i-ar putea ajuta in luarea unor decizii de corectare sau de consolidare a pozitiei;

  • In ceea ce priveste dorinta de implicare in proiecte cu impact social (nu neaparat de voluntariat), cel mai mult s-ar implica general managerii/CEO- in proportie de 60%, urmati de cei de la HR- 50%. La polul opus se situeaza cei din marketing- cu 25% si cei din comercial- cu 20%.

  • Interesant de remarcat faptul ca general managerii/CEO s-ar implica in proportie de 57% in proiecte centrate pe dezvoltarea spiritului antreprenorial (start-up) si in proiecte dedicate generatiilor tinere (studenti si elevi, in proportii egale- cate 43%). Fapt care dovedeste trecerea antreprenorilor in zona de maturitate, dorinta lor de a contribui la dezvoltarea societatii.

"Ne bucura interesul din ce in ce mai mare pentru serviciile de promovare, comunicare si generare de oportunitati oferite de platforma Business Days. In 7 ani de existenta, zeci de cercetari, zeci de evenimente organizate, mii de ore de filmare, emisiuni, articole si reportaje ne-au ajutat sa intelegem si sa ne adaptam in timp real si rapid la nevoile mediului de business din Romania", a declarat Laszlo Pacso, fondator & coordonator proiecte Business Days.

Mai multe detalii despre modalitatea de inscriere la Cluj Business Days, lista completa a speakerilor si alte informatii, puteti afla pe site-ul evenimentului:

https://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-Business-Days-2017/Inscriere

Perioada de inscrieri va fi activa pana in data 4 iulie, ora 15:00. Pana pe 19 iunie e valabila si oferta de Early Bird.

Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
România a evitat plata penalităţilor după ce Garda de Mediu din Sibiu a închis depozitul neconform de deşeuri industriale periculoase al Sometra SA din Copşa Mică, oraş care zeci de ani...
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, 19 martie, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost...
#Cluj Business Days 2017 , #Management