Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Brazilia fierbe sub presiunea Cupei Mondiale: Traficul, clima si temperamentul REPORTAJ

Brazilia fierbe sub presiunea Cupei Mondiale: Traficul, clima si temperamentul REPORTAJ


"Din momentul in care aterizezi in Brazilia, incepi sa pierzi timp" - cuvintele lui Blake Watkins, un american cu afaceri in Sao Paolo, nu au fost mai adevarate ca in dimineata zilei de luni, 9 iunie.

De indata ce avionul a aterizat pe aeroportul Guarulhos, timpul a inceput sa se risipeasca; pentru inceput, o asteptare de 15 minute inainte ca avionul sa fie condus la terminal. Nu a inceput bine.

Dupa iesirea din terminalul pentru sosiri - plin de multi turisti veniti in tara fotbalului pentru Cupa Mondiala, care debuteaza pe 12 iunie in Sao Paulo - vizitatorii trebuie sa astepte circa doua ore si jumatate pentru un taxi. Unul dintre motive este acela ca o companie are monopolul asupra curselor de la aeroport spre oras, ceea ce inseamna ca taxiurile care aduc pasageri la aeroport nu au voie sa se intoarca cu turisti, asa ca cele mai multe se intorc goale, noteaza reporterul de la The Economist.

Asteptarea ar fi, desigur, mai scurta daca ar exista alternative la taxiuri. Cu exceptia unui autobuz, nu sunt. Toti sperau ca va exista un tren care va face legatura intre aeroport si oras, odata cu inceperea turneului. Nu exista. De fapt, doar cinci din cele 35 de promisiuni legate de transportul in comun, facute cu ocazia Cupei Mondiale, au fost respectate. Nici la aeroportul din Rio de Janeiro, alta poarta pentru fluxul de turisti, situatia nu este mai buna.

Lucratorii de la metrou au facut greva pentru salarii mai mari

In Sao Paulo, situatia s-a inrautatit incepand din 5 iunie, odata cu greva lucratorilor de la metrou, care au cerut salarii mai mari. Aceasta a afectat direct 3,9 milioane de locuitori care folosesc zilnic acest mijloc in comun, plus "victimele colaterale" de pe strazile care au devenit neincapatoare.

Multimea de turisti din Guarulhos a fost lovita de doua ori: prima data asteptand taxiul mai mult decat de obicei, traficul incetinind taxiurile in drum spre aeroport; apoi, acelasi blocaj de pe traseul spre oras. O calatorie care, intr-o zi normala, ar fi durat 30 de minute, dureaza de cinci ori mai mult. Greva a fost suspendata, deocamdata, insa ar putea fi reluata, ceea ce ar putea afecta si meciul de deschidere dintre Brazilia si Croatia.

In aceasta situatie, nu este de mirare ca brazilienii sunt mai morocanosi. Un sondaj recent realizat de Pew Research Centre a constatat ca 72% dintre brazilieni sunt nemultumiti de cum merg lucrurile in tara lor, fata de 55% inainte de declansarea protestelor uriase la nivel national. Doar 48% dintre ei sunt in favoarea Cupei Mondiale, mult mai putini fata de nivelul de 79%, stabilit dupa ce Brazilia a fost anuntata ca organizator, in 2007. Zilele de dinaintea turneului mondial ar trebui sa fie imbracate in auriu, verde si albastru. In schimb, culorile nationale ies in evidenta tocmai prin absenta lor.

Companiile din Brazilia au evitat sa foloseasca imaginea Cupei Mondiale in campaniile lor de marketing. Panourile de pe autostrazi rareori aduc aminte de ea. Si nici reclamele de la televizor. Firmele par sa fi depus mai multe eforturi in timpul editiei din SUA, unde interesul pentru acest sport este mai redus, decat in Brazilia innebunita dupa fotbal.

Atmosfera sumbra s-ar putea "evapora" odata cu inceperea turneului. Nationala Braziliei are mari sanse sa castige competitia, ceea ce ar putea aduce inapoi veselia pe fetele brazilienilor; sondajele globale arata ca ei sunt cei mai veseli oameni de pe Pamant. Si chiar daca sunt probleme aduse de fluxul de turisti, greve si protestele populatiei, orasul inca mai canta.

Odata cu apropierea de centrul orasului, traficul devine mai relaxat. Pot fi vazute chiar si cateva steaguri ale Braziliei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2361 ori