Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa reusesti la interviu dupa varsta de 50 de ani

Cum sa reusesti la interviu dupa varsta de 50 de ani

Daca esti un candidat in varsta de peste 50 de ani, probabil ca stii deja ca procesul de cautare a unui job in economia de astazi este deosebit de dificil pentru tine.

“Eram foarte calificat si nu inteleg ce s-a intamplat.”

“Pur si simplu nu stiu cum sa angajeze omul potrivit.”


“Mi-au spus ca sunt supracalificat.”


Randy Block, consultant si coach de cariera, aude aceste comentarii destul de frecvent.


O parte din provocare o reprezinta generatia din care faci parte, care este aflata la distanta de cea din care provine majoritatea managerilor angajatori din ziua de azi, afirma CareerBuilder.


Precum spune Block, “Cei de 30 si ceva de ani nu vor sa-si angajeze parintii. Din nefericire, asa aparem in fata lor, ca parinti.”


Poti avea succes la interviurile cu manageri mai tineri, dar va trebui sa gandesti si sa te comporti diferit. Iata 5 lucruri cu care poti sa incepi:


Arata pasiune pentru munca ta


Relatiile se bazeaza pe impartasirea valorilor, care alcatuiesc mare parte din ceea ce numim “chimie”, spune Block. Chimia (scanteia) este amplificata atunci cand cunoastem pe cineva cu care impartim aceleasi interese. Acest lucru se aplica si la munca, profesie sau domeniu.


Daca exista putina pasiune sau devotament din partea ta, fata de munca ta, cum sa te astepti ca ceilalti sa fie entuziasmati de posibilitatea de a te angaja? Pe de alta parte, daca te consideri motivat sau devotat muncii tale, aproape sigur vei intalni un manager care sa simta acelasi lucru.


De fapt, acest lucru ar putea fi un nou domeniu pentru tine, daca esti pe cale sa-ti schimbi cariera. Iti ofera sansa de a-ti folosi abilitatile transferabile in alte modalitati, pentru un domeniu diferit. Daca esti realmente entuziasmat de posibilitatile tale, entuziasmul tau poate fi contagios, mai ales in timpul interviului de angajare.


Vinde-te


Cel mai bun mod de a te pregati pentru un interviu este sa incepi cu o implicare si un brand care “te vinde.” Dezvolta-ti un brand personal, alaturi de o declaratie care sa te defineasca, o simpla propozitie care sa ofere 3 puncte importante despre tine.


In primul rand, ar trebui sa spui cine esti. In al doilea rand, ar trebui sa-ti sublinieze cele mai mari calitati si, in al treilea rand, sa ofere cel mai mare beneficiu pe care il poti aduce viitorului angajator.


Sa fii "condus" versus sa fii "gestionat"


O alta problema care trebuie atinsa, potrivit lui Block, este faptul ca generatiile de peste 50 de ani vor sa fie “conduse” si nu gestionate. In experienta sa, Block a descoperit ca cei mai multi manageri de 30 si ceva de ani cauta pe cineva pe care sa gestioneze, sa managerieze. In sesiunile de coaching cu tinerii manageri, acesta a observat ca abilitatile lor de leadership raman cumva in urma celor de management.


Daca ai trecut de varsta de 50 de ani, e bine sa constientizezi faptul ca ai putea sa nu ai parte de liderul vizionar pe care ai sperat ca-l vei intalni in urmatorul tau manager. Block a descoperit ca cei mai multi dintre tinerii manageri au nevoie de ajutor si indrumare.


In realitate, acestia apreciaza un mentor, un coach sau cineva care le poate oferi un sfat pertinent. Acestia recunosc aceasta nevoie, dar o privesc ca pe o oportunitate temporara sau valabila doar pe parcursul unor proiecte.


Aceasta este o sansa de a te vinde drept consultant ai carui multi ani de experienta pot fi de ajutor intr-un rol de coach sau mentor temporar. De asemenea, acest lucru iti creste sansele, avand in vedere ca firmele angajeaza mai multi consultanti in vreme de criza economica.


Gandirea ‘tactica’ versus cea ‘strategica’


Potrivit lui Block si altor analisti, multe companii din ziua de astazi isi vad nevoile de supravietuire pe termen scurt ca fiind extrem de importante. Acestea cauta jucatori care sa stie cum sa actioneze acum si sa-i ajute pe parcursul urmatoarelor 6-9 luni de zile.


Acest lucru necesita o schimbare in abordarea te de marketing, caci frazele care contin “pe termen lung” sau “strategic” nu vor mai avea acelasi impact pe care l-ar fi avut acum 1 an de zile. In loc sa te straduiesti sa duci in spate CV-ul si interviul, intoarce-ti privirea asupra ta, privindu-te ca pe un expert care poate interveni si poate rezolva probleme de astazi rapid si eficient.


Lasa la o parte orice discutie despre solutiile pe termen lung si concentreaza-te pe realizarile clare, orientate pe rezultate, pentru problemele pe termen scurt.
Vorbeste despre bani


Banii vorbesc si vorbesc tare. Incearca sa te apropii cat mai mult de bani cand descrii cine esti si ce beneficii aduci companiei. De asemenea, astfel minimalizezi si importanta varstei.


Retine ca toate organizatiile au doar doua nevoi de baza: venitul si productivitatea. Acestea sunt lucrurile care il tin pe manager treaz noaptea. Daca poti sa contribui la rezolvarea acestor nevoi, sfatul tau va fi dorit.


Asadar, vino la interviu inarmat cu exemple specifice despre cum poti rezolva problema banilor sau a productivitatii. Realizarile tale din trecut sunt exemple despre cum poti gestiona problemele similare cu care se confrunta azi. Daca poti demonstra ca esti solutia de care au nevoie, vei urca repede in topul celor demni de angajat.


Scopul tau este sa devii omul la care pot apela toti pentru a rezolva problemele venitului pe termen scurt sau ale productivitatii.


In final...


Tinerii manageri au nevoie de ajutorul tau. Relatia ta profesionala va incepe fie ca un contract part-time sau pe termen scurt, dar se poate extinde in ceva full-time odata ce ti-ai dovedit valoarea.


Concentreaza-te pe modalitatile prin care poti sa le asiguri “supravietuirea” pe termen scurt, pe parcursul recesiunii, si apropie-te cat poti de preocuparile lor legate de venit si productivitate. Vorbeste despre bani si despre cum ii poti ajuta sa obtina rezultate imediate.


Un manager mai tanar ar trebui sa fie plafonat sa nu exploreze o relatie profesionala cu cineva experimentat in domeniu. Pune accent pe experienta ta bogata care poate face o diferenta pozitiva in vietile si carierele tinerilor manageri.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2972 ori