Interbrands, cel mai mare distribuitor de bunuri de larg, a obtinut in 2009 un profit mai mare fata de 2008 datorita majorarii accizelor, care au crescut pretul tigarilor cu aproximativ 30%.
"Vanzarile in valoare realizate de divizia noastra de tigari au fost in crestere cu 22% anul trecut fata de 2008, datorita majorarii accizelor resimtite in pret si a mixului de produse si in ciuda accentuarii pietei negre si a scaderii volumelor distribuite", a declarat Rand Sherif, CEO-ul Interbrands, pentru Ziarul Financiar.
Divizia de cosmetice a grupului Interbrands a fost afectata, pe de o parte de diminuarea consumului, si pe de alta parte de hotararea P&G de a renunta la externalizarea distributiei de produse cosmetice (beauty care) in marile retele de magazine.
In 2009 Interbrands a intermediat vanzari de 1,13 miliarde euro, cu 12% mai mult fata de 2008, iar cea mai mare divizie a grupului este distributia tigaretelor din portofoliul British American Tobacco.