Cum eviti concedierea

Joi, 06 Ianuarie 2011, ora 18:32
2900 citiri
Cum eviti concedierea

Fie ca ai scapat de concedierile care au avut loc in compania in care lucrezi sau ca managerul tau a reusit sa mentina compania fara sa faca disponibilizari, nu este cazul sa te relaxezi total. Din contra, specialistii in HR spun ca acum este momentul sa faci tot ce iti sta in putinta pentru a deveni absolut indispensabil pentru compania in care inca muncesti, informeaza Monster.com. 

Exista foarte multi pasi pe care poti sa ii parcurgi pentru a te asigura ca iti pastrezi jobul, iar daca reusesti sa excelezi, ai putea sa primesti chiar si o avansare.

Diana Rosetka, Consultant Expert Human Synergistics considera ca angajatii ar trebui sa faca acelasi lucru pe timp de criza ca in orice alt moment “adica sa se asigure ca poate sa isi indeplineasca atributiunile la standardele de performanta asteptate si pentru asta sa gandeasca cu capul lui, sa isi exprime puncte de vedere despre cum se pot imbunatati lucrurile, sa vina cu solutii, sa aiba initiativa, sa il preocupe sa lucreze impreuna cu colegii lui (..) mai degraba decat intr-o intrecere cu proprii colegi.”

Iata cateva sfaturi pentru a te asigura ca esti printre ultimele persoane la care sefii tai se gandesc sa renunte.

Gaseste idei pentru a economisi bani

Nu-ti fie teama sa prezinti orice idee iti trece prin cap care ar putea ajuta la economiile companiei, oricat ar parea de neinsemnata, pentru ca acum este momentul sa demonstrezi ca intelegi importanta rezultatelor financiare finale.

Chiar daca nu vor pune in aplicare planurile tale, acestia vor aprecia eforturile si capacitatea ta de a face economii, spun expertii.

Diana Rosetka sustine ca  aprecierea initiative “tine destul de mult de cultura organizatiei angajatorului, despre felul in care oamenii sunt stimulati  sa le pese de orice aspect al afacerii care influenteaza rezultatele, chiar daca nu este din zona lor.

Daca eu inteleg ca o disfunctionalitate in locul cutare, pentru care as vedea o solutie sau o rezolvare de un anumit fel, chiar daca nu este la mine, contributia mea la rezolvarea problemei respective ar influenta in mod pozitiv rezultatele organizatiei.”

“Asta tine foarte mult de cum si-a organizat filosofia organizatiei fiecare angajator, daca e o practica aceea de a le solicita oamenilor sa priveasca poza mare, dincolo de task-ul imediat, de bucatele de sarcini pe care le au de facut, de a se uita intotdeauna catre rezultatul final si a intelege mecanismele intrinseci  ale afacerii, de asemenea conteaza mult in ce fel oamenii sunt motivati sau rasplatiti pentru tipul asta de abordare si asta nu presupune doar stimulente de natura materiala.

Mai degraba in zona cealalta, de recunoastere, de afirmare, de  crestere a profilului (…)”, a adaugat aceasta.

Adopta o gandire pozitiva

Nimeni nu are o placere deosebita in a lucra alaturi de un pesimist, mai ales in aceste vremuri cand vestile proaste vin din abundenta.

In loc sa te plangi de starea economiei, cresterea preturilor sau necazurilor de acasa, concentreaza-te pe aspectele pozitive in conversatiile tale.

Fii cat mai optimist in ceea ce priveste viitorul companiei si focuseaza-te pe pasii pe care i-ai putea urma pentru a avea un impact pozitiv asupra ei.

Impartaseste vestile bune, fa glume potrivite cand este cazul si nu uita sa zambesti, te sfatuiesc specialistii.

Munceste peste program

Nimeni nu spune sa stai la birou pana la miezul noptii, insa e o idee buna sa ramai la birou pana iti termini treaba.

In trecut nu era nicio problema daca plecai la ora fixa si iti lasai pentru a doua zi de dimineata micile detalii de rezolvat.

In ziua de azi, insa, nu strica sa ramai inca o jumatate de ora in plus sau oricat ai nevoie pentru a-ti indeplini toate sarcinile pe ziua respectiva.

Poti lua in considerare si ideea de a ajunge la birou cu 15 minute inainte pentru a te organiza inainte ca ziua de munca si sedinta de dimineata sa inceapa.

“In mare parte este asumata ideea ce este normal sa intelegi ca trebuie sa stai peste program, acuma se spune "pentru ca e criza". Si inainte se statea peste program, chiar mai mult decat acum in unele departamente, cel putin.

Si inainte exista aceasta asteptare din partea managementului.” A declarat Diana Rosetka pentru Bloombiz.ro.

Cu toate acesta, consultantul afirma ca exista si companii care au facut eforturi pentru a nu incarca activitatile angajatilor si drept urmare, nu gasesc o justificare pentru munca peste program, subliniind insa ca acestea nu alcatuiesc o majoritate in Romania.

Fii un adevarat lider

Daca nu ai postul de manager, asta nu inseamna ca nu poti sa te comporti ca un lider.

Sa fii un bun lider inseamna sa ii ajuti pe ceilalti, sa intelegi perspectiva de ansamblu, inseamna sa iti exprimi clar opinia in legatura cu anumite imbunatatiri care ar putea fi facute.

Gandeste-te la tot ce ar putea ajuta compania sa evolueze, nu doar lucrurile utile pentru tine, in acel post.

Companiile au  nevoie de oameni cu capacitate innascuta de leadership, iar daca te regasesti in aceasta trasatura, este momentul sa demonstrezi tot ce poti sa faci, spun expertii.

Evita barfele

Vestile circula repede, mai ales daca sunt senzationale, iar daca au ajuns pana la tine, cel mai probabil au ajuns si la superiorii tai.

Daca ai vreo legatura cu circulatia acestor zvonuri, exista un risc destul de mare ca si superiorii tai sa stie asta deja.

Orica tar fi de tentant, evita sa faci parte din acest mecanism, te sfatuiesc specialistii.

Pastreaza o atitudine profesionista si evita sa te implici in aceste barfe, pentru ca intr-o companie consecintele zvonurilor sunt mult mai grave decat erau la scoala.

#concediere, # companie, # job, # angajat , #stiri Impact