Marile corporatii sunt tot mai interesate de site-uri si tehnologii Web 2.0 si aceste segment va cunoaste o crestere importanta a investitiile in urmatorii ani, pina in 2013 nivelul anual al investitiilor urmand sa atinga circa 5 miliarde de dolari.
Mai mult de jumatate dintre
oficialii marilor companii au apreciat ca implementarea de tehnologii
Web 2.0 este o prioritate pentru urmatorul an, spun analistii reuniti
la o conferinta internationala pe tema social networking si tehnologii
Web 2.0, care a avut loc la San Francisco. discutiile continua sa se
refere la Web 2.0 ca la “urmatoarea generatie”, desi majoritatea
site-urilor mari si populare sunt considerate deja Web 2.0. “Acesta
este viitorul Internetului”, a declarat unul dintre organizatorii
evenimentului. “Companiile prezente aici fac parte din viitorul internetului”,
a explicat el.
Pe scurt este vorba de folosirea
sistemelor online, de comunitate, colaborare pe Internet, comunicatii,
pentru a schimbas fundamental modul in care o companie comunica cu angajatii,
partenerii, clientii principali si asa mai departe.
Studiul privind companiile
si Web 2.0, realizat de compania americana de cercetare Forrester Research,
mai arata ca exista corporatii precum General Motoros, McDonald's, firme
de asigurari, banci, care vor sa implementeze astfel de solutii pentru
a creste recunoasterea pe Internet a brandului lor, pentru a stimula
creativitatea, pentru a fi in legatura cu clientii si angajatii.
Nu
doar blogurile de companie sunt vizate, ci si retelele social networking,
solutii de transmitere a stirilor prin RSS si altele. In total circa
56% dintre companiile participante la studiu sustin ca sunt interesate
sa implementeze solutii Web 2.0 in urmatorul an. Au fost incluse si
companii din Europa, nu doar cele din Statele Unite.
Analistii estimeaza ca impactul
Web 2.0 asupra afacerilor va fi important, iar companiile care performeaza
pe aceasta nisa vor avea pe viitor de castigat. “Daca as detine tehnologii
Web 2.0 aici as vrea sa activez, in serviciul corporatiilor”, a explicat
un analist Forrester.
Studiul citat ia in calcul
sapte tehnologii considerate Web 2.0. Este vorba despre jurnale personale
(blogs), aplicatii cloud computing (mashups), jurnale audio (podcast),
stirile prin RSS (really simple syndication), retele social networking,
solutii web (widgets) si site-uri colaborative (wikis). Toate acestea
sunt atractive pentru corporatii, dar retelele sociale sunt considerate
cele mai importante pe viitor.
Vestile bune nu sunt insa pe
termen lung. Principalii furnizori de aplicatii business vor introduce
rapid noile tehnologii in produsele lor proprii, astfel ca investitiile,
dupa o perioada de boom, vor cunoaste o scadere, pentru a toate corporatiile
mari fac acum investitii pentru a reduce cheltuielile pe viitor.
La evenimentul de la San Francisco
participa circa 7.000 din industria online si cea Web 2.0. Evenimentul
tine cinci zile si urmeaza sa fie prezentate si alte studii si cercetari,
dar si tehnologii si solutii complet noi.