Privatizare cu cantec la compania feroviara bulgara

Luni, 11 Martie 2013, ora 18:00
1366 citiri
Privatizare cu cantec la compania feroviara bulgara
Foto: Sofiaecho.com

Firmele interesate de privatizarea BDZ Cargo, compania bulgara de transport feroviar, se arata ingrijorate de protestele iscate de vanzarea companiei catre investitorii privati.

Mii de bulgari s-au strans duminica in cateva gari din tara pentru a cere ca procedura de privatizare sa fie oprita. Protestatarii care au blocat pentru scurt timp circulatia trenurilor sustin ca privatizarea nu este in interesul statului si ca incasarile vor fi mult mai mici decat valoarea activelor BDZ Cargo, transmite Agerpres.

Unii dintre cei patru candidati este astfel pe cale sa se retraga, a avertizat luni ministrul demisionar al transporturilor din Bulgaria Ivailo Moskovski. El a amintit ca BDZ Cargo va fi privatizata pentru a fi platite o parte din datoriile holdingului BDZ si ca aceasta este singura posibilitate pentru salvarea BDZ Calatori.

Ministrul a spus ca datoriile holdingului se ridica la peste 720 milioane de leva (circa 370 milioane de euro) si daca creditorii si-ar cere banii intr-o singura transa, holdingul va da faliment in cateva zile. Daca cineva protesteaza, i-as spune "ati intarziat prea mult, trebuia sa protestati cand s-au imprumutat acesti banii", a subliniat oficialul. El a adaugat ca daca va fi salvata, incepand cu anul 2014 BDZ Calatori va putea beneficia de 300 milioane de euro pentru noi trenuri din fondurile europene.

Tot luni, Agentia de privatizare si de monitorizare post-privatizare de la Sofia a extins pana la 28 martie termenul pentru depunerea ofertelor pentru BDZ Cargo care expirase marti. Cei patru candidati ramasi pe lista scurta sunt: SC Compania Grup Feroviar Roman, Bucuresti; Bulgarian Cargo Express, Sofia; Donau-Finanz BeteiligungsGmbH, Viena; First Investment Bank, Bulgaria.

Emil Karanikolov, directorul executiv al agentiei de privatizare si de monitorizare post-privatizare, a declarat pentru postul national de radio ca extinderea termenului se face la cererea a doi dintre candidati: Compania Grup Feroviar Roman (GFR) si Donau-Finanz BeteiligungsGmbH, care au cerut cateva zile suplimentare pentru a studia toate detaliile.

Pe langa dorinta candidatilor, exista si un alt motiv pentru aceasta amanare. Judecatoria orasului Sofia a decis recent poprirea a 100% din actiunile companiei la cererea unui creditor, ceea ce face imposibil ca actiunile societatii sa fie cedate eventualului cumparator inaintea de o noua decizie judecatoreasca.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#privatizari Bulgaria, #transport feroviar marfa Bulgaria, #proteste bulgaria , #Bulgaria