32. mil lei "europeni" pentru promovarea Programului National de Dezvoltare Rurala

Joi, 23 Iulie 2009, ora 13:47
1160 citiri
32. mil lei "europeni" pentru promovarea Programului National de Dezvoltare Rurala

MAPDR a lansat doua licitatii deschise, in valoare de 40.932.386 lei fara TVA, prin care vrea sa cumpere servicii de publicitate pentru promovarea Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR), din care 80%, respectiv peste 32 mil. lei, fara TVA, vor fi atrasi din bani europeni, prin PNDR, relateaza NewsIn.

Restul de 20% va fi pus la dispozitie din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR).

Astfel, conform celor doua anunturi de participare publicate de minister pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), MAPDR vrea sa promoveze Programul National de Dezvoltare Rurala si sa imbunatatirea strategia de comunicare si de identitate vizuala.

Cele doua contracte au o durata de doi ani fiecare, din momentul atribuirii.

Pentru primul contract, ce are o valoare estimata fara TVA de 32.531.666 lei, se va organiza o licitatie deschisa in data de 31 iulie 2009.

Contractul presupune promovarea Programului National de Dezvoltare Rurala si este cofinantat din fondurile europene prin masura de Asistenta Tehnica (511) din cadrul programului.

"Obiectivul general al contractului consta in realizarea unei campanii de informare si promovare la nivel national privind oportunitatile oferite prin PNDR", se arata in anuntul de participare nr. 80028 publicat pe SEAP.

Astfel, compania declarata castigatoare se angajeaza sa asigure asistenta tehnica pentru cresterea capacitatii institutionale a Autoritatii de Management a PNDR (opt sesiuni de training pentru personalul acesteia, in teritoriu, in domeniul comunicarii), sa organizeze activitati cu presa, servicii de monitorizare media, sa realizeze un film documentar, sa asigure servicii de difuzare (media buying) TV si panotaj stradal, servicii de realizare si tiparire publicatii, servicii de organizare de conferinte si de realizare sondaje de opinie.

Potrivit documentatiei atasate anuntului, Ministerul Agriculturii solicita ofertantilor o experienta profesionala generala de minimum zece ani in domeniul de activitate relevant, comunicare publica, campanii publice.

De asemenea, se cere celor ce depun oferte experienta in creatie publicitara, creatie audio-video (minimum cinci proiecte), experienta profesionala specifica, adica participarea la cel putin trei proiecte finantate din fonduri europene in calitate de lider de echipa, experienta relevanta in ultimii cinci ani in cel putin doua proiecte de comunicare la nivel national sau regional si experienta in organizarea sesiunilor de training in domeniul comunicarii (minim un proiect).

De asemenea, compania castigatoare va realiza un media plan pentru difuzarea spoturilor TV pe care autoritatea contractanta (MAPDR) le va pune la dispozitia contractantului si difuzarea spoturilor pe primele sase posturi TV generaliste private sau publice, cu arie de acoperire la nivel national si pe primele doua posturi de stiri, in ordinea audientei, conform celui mai recent studiu de audienta TV realizat de o institutie abilitata/autorizata in acest sens, disponibil la momentul elaborarii ofertei.

In plus, publicul tinta al campaniei va fi de peste 18 ani, la nivel national.

De asemenea, MAPDR solicita ca cel putin 50% din difuzarile spoturilor TV sa fie in prime - time.

Cel de-al doilea anunt de participare publicat de MAPDR pe SEAP are ca scop imbunatatirea strategiei de comunicare si a identitatii vizuale a Programului National de Dezvoltare, iar contractul are o valoare estimata fara TVA de 8.400.720 lei.

Contractul este cofinantat, de asemenea, din fondurile masurii 511 de Asistenta Tehnica, din cadrul PNDR (fonduri comunitare).

Astfel, potrivit anuntului de participare nr. 79105, MAPDR doreste sa investeasca in achizitia de servicii de creatie si productie spoturi TV, spoturi radio si machete de presa scrisa, in realizarea de bannere pentru internet.

De asemenea, Ministerul Agriculturii vrea sa achizitioneze servicii de difuzare a spoturilor radio, a machetelor de presa scrisa, si a publicitatii pe internet, si sa investeasca in imbunatatirea si actualizarea strategiei si planului de informare, comunicare si promovare a PNDR.

Serviciile pe care ministerul de resort le achizitioneaza prin acest contract sunt servicii de creatie si productie a doua spoturi TV si a doua spoturi radio, servicii de creatie si productie a patru machete de presa scrisa, realizarea de bannere electronice pentru publicitate internet, realizarea unui site pentru PNDR, elaborarea strategiei si planificarii media: presa scrisa, radio si internet.

De asemenea, Ministerul Agriculturii vrea sa cumpere servicii de difuzare a spoturilor radio si a machetelor de presa scrisa, servicii de inchiriere spatii media - internet, sa imbunatateasca si sa actualizeze strategia si planul de informare, comunicare si promovare a PNDR.

In plus, MAPDR intentioneaza sa realizeze trei valuri de cercetare sociologica cu privire la impactul campaniei de informare si publicitate a PNDR, inainte de inceperea campaniei, la mijlocul acesteia si la sfarsit. Licitatia deschisa va avea loc in data de 4 august, anunta ministerul. 

#campanii, #mapdr, #publicitate, #servicii, #tva , #stiri Impact