Austria extinde reteaua sa europeana de trenuri de noapte in urma majorarii rezervarilor

Vineri, 27 Decembrie 2019, ora 10:10
5428 citiri
Austria extinde reteaua sa europeana de trenuri de noapte in urma majorarii rezervarilor
Foto: Pixabay

Operatorul Cailor Ferate din Austria (OeBB) va extinde reteaua sa europeana de trenuri de noapte catre noi destinatii, dupa ce 2019 a adus o crestere de 11% a numarului de pasageri care au preferat calatoriile in timpul noptii, a afirmat directorul general Andreas Matthae, transmite DPA.

"Desigur ca actionam conform asteptarilor legate de protejarea mediului", a declarat joi Matthae, intr-un interviu acordat agentie austriece de presa APA.

Austria, tara amplasata in centrul continentului si fara mari aeroporturi, nu a renuntat niciodata la trenurile de noapte. In urma cu trei ani, OeBB a preluat vagoanele pe care operatorul feroviar german Deutsche Bahn le-a retras din circulatie.

In prezent, brandul Nightjet al OeBB opereaza 18 rute feroviare cu trenuri de noapte precum si opt rute suplimentare cu partenerii europeni.

Rutele de la Zurich la Berlin si Hamburg transporta anual aproximativ 100.000 de pasageri.

Transportul feroviar pe timp de noapte, chiar daca este un produs de nisa, functioneaza, a explicat seful OeBB. Acesta a adaugat ca este in negocieri cu Deutsche Bahn si alti operatori feroviari din Europa pentru extinderea graduala a afacerii pe continent.

Din ianuarie, OeBB va opera un tren care va face legatura intre Viena si Bruxelles, apoi urmeaza o legatura feroviara care va uni capitala Austriei de Amsterdam.

In secolul trecut, trenurile de noapte rulau pe rute precum Paris-Istanbul sau Londra-Venetia. Insa, pe masura ce trenurile de mare viteza au permis scurtarea duratei calatoriilor iar aparitia companiilor aeriene low-cost si a reglementarilor dure impuse de Uniunea Europeana au facut trenurile de noapte neviabile din punct de vedere, marile companii au renuntat la aceste servicii.

In prezent, insa, dupa ce activistii pentru mediu, precum Greta Thunberg, i-au facut pe oameni sa se rusineze atunci cand zboara cu avionul, segmentul trenurilor de noapte da semne de revenire. De data aceasta nu mai este vorba de un numar mic de calatori de lux care calatoresc in trenuri opulente precum Orient Express ci de oameni obisnuiti si turisti interesati de impactul asupra mediului.

Numarul pasagerilor transportati de OeBB pe rutele de noapte ar urma sa inregistreze un avans de 10% in acest an insa pe unele conexiuni precum Viena-Zurich s-a inregistrat chiar o crestere de peste 20%.

In prezent, un numar de patru parlamentari germani cer introducerea unor curse de noapte pe ruta Berlin-Bruxelles, pe care OeBB ar putea sa le deserveasca in cooperare cu Deutsche Bahn.

Chiar si tara natala a Gretei Thunberg, Suedia, pregateste o licitatie publica pentru noi curse de trenuri de noapte spre alte tari europene, dupa ce numarul pasagerilor pentru cursele de noapte dinspre Goetheborg si Stockholm pana in zona arctica au crescut cu 43%. In luna noiembrie, autoritatile feroviare din Norvegia au recomandat cresterea curselor de noapte iar elvetienii se gandesc sa reintroduca vagoanele de tip cuseta pe care le-au retras din circulatie in 2009. In Italia, operatorul Trenitalia, care ofera in continuare curse interne cu trenul de noapte, are de gand sa cheltuie 300 milioane euro pentru noi locomotive si modernizarea vagoanelor. In sfarsit, trenul de noapte Caledonian Sleeper care face legatura intre Londra si Scotia a fost modernizat.

"In Europa, trenurile de noapte au un viitor din doua motive: unul este flight shaming, care ii face pe oameni sa se gandeasca de doua ori inainte de a calatori cu avionul iar al doilea este obiectivul de a avea o zona feroviara unica in UE", a spus Francois Davenne, directorul general al Uniunii Internationale a Cailor Ferate (UIC).

In aceste conditii, eforturile OeBB de a-si moderniza serviciul de tren de noapte pare de bun augur. Noile sale vagoane, care vor intra in circulatie din 2022, vor mai multe cusete, mai multa intimitate, cabine de lux cu paturi mai mari si compartimente accesibile persoanelor cu carucioare.

#trenuri noate Austria , #Austria