Web 2.0 se pregateste pentru un boom al investitiilor

Marti, 22 Aprilie 2008, ora 21:59
2844 citiri
Web 2.0 se pregateste pentru un boom al investitiilor

Marile corporatii sunt tot mai interesate de site-uri si tehnologii Web 2.0 si aceste segment va cunoaste o crestere importanta a investitiile in urmatorii ani, pina in 2013 nivelul anual al investitiilor urmand sa atinga circa 5 miliarde de dolari.

Mai mult de jumatate dintre

oficialii marilor companii au apreciat ca implementarea de tehnologii

Web 2.0 este o prioritate pentru urmatorul an, spun analistii reuniti

la o conferinta internationala pe tema social networking si tehnologii

Web 2.0, care a avut loc la San Francisco. discutiile continua sa se

refere la Web 2.0 ca la “urmatoarea generatie”, desi majoritatea

site-urilor mari si populare sunt considerate deja Web 2.0. “Acesta

este viitorul Internetului”, a declarat unul dintre organizatorii

evenimentului. “Companiile prezente aici fac parte din viitorul internetului”,

a explicat el.

 

Pe scurt este vorba de folosirea

sistemelor online, de comunitate, colaborare pe Internet, comunicatii,

pentru a schimbas fundamental modul in care o companie comunica cu angajatii,

partenerii, clientii principali si asa mai departe.

 

Studiul privind companiile

si Web 2.0, realizat de compania americana de cercetare Forrester Research,

mai arata ca exista corporatii precum General Motoros, McDonald's, firme

de asigurari, banci, care vor sa implementeze astfel de solutii pentru

a creste recunoasterea pe Internet a brandului lor, pentru a stimula

creativitatea, pentru a fi in legatura cu clientii si angajatii.

 

Nu

doar blogurile de companie sunt vizate, ci si retelele social networking,

solutii de transmitere a stirilor prin RSS si altele. In total circa

56% dintre companiile participante la studiu sustin ca sunt interesate

sa implementeze solutii Web 2.0 in urmatorul an. Au fost incluse si

companii din Europa, nu doar cele din Statele Unite.

 

Analistii estimeaza ca impactul

Web 2.0 asupra afacerilor va fi important, iar companiile care performeaza

pe aceasta nisa vor avea pe viitor de castigat. “Daca as detine tehnologii

Web 2.0 aici as vrea sa activez, in serviciul corporatiilor”, a explicat

un analist Forrester.

 

Studiul citat ia in calcul

sapte tehnologii considerate Web 2.0. Este vorba despre jurnale personale

(blogs), aplicatii cloud computing (mashups), jurnale audio (podcast),

stirile prin RSS (really simple syndication), retele social networking,

solutii web (widgets) si site-uri colaborative (wikis). Toate acestea

sunt atractive pentru corporatii, dar retelele sociale sunt considerate

cele mai importante pe viitor.

 

Vestile bune nu sunt insa pe

termen lung. Principalii furnizori de aplicatii business vor introduce

rapid noile tehnologii in produsele lor proprii, astfel ca investitiile,

dupa o perioada de boom, vor cunoaste o scadere, pentru a toate corporatiile

mari fac acum investitii pentru a reduce cheltuielile pe viitor.

 

La evenimentul de la San Francisco

participa circa 7.000 din industria online si cea Web 2.0. Evenimentul

tine cinci zile si urmeaza sa fie prezentate si alte studii si cercetari,

dar si tehnologii si solutii complet noi.