Peste 90% din spoturile sociale difuzate pe TV sunt negative si nu ajuta la educarea populatiei

Duminica, 07 Septembrie 2008, ora 14:45
1280 citiri
Peste 90% din spoturile sociale difuzate pe TV sunt negative si nu ajuta la educarea populatiei

Campaniile sociale menite sa sensibilizeze opinia publica asupra problemelor cu care se confrunta societatea au un impact scazut in randul populatiei pentru ca peste 90% din spoturile publicitare sunt negative, sustin reprezentantii ONG-urilor afiliate Cartel ALFA.

"Foarte multe spoturi sociale sunt ca

niste filme horror ce isi propun sa socheze si sa sperie in loc sa previna

producerea unui eveniment nedorit. Pentru a va face o idee legata de efectele

negative pe care le au acestea imaginati-va ce simte o persoana cu handicap

cand vede la televizor un film in care este prezentat un tanar, in scaun cu

rotile, care isi petrece ziua de nastere de unul singur? Mesajul spotului era

sa atraga atentia asupra marginalizarii acestor persoane si a adus de fapt un

afront persoanelor cu handicap intrucat si acesti oameni au prieteni si familie",

a explicat, potrivit NewsIn, presedintele Fundatiei pentru Integrarea si

Orientarea Socio-Profesionala a Tinerilor Handicapati - Licinium, Cosmin

Jurcan.

 

Acesta sustine ca romanii resping

instinctual mesajele spoturilor sociale negative pentru ca nu se pot asocia cu

persoana negativa prezentata in clipul publicitar.

 

"O persoana care vede la TV campania

de prevenire a accidentelor rutiere unde este aratat un barbat care isi pune

familia in saci de plastic nu se va pune niciodata in postura unui criminal.

Cum ar putea face el legatura intre alcool, viteza la volan si

accidente?", se intreaba ironic presedintele executiv al sindicatului

Profesionistilor din Industria de Divertisment - ARTIS, Cristian Prisecaru.

 

Actorul sustine ca, desi agentiile de

publicitate castiga foarte multe premii in strainatate, impactul difuzarii

acestor clipuri in randul opiniei publice din Romania este foarte mic.

 

Reprezentantii organizatiilor

non-guvernamentale (ONG) solicita agentiilor de publicitate sa renunte la

abordarea negativa a spoturilor sociale si le propun producatorilor de clipuri

ca inainte de producerea spoturilor sa consulte experti din cadrul fundatiilor

non-profit specializate, pentru cresterea impactului campaniilor in randul populatiei.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...