Cele mai frecvente greseli pe care managerii le fac pe timp de criza

Joi, 26 Februarie 2009, ora 23:18
2376 citiri
Cele mai frecvente greseli pe care managerii le fac pe timp de criza

In vremuri agitate, managerii sunt predispusi uneori spre a lua decizii nu tocmai potrivite. MHRGuide.com a facut un top al celor mai frecvente greseli pe care managerii americani le fac pe timp de criza.

1. Sa devii reactiv si reactionar

Zicala "graba strica treaba" este una cat se poate de adevarata. Totodata, este foarte cunoscuta si abordarea "pe locuri, fiti gata, start!" a leadershipului. Atunci cand liderii nu stau destul sa se informeze si sa analizeze impactul potential pe termen lung al deciziilor pe care le iau, pot face greseli grave. Ganditi-va doar la principalii producatori auto din SUA, care s-au suit in avioanele personale si s-au dus sa ceara bani de la guvernul american, fara a avea macar un plan.

In primul rand, inainte de a lua o decizie, trageti adanc aer in piept. Formulati-va o strategie pe termen lung. Fiti precaut si proactiv. Testati-va deciziile la nivel teoretic, pe principiul "daca fac ..., atunci se va intampla ...", pentru a vedea ce consecinte pot avea hotararile pe care le luati.

2. Sa stai de vorba doar cu cei din conducere

In primul rand, raspunsurile la intrebari se gasesc, de multe ori, la nivelurile de jos, nu neaparat la nivel de conducere. Implica pe toata lumea in gasirea unor solutii pentru eficientizare si inovare. Implica-i pe toti intr-o viziune si o misiune comune. Daca le spui angajatilor direct ce sa faca, ii deresponsabilizezi si le iei proprietatea asupra actiunilor pe care le intreprind.

Luati exemplul echipei lui Obama, care a inceput sa puna pe internet unele discutii luate la nivel inalt si care cere pareri din toate directiile. Transparenta produce incredere si ii face pe oameni sa simta ca au o contributia la gasirea unei solutii.

3. Taie, taie, taie!

Nimeni nu a ajuns mare facand reduceri. Este o greseala sa reduci numarul angajatilor fara sa te gandesti ce impact ar avea acest lucru asupra clientilor si fara sa iei in calcul faptul ca oamenii ramasi vor avea mult mai mult de munca. De asemenea, nu reduce intalnirile fix in perioada in care e cel mai bine sa aduni oamenii si sa faci strategii. Genul acesta de actiuni ar trebui facute cu mare grija. Nu ai destui bani sa cumperi sampanie si caviar pentru invitati? Da-le apa plata si sandwich-uri, insa nu anula intalnirile. Nu ai bani sa inchiriezi o sala la un hotel? Fa o conferinta online.

In ceea ce priveste concedierile, mai bine ii chemi pe toti si le explici situatia. Unii conducatori au descoperit ca angajatii lor erau mai dispusi sa isi reduca programul si sa isi imparta sarcinile decat sa isi piarda colegii.

4. Sa cauti clienti noi

In cazul in care clientii tai actuali nu s-au evaporat subit, ar fi mult mai bine sa te rezumi doar la ei, deocamdata. Intreaba-i cum poti sa faci ca ei sa beneficieze mult mai bine de ceea ce ai tu de oferit, fa-i sa se simta apreciati si valorosi.

5. Sa "faci mai mult cu mai putin"


Consultantii spun ca, de cele mai multe ori, acel "mai mult" inseamna munca multa care, la sfarsitul zilei, nu inseamna foarte mult. Incearca sa gandesti fiecare actiune in termeni de bani. Expertii MHRGuide.com spun ca au observat intr-o organizatie ca directorii erau foarte ocupati sa se implice in realizarea fiecarie prezentari in PowePoint. Era o irosire a talentului directorial, prelungea fiecare proiect, il lipsea de putere pe angajatul care ar fi trebui t sa faca acele prezentari si costa compania, in total, aproximativ 15.000 de dolari.

Greseala bonus: Sa cedezi prognozelor pesimiste

Una dintre cele mai mari greseli este sa ne lasam doborati de stirile pesimiste pe care le auzim in fiecare zi. Ceea ce ar trebui sa facem este sa ne gandim la lucrurile importante si sa ne concentram eforturile in directii productive.



#manager job angajator greseli , #stiri Impact