Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Andy Szekely, autor, speaker, antreprenor

Povestea vietii tale si brandul TU

Povestea vietii tale si brandul TU
Dincolo de mediul in care te gasesti, comportamentele si competentele tale impreuna cu imaginea ta spun celorlalti o poveste.

Care este povestea pe care iti doresti sa o spui celorlalti? Care este rolul tau in aceasta poveste?

Desi nu pare, crearea brandului personal este ca un joc de echipa. Unii contribuie la formarea lui, altii nu. Pentru ca brandul tau sa existe, ceilalti trebuie sa te recunoasca.

In consecinta, iti sugerez cateva interbari provocatoare:

Daca ai fi jucator pe terenul de volei sau handbal, cum anume te-ar percepe colegii? Dar publicul? Dar presa?

Ai un brand de lider sau de subordonat? Ai un brand de "mama", de "scolarita" sau de "profesoara"?

Sau poate preferi sa fii "inima neinfricata" sau "doamna de fier"...? (Margaret Thatcher a facut cariera cu acest brand...)

Charisma personala si imaginea publica

Un lucru interesant legat de imagine este viteza cu care se formeaza aceasta. Intotdeauna vor fi mai putini oameni in televizor decat spectatori la televizor.

Cei care sunt spectatori se uita pentru ca au nevoie de modele.

Cand creezi un brand personal de fapt creezi un model. Pe termen lung, acest model este sustinut de competentele, atitudinile si povestea pe care o spui.

Pe termen scurt, el este creat prin contextele si comportamentele tale si prin asteptarile pe care cei din jur le proiecteaza asupra ta. Ai mare grija cum armonizezi aceste lucruri pentru ca etichetele se pun repede si sunt greu de dezlipit. Prima impresie se impregneaza in mintea publicului cu rapiditate.

Armonizarea acestor elemente inseamna ca nu exista contradictii intre ce spui si ce faci, intre ce crezi si ce spui etc. Aceasta armonizare aduce ca beneficiu charisma personala. O persoana charismatica transmite cu gratie forta si siguranta de sine pe care le poseda tocmai pentru ca nu se contrazice. Adica, nimic din comportamentul sau nu contravine spuselor sale si invers.

Oamenii charismatici pretuiti de cei din jur mai ales pentru aceasta particularitate: armonia dintre gand si fapta. Aceasta armonie iti confera o anumita stralucire si atractie greu de descris in cuvinte, dar perceptibila.

In concluzie, iti propun o ultima intrebare la care merita sa cauti raspuns:

Brandul meu personal (imaginea mea in ochii celorlalti) corespunde cu lucrurile care imi plac si pe care le valorizez cel mai mult in viata?

Daca da, iti va fi usor sa mentii aceasta imagine publica in mod autentic, pe termen lung.

Articol semnat de Andy Szekely, autor, speaker, antreprenor

Andy Szekely este antreprenor, autor, specialist in Peak Performance si speaker motivational profesionist cu o experienta de 17 ani in domeniu si creatorul programului Speaker Elite. Proiectul sau semnatura este Bootcamp University - tabara de training intensiv pentru dezvoltarea personala si profesionala a adultilor cu spirit antreprenorial. Ca autor, Andy a publicat 5 carti si a produs peste 100 de ore de materiale multimedia pentru educatia adultilor.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1440 ori