Criza economica indeamna companiile sa iasa din tipare

Miercuri, 20 Mai 2009, ora 22:28
1655 citiri
Criza economica indeamna companiile sa iasa din tipare

Odata cu cresterea incertitudinii economice in SUA si in intreaga lume – va exista o recesiune, iar daca da, cat va fi de serioasa – este mai important ca niciodata ca organizatiile de succes sa gaseasca exact talentul de care au nevoie, pentru fiecare pozitie, pentru a-si mentine avantajul competitiv pe segmentul de piata din care fac parte.

Insa in piata de munca extrem de competitiva a Americii, companiile si candidatii foarte bine pregatiti isi pot limita succesul esuand sa lase o prima impresie extraordinara. Asadar, acestia pot sa rateze jobul pe care si-l doresc, iar companiile pot sa rateze ocazia de a obtine talentul de care au nevoie. Kelly Global Workforce Index a investigat punctele de vedere a peste 115000 de oameni din 33 de tari, inclusiv a peste 14.000 din SUA, cu privire la o gama larga de probleme legate de modalitatile prin care acestia isi gasesc de lucru si de cum fac fata aspectelor procesului de cautare a unui loc de munca.

Desi sarcina de a aplica pentru diverse joburi si de a te prezenta la un interviu de angajare poate sa fie intimidanta, aceasta nu este cea mai rea parte a procesului de cautare a unui loc de munca, potrivit candidatilor.

Cel mai ingrijorator aspect al procesului de cautare a unei slujbe, numit de 44% dintre respondenti, a fost asteptarea unui raspund, urmat de cautarea jobului in sine (20%), participarea la interviul pentru angajare (15%), completarea formularelor de aplicare (14%) si pregatirea CV-ului (8%).

“Deseori, companiile trec cu vederea importanta crearii unei experiente pozitive pentru candidati, pe parcursul procesului de angajare, si rateaza oportunitatea de a-si intari imaginea de angajator printre candidatii inalt pregatiti,” spune George Corona, vicepresedinte executiv al Kelly Services. “Asigurarea unei experiente care produce o legatura intre angajator si aplicant va oferi o nota competitiva in piata de munca atat de stransa.”

Cea mai des intalnita metoda prin care respondentii si-au gasit cel mai recent loc de munca a fost prin intermediul networking-ului, citat de 25% dintre cei chestionati, urmat de telefonul direct catre un angajator sau un recruiter (23%), “alte” metode (18%), anunturi online (16%), abordarea directa a angajatorului (10%) si anunturile din presa scrisa (7%).

“Desi utilizarea instrumentelor online de recrutare este in continua dezvoltare, networking-ul ramane cea mai importanta metoda de promovare a imaginii companiei din punct de vedere al angajarilor. Comunicarea continua cu candidatii, prin intermediul procesului de recrutare, creeaza o experienta pozitiva si un brand favorabil,” spune Corona. “Altfel, candidatii inalt pregatiti vor avea joburi asigurate in cadrul companiilor care ofera un sentiment de apartenenta.”

De asemenea, studiul a gasit ca peste jumatate dintre americanii care isi cauta un job simt ca este posibil ca CV-urile lor sa nu le prezinte experienta si aptitudinile in cel mai bun mod posibil, in timp ce peste un sfert dintre acestia sunt ingrijorati cu privire la performantele pe care le-ar putea avea in timpul interviului fata in fata.

52% dintre respondenti sunt nesiguri sau nu considera ca CV-urile lor ii reprezinta in cel mai bun mod posibil. In timp ce 74% dintre respondenti au spus ca s-au descurcat bine in timpul interviului fata in fata, 14% au spus ca nu s-au descurcat deloc si 12% nu erau siguri de performantele lor in timpul interviului.

In timp ce cei mai multi dintre cei care isi cauta un job inteleg nevoia unui CV bine pus la punct, mare parte dintre acestia nu realizeaza impactul important pe care il joaca tehnologia in eforturile lor de a-si gasi un job. Din ce in ce mai multe companii se folosesc de tehnologie pentru a gestiona volumul imens al aplicantilor in procesul de recrutare. Astfel, cadidatii trebuie sa-si redacteze CV-urile astfel incat acestea sa reflecte perfect calificarile lor si sa includa cuvintele-cheie specifice domeniului respectiv, pentru a-si promova eficient abilitatile si experienta.

In ziua de astazi, piata de munca este extrem de competitiva, iar candidatii care folosesc cuvinte-cheie in CV-urile lor si utilizeaza aplicatiile de angajare online isi cresc semnificativ sansele ca CV-ul lor sa fie selectat si potrivit electronic cerintelor jobului respectiv, lucru care poate conduce la stabilirea unui interviu fata in fata.

In ciuda incertitudinilor unor candidati, cu privire la capacitatea lor de a avea performante bune, cei mai multi dintre acestia sunt de parere ca au parte de un tratament corect din partea angajatorilor. La intrebarea “Simtiti ca angajatorii v-au tratat corect pe parcursul procesului de angajare?”, 76% au raspuns afirmativ, 22% au raspuns “uneori” si doar 1% au spus ca “niciodata”.

#criza job companie cariera angajare recrutare , #stiri Impact