Cum sa devii un manager de clasa mondiala

Joi, 14 Februarie 2008, ora 10:50
2262 citiri
Cum sa devii un manager de clasa mondiala

Motivarea celor care iti sunt in subordine, cresterea performantei lor si asigurarea unei contributii totale in orice moment al activitatii sunt cele mai mari provocari pe care managerii din lume trebuie sa le rezolve. Din nefericire, cele mai multe practici manageriale sau abordari de lidership recomanda actiunile asupra sinelui si imbunatatirea personala drept cele mai bune abordari pentru a sporii motivarea echipei. Aceste abordari nu sunt gresite, dar sunt doar o parte din rezolvarea completa a problemei.

Elementele cheie ale procesului managerial sunt urmatoarele:

1. Aminteste-ti intotdeauna ca ai de-a face cu fiinte umane care nu pot fi tratate in acelasi mod. Asa ca strategiile generale de motivare si abordare a angajatilor nu functioneaza la fel pentru toti.

2. Petrece timp cu fiecare dintre angajati, cel putin o data pe luna.

3. Incearca ca intelegi nevoile emotionale si rationale ale fiecarui angajat. Regula de aur spune ca trebuie sa intrebi, nu sa presupui.

4. In cadrul primei sedinte trebuie sa pui anumite intrebari clare si concise despre:

a) Felul in care isi inteleg ei rolul si cat este acesta de clar, in ceea ce priveste asteptarile pe care le are compania.
b) Materialele, resursele, etc. de care au nevoie pentru a-si duce la indeplinire slujba.
c) Abilitatile si cunostiintele de care au nevoie pentru a-si indeplini cu succes slujba.
d) Talentele unice pe care le poseda si care pot fi utilizate pentru a avea succes.
e) Ceea ce ii motiveaza si ii incanta cel mai mult.
f) Cum prefera sa fie recunoscuti
g) Ce scopuri au in cariera

5. Noteaza-ti aceste date si pastreaza-le in documente pentru a nu pierde aceste informatii vitale si pentru a demonstra seriozitatea cu care ii tratezi.

6. Fa planuri de actiuni trimestriale care abordeaza fiecare punct descris mai sus. Tine minte ca acest pas constituie o harta a asteptarilor si a succesului care nu poate fi uni-dimensionala.

7. Stabileste de comun acord frecventa revizuirilor si intalniti-va cu regularitate pentru a corecta sau a analiza progresul facut. Asigura-te ca nu lipsesti niciodata de la aceste intalniri si ca esti pregatit din timp pentru ele.

8. Nu uita sa recunosti meritele subordonatilor tai in fiecare saptamana. Poti constitui metode de notare pentru echipele tale - nu uita ca metoda de notare sa nu fie aceiasi pentru toti - in domenii extra-curriculare, etc. Foloseste aceste informatii pentru a acoperii nevoile fiecaruia de recunoastere. Stilul si intervalul de timp in care se face aceasta recunoastere este esential pentru motivarea angajatilor.

9. Nu te axa pe rezolvarea problemelor, mai degraba construieste pe punctele forte ale angajatilor tai. Aceasta abordare pozitiva este bazata pe elemente de psihologie si are un impact puternic asupra bunei stari emotionale si a performantei angajatilor.

10. Pastreaza dialogul pe tot parcursul activitatii tale manageriale. Acesta trebuie sa fie continuu, bazat pe actiune si robust.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Consiliul General al Capitalei a aprobat vineri majorarea salariilor de bază pentru funcţiile din cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi din cadrul serviciilor şi...
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
Banca Națională a României (BNR) și-a dat avizul vineri, 29 martie, pentru o propunere legislativă care ar muta în sarcina băncii centrale protecția consumatorilor în relația cu...