Asociatia Litoral-Delta Dunarii propune autoritatilor locale de pe Litoral introducerea unei taxe de promovare, care se va aplica fiecarei firme cu activitati in statiunile turistice.
"In conditiile in care bugetele autoritatilor locale dedicate promovarii turismului s-au redus substantial, iar bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului alocat actiunilor de promovare si organizarii de evenimente a scazut cu 50% fata de anul 2009, apreciem ca nu vom mai putea beneficia de actiuni de promovare a turismului si de evenimente pe Litoral si in Delta Dunarii", se arata intr-un comunicat al asociatiei, preluat de Mediafax.
Oficialii Asociatiei Litoral apreciaza ca, tinand cont de faptul ca atractivitatea unei destinatii turistice este influentata in mod direct de componenta de agrement, imposibilitatea organizarii evenimentelor preconizate va avea un impact negativ asupra deciziei potentialilor turisti de a vizita riviera romaneasca si Delta Dunarii.
"Mai mult decat atat, s-au facut eforturi deosebite pentru revenirea celui mai mare turoperator german pe piata romaneasca, oferta de evenimente pentru sezonul estival 2010 fiind deja inclusa in cataloagele TUI.
Luand in considerare aceste aspecte, este imperios necesara instituirea acestei taxe de promovare, intrucat fiecare agent economic care activeaza intr-o statiune turistica trebuie sa contribuie la promovarea statiunii in perimetrul careia isi desfasoara activitatea", se mai arata in comunicat.
Asociatia Litoral-Delta Dunarii este un parteneriat public-privat care reuneste autoritati publice locale, patronate hoteliere, patronatul agentiilor de turism, Aeroportul International "Mihail Kogalniceanu" , Administratia Porturilor Maritime Constanta, Camera de Comert, Industrie si Navigatie Constanta, Danubius TUI si alti operatori din turism.