Internetul a iesit din "era barbatilor". Apar femeile moguli WWW

Sambata, 18 Iunie 2011, ora 11:22
1939 citiri
Internetul a iesit din "era barbatilor". Apar femeile moguli WWW

Femeile de afaceri de pe web incep sa formeze o comunitate din ce in ce mai puternica. Isi ofera una alteia sfaturi pentru a porni un start-up si pentru a-si creste afacerile. Acesta este inceputul unui nou capitol in e-commerce-ul condus de femei.

Cele 50 de femei din Grupul Calliope s-au intrunit recent la una dintre primele conferinte pe tema afacerilor online conduse de femei. Adunarea arata mai mult a prezentare de moda decat a conferinta business.

De fapt, camera era plina de tocilare, dupa cum descrie revista Fortune. Aceste femei, majoritatea in varsta de 20-30 de ani, au lansat ceea ce spera sa devina cele mai mari companii online. Si, din ce in ce mai mult, apeleaza la colegele de breasta pentru a face schimb de idei de finantare, de conducere a companiilor si, in final, de crestere a averii.

"Aceste femei sunt acum prietene. Petrecem timp impreuna, ne ajutam si ne sustinem reciproc", spune Dina Kaplan, cofondator al Blip.tv, un site care prezinta continut video original, si organizator al Grupului Calliope. "Aceasta este o baza foarte solida care genereaza afaceri".

In acest fel a cunoscut-o Alexa Hirschfield, co-fondatorul Paperless Post, furnizor de articole de papetarie, pe Laurel Touby. Cea din urma i-a vandut compania Mediabistro pentru 23 milioane dolari in 2007. Laura Touby a cunoscut-o aici pe Soraya Darabi, cofondator al Foodspotting, un ghid culinar online. Iar Darabi a cunoscut-o pe Brooke Moreland, cofondator al Fashism, un site de sfaturi fashion.

Incubator de afaceri detinut de femei

Aceste tinere CEO au un set de experiente comune, si vobesc non-stop despre munca. Pe masura ce companiile pe care aceste femei le dezvolta au impact asupra industriei - de la finante la real estate la moda si arta - aproape toate raman ancorare in online.

Drept urmare, aceste femei-antreprenor au devenit consilieri una pentru cealalta.

Functia lor de interactiune informala face ca banii sa creasca pe unde acestea trec.

"O industrie infloreste atunci cand oamenii comunica si impartasesc experiente", spune Susan Lyne, presedintele Grupului Gilt, care se afla printre femeile executiv experimentate care iau parte la evenimentele Grupului Calliope.

Printre participante se regaseste si Esther Dyson, celebrul pionier al internetului. Pat Mitchell, presedinte si CEO al Paley Center pentru media, si Wenda Harris Millard, veteran al Yahoo si presedinte al MediaLink, fac parte, de asemenea, din familia Calliope.

Trendul networking, care se extinde mult peste granitele New York-ului, este un testament cu care antreprenoarea Sara Holoubek se identifica. Consta din eforturi coordonate de a creste profitul femeilor competente si motivate.

Toamna trecuta, Holoubek le-a cerut colegelor si prietenelor sa realizeze lista celor mai destepte si mai capabile femei pe care le cunosc.

In noiembrie, le-a invitat pe femeile din aceasta lista in apartamentul sau pentru a impartasi idei.

Grupurile Calliope si al lui Holoubek au scopuri comune: sa creeze companii si sa faca bani.

"Nu avem o agenda. Ne spunem una alteia "trebuie sa cunosti aceasta persoana", iar persoana respectiva se dovedeste a fi inca o femeie talentata", spune Holoubek.

Fondurile de investitii se sesizeaza

Fodurile de investitii incep sa dea tarcoale acestor retele, pe masura ce realizeaza ca antreprenorii cu care lucreaza le pot fura talentele de pe piata si sursa urmatoarei mari tranzactii.

Spre exemplu, Theresia Grouw Ranzetta, partener la fondul de investitii Accel Parners din Silicon Valley, a investit 4,5 milioane de dolari in LearnVest.

Acesta este un wesite de finante personale dedicat femeilor, fondat de Alexa von Tobel. Cea din urma le-a prezentat-o pe Ranzetta unor prietene, fondatoarele unei companii de cosmetice, Birchbox, si a unei firme de bijuterii, BaubleBar. Accel a investit sume, ce-i drept mai mici, si in aceste doua firme.

Accel Partners a deschis de curand un birou la New York pentru a-si gestiona investitiile realizate acolo. Un sfert din investitii sunt realizate in companii care au o femeie printre fondatori. Acest procent este ridicat, tinand cont de faptul ca aproximativ 10% din companiile care au printre actionari fonduri de investitii sunt conduse sau fondate de femei.

#afacere, #afaceri online, #apaceri internet, #femei afaceri, #idei afaceri internet, #internet, #yahoo , #stiri Impact