Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bijuteriile isi pierd din valoare? - 08 Decembrie 2008

Bijuteriile isi pierd din valoare? - 08 Decembrie 2008
In America, cele opt magazine mari de bijuterii genereaza anual venituri de peste 10 miliarde dolari si reprezinta o cota de 22% din piata totala a bijuteriilor din Statele Unite. In Romania, mai mult de trei sferturi din piata este reprezentanta de comertul la negru, fenomen sprijinit de fiscalitatea absurda din domeniu, potrivit lui Heinz Karl, presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania.


Desi se spune ca diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei femei, se
cumpara tot mai putine accesorii de lux cu aceste pietre pietre pretioase.  Drept urmare, profitul magazinelor scade, atat pe continentul american cat si in tara
noastra.



Actiunile Zale, un mall din Statele Unite,care ofera clientilor bijuterii, au scazut cu 42.4%, pierzand astfel
3,86 dolari si stabilizandu-se la 5.25 dolari/actiune. Aceasta diminuare a
depasit
chiar si estimarile specialistilor pentru primul trimestru. 



De curand, Zale a raportat o pierdere neta, in primul trimestru de 45.3
milioane dolari, fata de perioda similara de anul trecut, cand pierduse 28.4
milioane, sau echivalentul a 58 de centi/actiune. 



The Irving” este un alt retailer care a
inregistrat pierderi ale veniturilor
. Cotatiile acestuia au avut scaderi de
3.75%, echivalentul a 41.2%, valoarea finala a actiunii fiind de 5.36
dolari. 



Analistii intervievati de Thomson Reuters (un gigant furnizor de
informatii financiare cu sediul central in New York)  si citati de Forbes
, estimasera pierderi mai mari,  de 98 de centi pentru primul trimestru din
2007. Vanzarile s-au diminuat cu 3.5%, ajungand la 364.1 milioane dolari, de la
aproximativ 374 milioane, anul trecut.



In ceea ce priveste o potentiala majorare a castigurilorexpertii sunt pesimisti. Specialistul din cadrul Buckingham
Research Group, Barbara Wyckoff,
 anticipeaza chiar o
scadere a castigurilor pentru Tiffany&Co
, poate cel mai cunoscut retailer de bijuterii din America.



De asemenea, valoarea totala a vanzarilor de podoabe din aur, platina si argint, de pe piata internationala,s-ar putea micsora, pe fondul unei aprecieri a monedei americane.  



Circa 80% din piata de bijuterii din Romania este reprezentata de
comertul la negru, fenomen sprijinit de "fiscalitatea absurda din
domeniu", spune presedintele Patronatului Bijutierilor din Romania (PBR),
Heinz Karl.



Spre deosebire de celelate
state membre al Uniunii Europene, piata bijuteriilor din Romania este
caracterizata prin ponderea comertului la negru. Astfel, piata oficiala a
bijuteriilor in tara noastra este de 15-20%, in timp ce
in celelalte state acesta are un volum
semnificativ din totalul vanzarilor, a subliniat reprezentantul PBR.



Potrivit acestuia, principala cauza care a determinat amploarea pietei negre
este fiscalitatatea aferenta ramurei de profil
.
"Fiscalitatea absurda este singurul factor care st
a la baza comertului la negru. In momentul de fata ni se impun accize de 15%, plus TVA de
19 la sut
a. Iar acestea reprezinta 40 de procente
din pretul de vanzare, ceea ce duce inevitabil la incurajarea pietei
subterane", a precizat Heinz Karl.



Bijutierii au mentionat, de asemenea, ca in timp ce exporturile au o pondere foarte redusa din productie, piata neagra a incurajat importuri masive. Exporturile
de bijuterii sunt aproape inexistente. Doar cateva firme din Banat produc in
colaborare cu firme italiene bijuterii din argint, care se exporta catre
firmele partenere. Domina, insa, importurile de bijuterii din Turcia,
incurajate in special de piata neagra. De asemenea, se mai importa din Italia,
Hong Kong, Germania, Elvetia
.



Presedintele Patronatului
Bijutierilor din Romania a exemplificat cu doua studii macroeconomice
"ca accizele la bijuteriile din aur sunt in detrimentul tuturor in
afara de cei care au interes si sunt parte la piata ilegala.
In acest fel, Bugetul pierde anual cel putin 100 de milioane de euro numai din TVA neincasat si se alege
cu un venit de doar jum
atate de milion de
euro pe an din accizele aferente".



Conform datelor Patronatului, in Romania se vinde lunar circa o tona de
bijuterii din aur.
In ceea ce priveste preferintele romanilor,
reprezentantii PBR spun ca cele mai cumparate bijuterii sunt cele din
aur galben si alb de 14 karate.



Insa, ca tendinta, Heinz Karl
spune ca "in ultimul timp se evidentiaza un interes din ce in ce
mai crescut pentru bijuteriile cu pietre pretioase".






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2527 ori