Obezitatea angajatilor, problema companiei

Marti, 15 Iulie 2008, ora 00:47
2800 citiri
Obezitatea angajatilor, problema companiei

Angajatorii si angajatii sunt de acord ca locul de munca este cel mai potrivit pentru implementarea unui stil de viata sanatos, potrivit unui studiu recent. Asemenea initiative de wellness necesita un impuls financiar pentru a determina angajatii sa participe la programe.

Obezitatea este o problema de sanatate importanta, dar si a departamentului HR - iar noi studii indica faptul ca angajatii sunt deschisi initiativelor menite sa combata aceasta problema, scrie Scott Westcott pentru hronline.com.

In timp ce un articol recent al Business Week, intitulat "Hide the Doritos! Here comes HR", i-a infatisat pe profesionistii din HR ca pe niste oameni care sustin abordari destul de insistente in legatura cu obiceiurile alimentare si cu pierderea greutatii, un nou studiu confirma faptul ca atat angajatorii, cat si angajatii, sunt de parere locul de munca este un loc potrivit pentru a rezolva problemele legate de controlul greutatii.

Cercetarea, publicata in mai 2008 de catre Strategies to Overcome and Prevent (STOP) Obesity Alliance si National Opinion Reseasch Center al Universitatii din Chicage, a gasit faptul ca 80% dintre angajati, indiferente de greutate, au fost de acord cu faptul promovarea unui stil de viata sanatos si programele pentru controlul greutatii isi au locul la job.

In acelasi timp, 71% dintre angajatori au considerat la fel de potrivita oferirea acestor programe legate de obezitate - si 73% dintre acesti angajatori spun ca ar fi eficiente.

Totusi, mai putin de jumatate din angajatori au spus ca acorda suficienta atentiei problemei obezitatii.

"Angajatii petrec cel mai mult timp la locul de munca si angajatorii pot juca un rol important in promovarea unui stil de viata sanatos si pot oferi optiuni pentru combaterea obezitatii," a spus Dr. Richard H. Carmona, fost chirurg american si presedinte al Aliantei STOP, in cadrul conferintei de presa organizate cu ocazia publicarii rezultatelor studiului.

Intr-adevar, angajatorii dezvolta sau implementeaza diverse abordari tintite spre incurajarea angajatilor sa piarda kilogramele in plus si sa adopte stiluri de viata sanatoase.

In cadrul conferintei de presa, DMAA: The Care Continuum Alliance, organizatie care promoveaza sanatatea, cu sediul la Washington, a anuntat ca Service Employee International Union ar putea sa implementeze in curand un program pentru lupta impotriva obezitatii conceput de DMAA.

Noul pachet de beneficii imbina cele mai recente dovezi stiintifice legate de strategiile de management al obezitatii cu liste de preturi care sunt universal acceptate de catre HR si de catre profesionistii care construiesc programe potrivite pentru fiecare loc de munca. Pachetul de beneficii va avea acelasi plan ca cel al asigurarii de sanatate.

Tracey Moorhead, presedinte DMAA, spune ca un astfel de program nu reprezinta o abordare "bagi in priza si functioneaza".

"Nu este posibil sa produci un beneficiu care sa intruneasca nevoile intregii populatii," adauga Moorhead. "Scopul nostru este sa comprimam timpul necesar dezvoltarii unor asemenea planuri, creand o baza care sa aiba ca punct de plecare cele mai bune dovezi stiintifice si ghiduri de punere in practica.

"Nu spunem managerilor HR ce sa faca", spune Moorhead. "Ceea ce facem este sa le aratam ca exista o sansa de a crea un plan care functioneaza cel mai bine pentru o anumita organizatie."

In timpul conceperii planului, profesionistii HR trebuie sa inteleaga in ce termeni legali se incadreaza aceste programe de sanatate, spune avocatul Tom Bixby, partener la o firma de avocatura din Chicago.

Bixby, consultant pe probleme de sanatate, cum ar fi programele de welness in cadrul companiilor, spune ca "in principiu," programele de wellness sunt rareori eficiente cand angajatii nu sunt impulsionati.

Angajatorii pot oferi impulsuri financiare pentru participarea la programele de wellness, spune acesta, insa acestea nu trebuie sa depaseasca 20% din valoarea asigurarii de sanatate si pot oferi alternative standard rezonabile angajatilor care nu pot obtine aceste beneficii financiare din cauza unui factor de sanatate, cum ar fi obezitatea morbida.

Bixby spune ca o alternativa rezonabila pentru angajatii obezi ar putea fi oferirea unui bonus daca pierd 20 de kilograme intr-un an de zile.

Angajatorii doresc sa inteleaga problemele legale legate de programele de wellness, spune acesta.

"Cred ca unii dintre acestia se arunca cu capul inainte fara sa se gandeasca la potentialele probleme legale, in timp ce altii evita aceste programe din cauza temerilor legale", spun Bixby. "Implementarea unui program de wellness comporta anumite riscuri, insa atata timp cat angajatorul este dispus sa fie flexibil, acesta este un risc usor de gestionat".

In acelasi timp, pe masura ce angajatorii devin din ce in ce mai constienti de problemele legate de obezitate si impactul lor asupra performantei angajatilor si asupra costurilor pentru sanatate, trebuie sa fie atenti sa nu incalce legea in procesul de angajare, spune Nina Stillman, partener pe probleme legale de angajare, la Morgan Lewis & Bocksius.

In Statele Unite, legile difera de la stat la stat. Stillman spune, "teoretic, fiecare stat are propriile legi impotriva discriminarii", unele dintre acestea afirmand clar ca angajatorii nu pot discrimina angajatul in functie de gretutate.

"Unele companii s-au relocat in statele in care este legal sa spui 'nu vom angaja oameni care fumeaza sau care sunt supraponderali'", spune Stillman.

Fie ca se petrece in timpul angajarii sau in ceea ce-i priveste pe vechii angajati, concentrarea angajatorului asupra obezitatii este posibil sa creasca pe masura ce costurile pentru sanatate continua sa creasca la randul lor si angajatii incep sa ceara din ce in ce mai multe programe de wellness.

"Aflati in fata unor costuri pentru sanatate foarte mari, angajatorii sunt dispusi sa acorde mai multa atentie obezitatii", spune Jon Gabel, partener la National Opinion Research Center, in cadrul Universitatii din Chicago si investitor principal in acest studiu.

"Prin actiunile acestora", spune Gabel, "afacerile afirma ca 'indiferent de cauza, obezitatea este problema companiei mele si eu trebuie sa fac ceva in aceasta privinta.'"