Fotbalul si canicula, sanatoase pentru berari

Joi, 24 Iulie 2008, ora 01:39
1256 citiri
Fotbalul si canicula, sanatoase pentru berari

Romanii au baut aproape 10 milioane de hectolitri de bere in primul semestru din acest an. Fata de anii precedenti, piata pare sa-si fi incetinit ritmul de crestere. In iunie a primit insa un sut bun de la Campionatul european de fotbal.

Companiile

multinationale din industria romaneasca a berii au inregistrat in primul

semestru vanzari de 7,9 milioane hectolitri, cu 8% mai mult decat in aceeasi

perioada a anului trecut - a anuntat, ieri, Asociatia Berarii Romaniei.

 

Asociatia,

care reuneste Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania, United Romanian

Breweries Bereprod, acopera peste 80% din productia interna de bere. Clubul

marilor berari si-a adjudecat anul acesta si un segment important de la jucatorii

independenti: Heineken, liderul greilor, cu o cota estimata la 26%, a cumparat

Bere Mures, primul producator independent, cu vanzari de 1,2 milioane de

hectolitri. O miscare tactica, in conditiile in care piata se apropie de

„nivelul de maturitate".

 

Piata a

crescut cu 5% in primele sase luni

 

In primul

semestru, piata berii a ajuns la 9,9 milioane de hectolitri, cu 5% mai mult fata

de primul semestru din 2007. „Fata de anii precedenti, cand ritmul de crestere

al pietei a fost foarte alert, observam o incetinire a acestui trend. Pentru intregul

an, desi perioada estivala de-abia a inceput, estimam in continuare o evolutie

a intregii piete de aproximativ 7%", a declarat, in comunicat, presedintele

asociatiei, Constantin Bratu.

 

Piata berii a

crescut anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane de hectolitri. Vanzarile s-au mai

incalzit in iunie, o data de la temperaturile ridicate si apoi de la

campionatul de fotbal, cand consumatorii au simtit nevoia sa se cinsteasca cu o

bere in plus. Astfel, luna trecuta, „Berarii Romaniei" au vandut 1,92

milioane de hectolitri, cu 10% mai mult decat perioada similara a anului

precedent.

 

Televizorul

face casa buna cu petul

 

Fotbalul a

fost un bun prilej pentru alimentarea celui mai dinamic segment al pietei –

berea la pet, cea care se bea acasa, cu prietenii, in fata televizorului.

Ultimele date statistice arata ca, in 2007, segmentul pet a inregistrat cea mai

mare crestere ca volum de vanzari, de 32,4% fata de 2006. Pentru intregul an

2007, cota de piata a „bidonului de bere" a fost de 44,4%, in timp ce

segmentul berii la sticla a avut o cota de 42,5%.