Romanii au baut aproape 10 milioane de hectolitri de bere in primul semestru din acest an. Fata de anii precedenti, piata pare sa-si fi incetinit ritmul de crestere. In iunie a primit insa un sut bun de la Campionatul european de fotbal.
Companiile
multinationale din industria romaneasca a berii au inregistrat in primul
semestru vanzari de 7,9 milioane hectolitri, cu 8% mai mult decat in aceeasi
perioada a anului trecut - a anuntat, ieri, Asociatia Berarii Romaniei.
Asociatia,
care reuneste Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania, United Romanian
Breweries Bereprod, acopera peste 80% din productia interna de bere. Clubul
marilor berari si-a adjudecat anul acesta si un segment important de la jucatorii
independenti: Heineken, liderul greilor, cu o cota estimata la 26%, a cumparat
Bere Mures, primul producator independent, cu vanzari de 1,2 milioane de
hectolitri. O miscare tactica, in conditiile in care piata se apropie de
„nivelul de maturitate".
Piata a
crescut cu 5% in primele sase luni
In primul
semestru, piata berii a ajuns la 9,9 milioane de hectolitri, cu 5% mai mult fata
de primul semestru din 2007. „Fata de anii precedenti, cand ritmul de crestere
al pietei a fost foarte alert, observam o incetinire a acestui trend. Pentru intregul
an, desi perioada estivala de-abia a inceput, estimam in continuare o evolutie
a intregii piete de aproximativ 7%", a declarat, in comunicat, presedintele
asociatiei, Constantin Bratu.
Piata berii a
crescut anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane de hectolitri. Vanzarile s-au mai
incalzit in iunie, o data de la temperaturile ridicate si apoi de la
campionatul de fotbal, cand consumatorii au simtit nevoia sa se cinsteasca cu o
bere in plus. Astfel, luna trecuta, „Berarii Romaniei" au vandut 1,92
milioane de hectolitri, cu 10% mai mult decat perioada similara a anului
precedent.
Televizorul
face casa buna cu petul
Fotbalul a
fost un bun prilej pentru alimentarea celui mai dinamic segment al pietei –
berea la pet, cea care se bea acasa, cu prietenii, in fata televizorului.
Ultimele date statistice arata ca, in 2007, segmentul pet a inregistrat cea mai
mare crestere ca volum de vanzari, de 32,4% fata de 2006. Pentru intregul an
2007, cota de piata a „bidonului de bere" a fost de 44,4%, in timp ce
segmentul berii la sticla a avut o cota de 42,5%.