HR-Romania a publicat ieri intr-un articol pe site-ul sau rezultatele studiului "Blogul profesional" derulat in perioada 14 ianuarie - 18 februarie 2008. Studiul a vizat sondarea opiniei profesionistilor pentru a vedea care este importanta pe care o acorda acestia blogului profesional si care sunt modalitatile in care este folosit acesta ca instrument de recrutare.Rezultatele studiului arata faptul ca majoritatea
profesionistilor inca nu folosesc blogul ca mijloc de comunicare, procentul
respondentilor care au declarat ca au cel putin un blog, indiferent de natura
acestuia (personal, de companie sau profesional), fiind de numai 27,61%. Dintre
acestia, 57,15% detin exclusiv un blog personal, 23,9% unul profesional si un
procent de 19,04% au in gestiune ambele variante de blog.
Majoritatea respondentilor studiului "Blogul
profesional" si-au conturat o parere despre impactul
pe care un blog profesional il poate avea in randul recruterilor. Cu toate ca
detin un astfel de blog, acestia nu "mizeaza" pe el atunci cand vine
vorba de recrutare, cu toate ca spera ca si la noi, in Romania, recruterii il
vor aprecia in curand la adevarata sa valoare. Desi considerat a nu fi inca un
instrument utilizat pentru selectia candidatilor, 10,53% dintre respondentii
care detin un blog profesional au marturisit faptul ca au fost contactati pana
acum de recruteri prin intermediul acestuia.
De cealalta parte a baricadei, numai 12,24% dintre respondentii
responsabili de recrutarea si selectia de personal utilizeaza blogosfera ca instrument
de selectie a candidatilor, ponderea importantei datelor furnizate de blogurile
profesionale cantarind in procesul de selectie aproximativ 30%. Companiile din
care fac parte acestia sunt, in proportie de aproximativ 50% cu actionariat
romanesc, secondate in proportie de 33,3% de cele cu actionariat mixt.
Din punct de vedere demografic, respondentii sunt majoritatea
manageri de nivel mediu (42%), fiind urmati de specialisti (23%), manageri de
top (21%) si incepatori (14%). Ca si domenii de activitate, respondentii provin
in principal din industrii precum internet/new media, comert, productie,
consultanta, banci, educatie/training, sau mass media/cultura/publicatii.
Pentru mai multe informatii despre piata de
resurse umane din Romania, va recomandam sa vizitati site-ul HR-Romania.ro.