Presa britanica apreciaza reactia romanilor la campania impotriva imigrarii

Vineri, 01 Februarie 2013, ora 12:35
5120 citiri
Presa britanica apreciaza reactia romanilor la campania impotriva imigrarii
Gandul.ro

Romania a rispostat cu o campanie publicitara ironica la temerile britanice privind un aflux brusc de imigranti care vor invada tara odata cu ridicarea restrictiilor de munca pentru bulgari si romani la sfarsitul anului, noteaza publicatia britanica The Independent.

"Jumatate dintre romance arata precum ducesa Kate, iar cealalta jumatate precum sora ei", spune mesajul unuia dintre printurile semnate de GMP Advertising, relateaza The Independent, citat de Mediafax.

Alt mesaj este: "Charles a cumparat o casa aici in 2005. Iar Harry nu a fost niciodata fotografiat in pielea goala".

Restrictiile de munca in Marea Britanie pentru cetatenii bulgari si romani urmeaza sa fie ridicate la sfarsitul anului, iar autoritatile britanice au in vedere o "campanie publicitara negativa" pentru a proteja Regatul Unit de o posibila "invazie" a imigrantilor din ambele tari si pentru a corecta impresia ca strazile britanice sunt "pavate cu aur".

In timp ce chiar salariile cele mai modeste din Marea Britanie sunt mult mai mari decat salariul mediu lunar de 300 de lire din Romania si Bulgaria, britanicii care se vor deplasa in cele doua tari vor constata ca banii lor au o mare putere de cumparare, subliniaza campania publicitara.

"Berea noastra la draught este mai ieftina decat apa voastra imbuteliata", se lauda unul din mesajele care, potrivit The Independent, vor putea fi in curand vizibile pe site-urile turistice populare romanesti, la aeroport si in hoteluri - si poate chiar la Londra.

Remarcand ca romanii au 11 definitii pentru umor, Mihai Gongu, directorul de creatie al campaniei, a declarat pentru The Independent: "Britanicii au cel mai bun umor, dar si noi suntem destul de buni".

Gongu spera ca aceasta campanie va ameliora totodata imaginea Romaniei. "Cei mai multi dintre noi suntem decenti, oameni foarte muncitori care isi platesc impozitele, in Romania sau in Marea Britanie", a spus el, adaugand ca, in opinia sa, "majoritatea romanilor din Marea Britanie ajuta economia".

Promovarea invitatiei informale de a veni in Romania, spera Gongu, va ajuta sa-i convinga pe britanici ca romanii sunt de fapt "amabili, prietenosi si primitori" si nu "toti cersetori si hoti".

"Trebuia sa reactionam, sa vorbim despre lucrurile bune", a spus Gongu, referindu-se la relatarile despre campania sperietoare planificata in Marea Britanie. "Imaginea romanilor in presa britanica si europeana este partinitoare... Ne place sa ne petrecem timpul cu familiile noastre si sa mergem la un pub cu prietenii dupa munca. Suntem exact ca toti ceilalti", a adaugat el.

"Familia noastra tipica este ca o familie tipica britanica", a subliniat el.

Perceptiile negative asupra celor doua tari nu au trecut neobservate in Bulgaria. Guvernul de la Sofia a decis sa aloce 440.000 de leva (192.000 de lire) pentru a ameliora reputatia cetatenilor sai si "a promova imaginea pozitiva a Bulgariei ca stat membru al UE".

Totodata, parlamentari bulgari si romani din Parlamentul European au trimis o scrisoare presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, plangandu-se de tratamentul meschin aplicat de Marea Britanie "celor mai noi membri".

"Credem ca un val de declaratii ostile aparute de la inceputul anului are drept scop de a stigmatiza (cetatenii din Bulgaria si Romania) drept europeni de categoria a doua", se arata in scrisoare.

Europarlamentarii se tem ca restrictiile de munca nu vor fi ridicate din cauza protestului public. "Suntem ingrijorati... am auzit declaratii ale unor reprezentanti ai guvernului britanic care lanseaza o alarma falsa despre pericolul unei invazii romano-bulgare, care ar destabiliza societatea britanica", se mai spune in scrisoarea citata de ziarul britanic.

#Marea Britanie imigranti Romania, #campanie Marea Britanie Romania, #declaratii imigranti romani Anglia , #Anglia