Cati bani pierdem pentru ca Romania nu s-a calificat in CM?

Miercuri, 01 Aprilie 2009, ora 12:26
1315 citiri
Cati bani pierdem pentru ca Romania nu s-a calificat in CM?

Producatorii de bauturi, proprietarii de restaurante si baruri, agentiile de turism si mass-media au regretat mai mult decat oricare alt suporter al nationalei finalul meciului cu Serbia, care a cantarit greu in pierderea unei pozitii fruntase in grupa a saptea de calificare la Cupa Mondiala din 2010 in Africa de Sud.

"Vom avea nu doar un consum mai mic de bere in timpul turneului final din iunie 2010, dar si un interes redus al suporterilor fata de urmatoarele sase meciuri de calificare ale echipei nationale", a declarat Mihai Ghyka, fostul director general al InBev Romania, companie care detine brandul Bergenbier, sponsor al echipei nationale de fotbal in perioada 1998-2008.

Ghyka evalueaza pierderile industriei berii la aproximativ 15 milioane euro, cifra care ramane insa marginala fata de valoarea anuala a vanzarilor de bere, de peste 1 miliard de euro.

"Cu ocazia acestui campionat s-ar fi vandut 1.000-2.000 de pachete cu bilete incluse, la un pret de minimum de 2.000-2.500 de euro, data fiind destinatia (Africa de Sud) departata. Este clar ca agentiile de turism au de pierdut bani din cauza unei posibile ratari a calificarii", a spus Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Astfel, agentiile de turism ar fi putut incasa cel putin 5 milioane de euro din vanzarea de pachete la Campionatul Mondial.


15 mil. euro - suma care ar fi putut intra in conturile producatorilor de bere in urma unei calificari la Campionatul Mondial

5 mil. euro - valoarea minima a pachetelor vandute de agentiile de turism pentru Africa de Sud, in cazul unei eventuale calificari

10% - ar putea fi cresterile medii inregistrate de restaurante in cazul unei calificari la Mondiale

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#bere, #bilete, #cupa, #meci, #mondiala, #nationala, #romania, #suporter , #stiri Inbev Romania