Publicitatea pe timp de criza - incotro? Mult mai aproape de consumator

Marti, 16 Martie 2010, ora 19:11
2645 citiri
Publicitatea pe timp de criza - incotro? Mult mai aproape de consumator

Bugetele de publicitate au scazut in ultimul an, insa nevoia de comunicare este tot mai acuta. Solutia este eficientizarea comunicarii in doua directii: targetare riguroasa si costuri competitive. Mediul care raspunde cel mai bine noilor cerinte este publicitatea indoor.

Targetare

Cea mai mare provocare pentru un advertiser este sa comunice cu oamenii potriviti in momentele potrivite. Prin intermediul unei campanii indoor, targetarea poate fi rafinata pe criterii varíate: localizare geográfica, varsta, venituri, stil de viata, obiceiuri de consum.

De pilda, un magazin de haine de dama poate comunica direct catre femeile active din zona sa, prin publicitate in saloanele de coafura si in toaletele cafenelelor din zona. O campanie pentru guma de mestecat va gasi tinerii vizati in cinematografe si licee, pe cand comunicarea unui medicament pentru persoane in varsta se va concentra pe clinici si blocuri de locuinte din zone selectate.

Receptivitate

Interactiunea cu audienta, in cazul publicitatii indoor, are loc in momente de maxima receptivitate. Publicul se afla in asteptare si in cautarea stimulilor vizuali atunci cand intra in contact cu reclama in lift, la receptiile cladirilor de birouri, in sala de asteptare a unei clinici sau in saloanele de coafura.

Mesajul difuzat in sala de cinematograf sau afisat  pe oglinzile bailor din restaurante beneficiaza de atentia nemijlocita a privitorului. Pentru o reactie imediata exista optiunea comunicarii in apropierea punctului de vanzare prin activitati de reclama si sampling in malluri, galerii comerciale si hipermarketuri.

O ilustrare a efectelor publicitatii indoor este studiul Nielsen despre impactul publicitatii in lift. Conform studiului citat, rata de receptare a mesajului publicitar este de peste 90% si pe cand rata de memorare este cuprinsa intre 20% ?i 30%. Motivul: lipsa altor surse de distragere a atentiei ii face pe cei din lift sa ramana concentrati la mesajul publicitar.

Costuri

Pentru client este importanta transparenta componentei costului final pe care il plateste pentru o campanie de notorietate sau de crestere a vanzarilor. Locurile de expunere a mesajului clientului difera prin functionalitate (lifturi, receptii, cinema, oglinda), prin tipul de consumatori prezenti (tineri, oameni de afaceri, familii), dar si prin timpul de expunere a campaniilor publicitare (afis – expunere constanta, video – expunere intr-un calup).

Astfel, costul reclamei indoor este compus din valoarea chiriei pe o anumita perioada de timp, tipul si numarul de suporturi rezervate, numarul de persoane expuse la mesajul clientului, productia.

De la un afis expus in liftul unui bloc cu 10 etaje, la o reclama video in cinema inaintea unui film, de la un afis in baruri, la reclame in aeroport, de la sampling in cladiri de birouri la backlit in mall,  clientul poate aloca un buget bine calcultat pentru targetarea précisa a publicul tinta specific produsului sau serviciului sau.

Cel mai mare furnizor de publicítate indoor este Indoor Partnership, fondat de Elevate si Sugar Media. Campaniile se realizeaza in zece tipuri de locatii, adaptate publicului tinta: rezidential, office, hotel, saloane de coafura, cinema, mall, galerii comerciale, hipermarketuri, licee, baruri si spitale.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#comunicare, #elevate, #indoor, #publicitate , #stiri Impact