Cum ne afecteaza munca prieteniile la birou?

Luni, 12 Iulie 2010, ora 13:54
2030 citiri
Cum ne afecteaza munca prieteniile la birou?

In conditiile in care iti petreci peste opt ore pe zi la birou, prieteniile legate in acest mediu apar in mod natural. Pentru ca aceste relatii au un efect puternic asupra carierei tale este bine sa stii care este rolul lor si care sunt limitele pe care vrei sa le impui, potrivit Monster.com. 

Pro si contra

Un prieten la job te poate introduce in activitatile interioare ale companiei, te poate asculta si iti poate oferi feedback pentru performanta ta.

Insa cand relatiile de la job se desfasoara gresit, impactul se poate fi costisitor.

Prea multa socializare poate fi considerata un impediment in calea productivitatii, informatiile personale si cele profesionale ar putea fi dezvaluite neintentionat si se poate genera o legatura care poate duce la favoritism.

Informatiile personale nu trebuie sa treaca mai departe de cercul prieteniei pe care l-ai format.

Parerile cuiva legate de proiecte sau manageri pot ajunge neintentionat la alte persoane, de aceea specialistii te sfatuiesc sa respecti cu tarie promisiunile pe care le faci intr-o astfel de prietenie.

Alege cu atentie prieteniile la birou

Prieteniile dezvoltate la locul de munca sunt fundamental diferite de celelalte tipuri de prietenii.

Un job ofera securitate financiara, iar majoritatea oamenilor ar alege sursa de venit in favoarea relatiilor de prietenie, daca ar fi pusi in fata unei astfel de alegeri.

Miza este foarte mare atunci cand dai curs unei prietenii la birou.

Grupul potrivit de prieteni poate fi o influenta grozava in cariera ta, pe cand un grup cu o influenta negativa te poate face sa iti pierzi jobul.

Prietenia cu seful

Prietenia de aceasta natura trebuie tinuta la un anumit nivel.

Relatiile intre angajati aflati la acelasi nivel sunt usor de intretinut, insa cand unul trebuie sa evalueze rezultatele celuilalt, problemele nu vor intarzia sa apara.

Ca subordonat, daca incerci sa te imprietenesti cu seful tau, gestul va fi interpretat ca unul cu motive ascunse.

Daca seful tau incearca sa fie prieten cu tine, ar putea fi acuzat de favoritism.

Cand prietenia se clatina

Prieteniile de la locul de munca se consuma foarte repede.

In momentul cand esti transferat la un alt departament , circumstantele care v-au adus impreuna va vor separa.

Singura situatie in care o prietenie poate dura si dincolo de acest job este cea in care impartasiti aceleasi valori .

Mai mult decat colegi

Chiar daca mediul de lucru poate forma o prietenie, este nevoie de o conexiune mai profunda ca aceasta sa dureze.

Este absolut necesar sa placi cu adevarat o persoana pentru a lega o prietenie de lunga durata.

Aceasta legatura este dificil de creat, in special datorita reticientei pe care oamenii o fata de ideea de a impartasi detaliile din viata personala colegilor de la serviciu.

Pe de alta parte, daca doi oameni au o relatie buna de colegialitate, pot aprofunda aceasta relatie in momentul in care una din persoane pleaca din departament.

Cum sa te comporti

Fii discret in ceea ce priveste confidentele prietenului tau si alege cu atentie tipul de informatie care poate fi divulgat.

Daca tu consideri ca prietenia voastra il pune pe celalalt intr-o pozitie compromitatoare la job, incearca sa vorbesti deschis despre asta.

Daca este necesar, retrage-te din situatiile in care s-ar putea genera un conflict de interese.

Afla daca exista o politica in cadrul companiei privitoare la relatiile intre angajati si respecta regulile.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#munca, # prietenie, # job, # cariera , #stiri Impact