Nu de mult timp constructorii auto au inceput sa ia in calcul protectia pietonilor in cazul unui impact, categorie praspat inclusa si in testele EuroNCAP. Grupurile responsabile cu siguranta pe sosele au impus tot felul de
reguli referitoare la materialele din care sunt fabricate diverse parti
ale caroseriei. Mai nou, insa, constructorii se lovesc de o noua constrangere: Federatia Olandeza de Ciclism a propus ca toate automobilele sa fie echipate cu airbag-uri exterioare.
Oficialii olandezi se bazeaza pe un studiu realizat recent, care arata
ca, numai in Tara Lalelelor, pana la 60 de vieti ar putea fi salvate
anual daca masinile ar fi dotate cu perne de aer pe capota. Conform
aceluiasi studiu, airbag-urile externe ar putea preveni ranirea grava a peste 1.500 de persoane pe an.
Tehnologic vorbind, implementarea acestor noi reguli nici nu cere un mare efort din partea constructorilor. Firma suedeza Autoliv Inc a pus deja la punct un airbag ce se declanseaza la impact de la baza parbrizului, iar Jaguar si Nissan au
dezvoltat fiecare o capota speciala, care se deformeaza si absoarbe
mult mai bine socul unui impact cu un pieton sau ciclist.
De asemenea, o serie de companii lucreaza la combinezoanele cu airbag-uri incorporate, menite sa protejeze ciclistii si motociclistii in caz de accident.