HR-Romania publica rezultatele studiului

Marti, 19 Februarie 2008, ora 12:58
1639 citiri
HR-Romania publica rezultatele studiului

HR-Romania a publicat ieri intr-un articol pe site-ul sau rezultatele studiului "Blogul profesional" derulat in perioada 14 ianuarie - 18 februarie 2008. Studiul a vizat sondarea opiniei profesionistilor pentru a vedea care este importanta pe care o acorda acestia blogului profesional si care sunt modalitatile in care este folosit acesta ca instrument de recrutare.Rezultatele studiului arata faptul ca majoritatea

profesionistilor inca nu folosesc blogul ca mijloc de comunicare, procentul

respondentilor care au declarat ca au cel putin un blog, indiferent de natura

acestuia (personal, de companie sau profesional), fiind de numai 27,61%. Dintre

acestia, 57,15% detin exclusiv un blog personal, 23,9% unul profesional si un

procent de 19,04% au in gestiune ambele variante de blog.

Majoritatea respondentilor studiului "Blogul

profesional" si-au conturat o parere despre impactul

pe care un blog profesional il poate avea in randul recruterilor. Cu toate ca

detin un astfel de blog, acestia nu "mizeaza" pe el atunci cand vine

vorba de recrutare, cu toate ca spera ca si la noi, in Romania, recruterii il

vor aprecia in curand la adevarata sa valoare. Desi considerat a nu fi inca un

instrument utilizat pentru selectia candidatilor, 10,53% dintre respondentii

care detin un blog profesional au marturisit faptul ca au fost contactati pana

acum de recruteri prin intermediul acestuia.

De cealalta parte a baricadei, numai 12,24% dintre respondentii

responsabili de recrutarea si selectia de personal utilizeaza blogosfera ca instrument

de selectie a candidatilor, ponderea importantei datelor furnizate de blogurile

profesionale cantarind in procesul de selectie aproximativ 30%. Companiile din

care fac parte acestia sunt, in proportie de aproximativ 50% cu actionariat

romanesc, secondate in proportie de 33,3% de cele cu actionariat mixt.

Din punct de vedere demografic, respondentii sunt majoritatea

manageri de nivel mediu (42%), fiind urmati de specialisti (23%), manageri de

top (21%) si incepatori (14%). Ca si domenii de activitate, respondentii provin

in principal din industrii precum internet/new media, comert, productie,

consultanta, banci, educatie/training, sau mass media/cultura/publicatii.

Pentru mai multe informatii despre piata de

resurse umane din Romania, va recomandam sa vizitati site-ul HR-Romania.ro.