Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Fetele ascunse" ale postului de manager

"Fetele ascunse" ale postului de manager

Daca ai impresia ca promovarea pe un post de management inseamna doar ca ai scapat de toate task-urile neplacute si ca iti petreci ziua de munca singur intr-un birou mare si racoros, contactul cu realitatea ar putea fi destul de socant pentru tine. Postul de manager nu iti asigura libertatea de a spune oricand ce gandesti, nu iti asigura respectul si nici o munca mai usoara, insa putini sunt cei care iti vor spune asta, atunci cand iti ofera functia de manager. 

Tine cont de cateva aspecte conturate de portalul MSN care vin odata cu cresterea responsabilitatilor, atunci cand primesti titlul de manager:

Chiar daca esti manager, n-o sa poti spune intotdeauna ce gandesti


Multi manageri proaspat promovati si multi dintre cei cu experienta se confrunta foarte des cu situatiile in care nu isi permit sa isi spuna parerea.


Spre exemplu, daca cei de la conducere au luat o decizie cu impact asupra departamentului tau, vei fi nevoit sa indeplinesti cerintele chiar daca nu esti de acord cu ele.


Va dura o perioada pana vei castiga respect


Problema este si mai dificila atunci cand echipa ta de subordonati a fost pana nu demult, echipa ta de colegi.


Multi vor considera ca stiu mai bine decat tine cum trebuie facute lucrurile, chiar daca majoritatea nu au perspectiva unui manager asupra deciziilor.


Este o adevarata provocare incercarea de a castiga respectul si increderea, fara sa afectezi moralul grupului.


Atitudinea subordonatilor depinde de factori care nu pot fi controlati de tine


Nimeni nu iti spune ca a fi manager inseamna ca vei fi tema discutiilor angajatilor de la cina cu prietenii si faptul ca oamenii care fac parte din viata personala a angajatului influenteaza puternic atitudinea lui fata de tine.


Esit manager, esti responsabil pentru greselile tuturor


Tu raspunzi pentru actiunile fiecarui subordonat, chiar daca nu poti controla fiecare pas al lor.


Avand in vedere ca nu ai timp sa stai mereu cu ochii pe ei si nici nu este indicat sa faci asta, trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca vor exista momente in care echipa va gresi.


Tine minte ca acum nu iti mai permiti sa spui ca nu a fost vina ta.


Tu vei fi cel care face concedierile


Cea mai dificila sarcina a unui manager este cea de a concedia oameni din ratiuni de slabe performante.


Intotdeauna te vei intreba daca nu ar mai fi fost ceva de facut pentru a schimba situatia, chiar daca ai incercat orice varianta posibila, inclusiv cea de a lucra individual cu angajatul in cauza pentru a dezvolta si implementa un plan de dezvoltare a aptitudinilor.


Solicitarea emotionala asociata cu procesul concedierilor poate avea efecte pe termen lung asupra ambelor instante implicate, de aceea trebuie sa fii pregatit si pentru asa ceva.


Lucrand cu oameni afli prea multe detalii din viata lor profesionala


Pregateste-te sa afli despre problemele conjugale, de sanatate sau alte aspecte legate de vata personala a subordonatilor si familiilor lor, atunci cand te indrepti spre statutul de manager al echipei.


Volumul tau de munca va creste considerabil


Ca manager, vei fi nevoit sa te ocupi de acte, rapoarte si alte maruntisuri, pe langa task-urile zilnice.


Daca pana acum participai la sedinte, de acum incolo tu vei fi cel care le coordoneaza si sunt foarte multe sanse sa fii convocat pentru a rezolva orice sarcina, chiar daca nu face parte din aria ta directa de responsabilitati.


Multi dintre manageri sunt, de fapt, niste simpli angajati care muncesc mai multe ore decat restul fara o recompensa financiara considerabila.


Recrutarea angajatilor e un proces mai dificil decat pare


Nimeni nu iti spune din timp ca alegerea candidatilor nu inseamna doar o discutie fata-in fata cu un om, in urma careia sa faci alegerea, lasandu-te ghidat de instinct, la fel cum nimeni nu iti spune ca, si daca alegi un om cu aptitudinile potrivite, asta nu te asigura ce el isi va indeplini sarcinile asa cum trebuie.


Iar daca nu angajajezi cei mai buni oameni, sarcina ta de manager se va ingreuna tot mai mult,


Oamenii te vor barfi


Barfa este o practica veche, in orice companie, iar de acum incolo, tu vei fi subiectul principal al barfelor.


Trebuie sa fii foarte atent cum te comporti si cum vorbesti, pentru ca oamenii sunt mereu cu ochii pe tine si ceea ce faci tu devine etalon pentru comportamentul lor.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1757 ori