Cum se distruge increderea intr-o companie

Luni, 22 Noiembrie 2010, ora 14:07
2539 citiri
Cum se distruge increderea intr-o companie

Increderea reprezinta fundamentul tuturor relatiilor pozitive pe care doresti sa le construiesti in organizatia ta. Increderea este cea mai puternica legatura care poate exista intre oameni si clienti, insa este si una dintre cele mai fragile legaturi. Odata distrusa increderea, compania ta va trebui sa depuna eforturi foarte mari pentru a-si reface imaginea. Poti construi o cultura organizationala bazata pe incredere daca incerci sa stai departe de toate actiunile care ar putea s-o distruga, sustin expertii in HR citati de HumanResources.about.com.

Pentru a crea un mediu favorabil increderii in compania ta, trebuie sa asiguri transparenta totala in toate intentiile, ordinele, actiunile sau in orice problema rezolvata de cineva cu o pozitie de conducere, spun specialistii.

Iata cel mai des intalnite modalitati prin care increderea este distrusa in cadrul oricarei companii.

Minciunile intentionate

Angajatii prefera sa nu spuna adevarul, de cele mai multe ori cu intentia de a crea confuzie sau a insela pe cineva anume.

Minciunile spuse de un lider al unei organizatii au un impact foarte puternic asupra acesteia, dar chiar si relatiile de colegialitate pot fi distruse de astfel de minciuni.

Oamenii care demonstreaza ca nu pot fi de incredere isi saboteaza singuri cariera, spun specialistii.

Minciunile prin omisiune

Minciuna prin omisiune este o incercare constienta de a insela pe cineva, omitand parti esentiale ale adevarului.

Aceste minciuni sunt extrem de periculoase, incat ofera impresia falsa a bunavointei  si au tendinta de a influenta comportamentele fara a prezenta adevarul complet.

Si in aceasta situatie, cu cat mai influent este cel care genereaza astfel de minciuni, cu atat mai puternic este afectata increderea in organizatie, iar cariera celui implicat in aceste siretlicuri poate avea de suferit daca ies la iveala.

Imposibilitatea de a pune in practica declaratia de principii

Oricare ar fi programul de lucru, asteptarile culturale, stilul de management sau initiativele de schimbare, compania ta va pierde increderea tuturor daca nu indeplineste asteptarile comportamentale asumate.

Actiunile companiei sunt cele care contribuie la increderea pe care angajatii, dar si clientii o au in tine.

Spre exemplu, declaratia conform careia compania promoveaza managementul participativ nu are nicio valoare fara punerea concreta in practica a ideii, sustin expertii.

Nerespectarea promisiunilor

Daca faci o declaratie prin care iti asumi anumite obiective, angajatii asteapta ca promisiunea sa se indeplineasca.

Vei distruge orice urma de incredere daca rezultatele intarzie sa apara, de aceea specialistii iti ofera cateva sfaturi cu privire la actiunile pe care trebuie sa le indeplinesti in aceasta situatie.

Comunica des si cat mai sincer modul in care ai stabilit obiectivul initial, care sunt obstacolele care au intervenit in calea realizarii sale, cum si de ce perspectiva ta a suferit modificari.

Explica angajatilor care sunt evenimentele la care trebuie sa se astepte in viitor si cum vei incerca sa eviti astfel de greseli de acum incolo.

Schimbarile neasteptate, aparent fara niciun motiv

Chiar daca ai impresia ca scapi de monotonie in acest mod si iti inveti angajatii sa devina mai agili, schimbarile bruste au efectul total opus, spun expertii.

Oamenii sunt obisnuiti cu un ritm de viata la locul de munca, sunt obisnuiti cu starea sefului atunci cand ajunge la birou, dar si cu indulgenta sa atunci cand termenele limita sunt depasite.

Orice schimbare trebuie comunicata, iar rationamentul trebuie expus cat mai clar.

Implementarea schimbarilor trebuie sa inceapa de la o anumita data, comunicata in prealabil departamentelor implicate in realizarea schimbarilor.

O explicatie sincera si gandita in profunzime, iti va fi de folos in pastrarea increderii obtinute atat de greu in fata angajatilor tai.

In acelasi sens, explicatiile pentru starea diferita pe care o ai azi, sau pentru schimbarea unghiului de abordare a situatiei sunt utile in prevenirea distrugerii increderii in compania ta.

#angajati, #companie, #incredere, #minciuni, #schimbare , #stiri Impact