Cum sa reduci conflictele din companie

Joi, 24 Iunie 2010, ora 12:53
2243 citiri
Cum sa reduci conflictele din companie

Una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face ca manager este sa treci cu vedere conflictele care par mici la inceput, dar care pot avea un impact serios asupra rezultatelor companiei. Aceste conflicte afecteaza productivitatea si moralul si duc, intr-un final, la pierderi financiare serioase. 

Angajatii aflati in mijlocul unui conflict pierd foarte mult timp barfind, iar clientii sunt neglijati.

Daca sunt igonrate, astel de dispute pot afecta rapid imaginea companiei, potrivit Entrepreneur.com.

Studiile arata ca managerii ar trebui sa evite atitudinile delasatoare, intrucat absenta de la serviciu sau demisiile provocate de conflicte duc la o evolutie negativa a proiectelor si la pierderi financiare semnificative.

Prin conflict se intelege atat disputa, cat si hartuirea sau replicile ironice.

Hartuirea poate genera furie si frica in randul angajatilor, insa de cele mai multe ori managementul ajunge sa afle despre cele intamplate doar in stadiul in care conflictul se muta in sala de judecata.

Angajeaza inteligent pentru a evita conflictele

Studiile au aratat ca principala cauza ale conflictelor de munca este legata de ciocnirile de personalitate, urmate de stresul de la birou si supraincarcarea activitatilor.

In orice mediu de lucru este absolut necesara existenta unui echilibru al tipurilor de personalitati.

Mai mult decat atat, trebuie sa constientizezi ca fiecare persoana trateaza conflictul in mod diferit.

Exista cursuri speciale care ii pot ajuta pe manageri si angajati sa modereze un conflict cu succes.

"Ancheteaza" trecutul candidatului

In mod ideal, ar trebui sa identifici persoanele generatoare de conflicte, inca din faza procesului de recrutare.

In cadrul interviului de angajare, foloseste intrebari din care sa iti dai seama de ce candidatul a parasit ultimul loc de munca sau care a fost relatia cu restul echipei.

Ai grija la raspunsurile de discuplare, in care colegii sunt acuzati de lipsa de intelegere si cerceteaza situatia putin mai atent.

Incearca sa zugravesti o imagine cat mai realista a companiei tale si impune o perioada de proba, in care candidatul sa petreaca timp langa viitorii colegi.

Cunoaste-ti compania

Constientizarea culturii propriei organizatii si a modului in care aceasta ar putea incuraja confllictul este primul pas in rezolvarea problemelor companiei.

Echipa de management trebuie sa aiba conversatii atente despre normele de cultura organizationala chiar daca acestea consuma timp si energie.

#angajati, #companie, #conflicte, #management , #stiri Impact