Romanii vor cheltui peste 23 de miliarde euro anul acesta

Luni, 28 Martie 2011, ora 14:45
1373 citiri
Romanii vor cheltui peste 23 de miliarde euro anul acesta

Romanii vor cheltui in 2011 pe mancare si produse nealimentare peste 23 de miliarde euro, in crestere cu 4,8% fata de 2010, cel mai activ segment fiind cel de vanzari online, unde avansul va fi de 21,7%, la 193 milioane euro, potrivit unei analize Euromonitor, anunta NewsIn.

Piata de retail a fost anul trecut de 21,99 miliarde euro, cu 4,3% mai mult fata de 2009. In acest an, vanzarile de produse alimentare si nealimentare vor fi de 23 miliarde euro, in avans cu 4,8% comparativ cu 2010.

Prognozele Euromonitor arata ca in 2013, romanii vor cheltui pentru produse alimentare si nealimentare 27,5 miliarde euro.

Produsele alimentare si nealimentare comercializate prin lanturile de magazine au avut in 2010 o cota de 98% din totalul pietei de retail, cota care se va pastra in perioada 2011-2013, potrivit Euromonitor. 

Astfel, romanii au lasat in magazine pentru produse alimentare si nealimentare 21,4 miliarde euro, cu 4,2% mai mult fata de 2009, cand vanzarile au fost de 20,6 miliarde euro.

In 2011, romanii vor continua sa cheltuie mai mult in magazine, segment care va creste cu 4,6%, la 22,4 miliarde euro.

Cel mai afectat sector a fost in 2010 a fost cel de produse nealimentare, vanzarile in magazine inregistrand o usoara reducere de 1,5%, la 7,5 miliarde euro.

In acest an, piata de produse nealimentare comercializate in magazine se va mentine la aceeasi valoare, respectiv 7,5 milarde euro.

Pe de alta parte, cresteri substantiale s-au remarcat pe segmentul non-store retailing, reprezentat de vanzarile directe, online, homeshopping si tonomate snack, care in ciuda cotei de piata reduse de numai 2%, a avut in 2010 o crestere de 12%, la 510,4 milioane euro.

Pentru acest an, Euromonitor estimeaza ca sectorul non-store retailing din Romania va ajunge la 564 milioane euro (+ 10,6%).

Vanzarile online au avut in 2010 cel mai mare avans, de 27%, la circa 160 milioane euro, urmand ca in acest an sa atinga o valoare de 193 milioane euro, cu 21,7% mai mult.

"Magazinele traditionale continua sa domine piata de retail din Romania, desi retailul modern castiga teren, in Bucuresti si alte orase principale avand deja o cota de aproape trei sferturi din totalul pietei de retail. Principalii factori care au afectat piata de retail sunt limitarea creditelor si schimbarea criteriilor de cumparare spre preturile mici si promotiile din magazine.

Totodata, romanii au manifestat o tendinta de a face economii din cauza contextului economic nefavorabil", se arata in analiza Euromonitor.

Analistii Euromonitor au precizat ca scaderea puterii de cumparare si cresterea somajului au afectat mai ales retailul non-grocery, in timp ce limitarea creditarii a avut un impact direct asupra segmentelor bunurilor de folosinta indelelungata, de mobila, de imbracaminte si de incaltaminte.

De asemenea, romanii au preferat sa se aprovizioneze din hypermaketuri si magazinele de discount, unde preturile sunt mai mici.

"Situatia se va schimba in viitor ca urmare a numeroaselor investitiilor straine, aceste sectoare avand un potential puternic de crestere in Romania", au ma spus specialistii Euromonitor.

#romani, #cheltuieli, #produse, #vanzari, #produse alimentare, #produse nealimentare , #stiri Impact